Gå til innhold

Fikk ikke sagt alt jeg ville på jobbintervju. Pokker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble endelig innkalt til jobbintervju til en jobb jeg gjerne vil ha. Var kanskje litt for selvsikker i forkant på at dette skulle gå bra, men nå sitter jeg med en dårlig følelse. Jeg gjorde det ikke dårlig, men det intervjuet kan nok lett overgås.. Hadde så mye jeg ville si, men fikk litt hjerneteppe og fikk dermed ikke sagt alt jeg ville. Og ordla meg ikke slik jeg ville. Pokker! Og nå må jeg vente en hel uke på dommen. Det er det verste. Selv om jeg føler ikke får jobben, så kommer jeg i den kommende uke dagdrømme om hvordan det vil være i den aktuelle jobben og da blir et avslag ennå tyngre. Vil bare ha resultatet NÅ, slik at jeg kan komme meg videre. Kommer meg aldri ut i ny jobb..

Måtte få ut litt oppgitthet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Uff, det er ingen god følelse. Men så er man også ekstra selvkritisk etter situasjoner som denne. Dessuten kjenner jo ikke de deg fra før, og har antakelig andre forventninger til deg enn du har til deg selv. Det gikk nok bedre enn du tror :klemmer:

Dessverre er det så mange om beinet på de fleste ledige jobber for tiden, og spesielt på attraktive stillinger såklart, så jeg syns det uansett er fryktelig nervepirrende å ha vært på intervju... :sjenert:

Krysser fingrene for deg! :):smilyblomst:

Gjest henriett3
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal svare, siden du ikke spurte om noe.. Men du får ha lykke til da. Håper du får jobben :klemmer: Hender man får hjerneteppe når man er nervøs :)

Skrevet

Tusen takk for gode ord begge to, det hjelper på når man går å irriterer seg over seg selv.

Skrevet

Jeg føler aldri jeg får sagt alt jeg vil på jobbintervju - eller muntlig eksamen -, men det har jo også med spørsmålene de stiller, om de avbryter/leder samtalen inn på nye ting osv. Dersom det er noe viktig du føler du ikke fikk sagt fordi du glemte det (men at det var lagt opp til at du burde sagt det), kan du kanskje ringe eller sende en mail... Vet ikke hvordan det tar seg ut?

Skrevet

Jeg ville ikke blitt imponert om jeg i etterkant av jobbintervju fikk mail fra kandidaten. Som nevnt over føler de aller fleste at "noe viktig" ble utelatt, sånn er det når det er en styrt dialog. Om jeg hadde fått mail ville jeg tenkt noe sånt som "jeeez, dette er på grensa til hysterisk!". Minuspoeng, med andre ord.

Lykke til, du er som sagt ikke alene om å føle det sånn;)

Skrevet

Deppa.. fikk ikke jobben. Ble nummer 2. ååå :(

Skrevet

Du får regne med at de kranga lenge og vel før de ble enige om at de heller ansetter den andre...;-) Seriøst, hvis du virkelig vil få noe ut av dette, kan du ringe bedriften, takke pent for at du fikk komme på intervju og spørre hva det var som gjorde at de foretrakk den andre. Legg det isåfall fram som om du vil lære av dette (for det vil du jo?), ikke som om du er ute etter å "ta" arbeidsgiver.

Lykke til i neste runde:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...