Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen et tips til en original dåpsgave (til en jente)? Sølvskjeer, smykkeskrin osv. er så "oppbrukt". Helst noe som ikke er alt for vanskelig å sende i posten.

Venter i spenning på gode tips! :D

Skrevet

Et smykke hvor du får gravert inn en personlig hilsen. (Ikke så originalt, da men.)

Tomt på månen.

Eventyrbok eller sangbok, hvor du skriver en hilsen foran i boka.

Skrevet

Jeg har brodert klokkestreng i dåpsgave en gang, og det var veldig hyggelig å gi bort. Er du litt fingernem eller glad i håndarbeid kan det være en ide.

Skrevet

Jeg har gitt en lekker og stilig ramme i sølv/stål til de siste dåpsbarna vi kjenner. Foreldrene har blitt glade og rammet inn sin håpefulle!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Som gave til venners barn har jeg ofte gitt en liten barnesølje. Til fadderbarnet ga jeg de tre første Harry Potter-bøkene med opsjon på å lese høyt for henne når hun blir gammel nok. :)

Skrevet

Hva med gavekort hos en fotograf?

Da kan de få tatt proffesjonelle bilder av barna, noe som de alltid kommer til å ha glede av.

Skrevet

Likte ideen om Harry Potter bøkene, men jeg har gitt rammer.

Kjøpte fra Amoramica, de har rammer med motiver og plass til å gravere

Jeg har også brodert løpestreng med vekt,lengde,klokkeslett og dato

Skrevet

Vet om noen som ga en årgangs-vin som ikke skulle ( selvfølgelig!! :o :wink: ) åpnes før på 18-årsdagen!! Den var ikke klar før da, noe med modning, eller no' sånt! For de som har et sunt forhold til alkohol, synes jeg dette må være en original og anderledes gave! :)

Skrevet

Jeg fikk en bankkonto med 500 kr av mine besteforeldre da jeg ble døpt for 23 år siden. Pengene står fremdeles på den kontoen, har ikke satt inn noe annet der. Har vært spennende å følge med på hvor mye den har økt år for år, er over dobbelt så mye der nå...

Vil ikke bruke de pengene, jeg skal spare dem og videreføre kontoen til vår førstefødte den gang han/hun ev. kommer...

Gjest Snart 2-barns mor
Skrevet

Fra min søster og mann fikk vi penger på Odin-fond til sønnen vår i dåpsgave. Et litt større beløp i dåpen og så setter de inn 300,- hver bursdag og jul. Dette kan han disponere til førerkort eller bil f.eks. når han er myndig. Dette synes jeg er en veldig fin gave, men det betinger at dåpsbarnet er i nær familie synes jeg slik at man får fulgt opp.

Det blir nok ting etter hvert!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...