Gå til innhold

Hvordan kapre leilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har store planer om å flytte i november med hunden vår. Alt vi mangler er en leilighet til maks 7500 kr i leie med eller uten strøm. Vi hadde planer om å kjøpe, for det er som regel mye bedre, men økonomien rekker ikke det helt akkurat nå, så vi har valgt å leie en stund først før vi kjøper noe.

Men så til spørsmålet: Hvordan kapre leilighet? Man går på visning og snakker med eieren/eiendomsmegleren. Hva sier man da? Åssen spm. kan stilles og ikke stilles. Burde man være litt fin i klesstilen osv? Hehe litt teit spørsmål kanskje?? Men ønsker virkelig å få en leilighet før november er over! Det er også litt ekstra utfordrende når vi har en hund, men det har kommet en del leiligheter ut nå som tillater husdyr, så når mulighetene kommer MÅ vi bare få dem.

Any råd/tips? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shirelle

De gangene jeg har leid leilighet så har jeg alltid vært ca først til å kontakte utleier. Dvs du bør sitte på finn.no osv og følge litt med når det blir lagt ut nye. Også er det veldig lurt å ringe. Og når du er på visning, så vær veldig positiv og blid og virk interessert. Det gir et godt inntrykk. Vet ikke om det hjalp deg noe, men det var sånn jeg fikk leid de to leilighetene jeg har ønsket å leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har leid leilighet så har jeg alltid vært ca først til å kontakte utleier. Dvs du bør sitte på finn.no osv og følge litt med når det blir lagt ut nye. Også er det veldig lurt å ringe. Og når du er på visning, så vær veldig positiv og blid og virk interessert. Det gir et godt inntrykk. Vet ikke om det hjalp deg noe, men det var sånn jeg fikk leid de to leilighetene jeg har ønsket å leie.

Okei! Sitter med finn.no på forsiden hele tiden! Hehe, men ikke alltid det er like lett å være først ute når man er et annet sted akkurat når leiligheten legges ut... fordelen med iphone ellr ipad, og jeg har ingen av delene :fnise:

Men regnet med at man bare skal være positiv og virke interessert og være litt "første mann på mølla". Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut annonse selv! Fortell alt om hvor søte, snille, rolige, ikkerøkende sikre betalere dere er, og det er gode sjanser for at utleiere ringer dere isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre utleier ikke eksplisitt ber om å kun bli kontaktet per e-post eller sms, er det en god idé å ringe for å avtale visning - så får man muligheten til å gi et godt og engasjert førsteinntrykk allerede da.

Dersom man blir nødt til å dra på fellesvisninger (som ofte har mye trøkk, i hvert fall her i byen), vet jeg mange har hatt hell med å levere et A4-ark på visningen, med bilder og litt basic info om en selv. Da skiller man seg gjerne litt ut, og utleier har bedre forutsetning for å skille dere fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...