Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om jenter/ kvinner som ikke bruker sminke?

Ser man ustelt ut, eller rett og slett naturlig vakker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på personen. Mange er veldig pene uten sminke, og trenger derfor ikke bruke det. Andre igjen ville blitt mye penere om de hadde sminka seg litt..

• Liker 8
Skrevet

hei :-) selv bruker jeg mye sminke (mascara, foundation, pudder og rouge) etter å ha vært på ferie fikk jeg mye glattere og kvisefri hud (sol hjalp masse seff, men der brukte jo jeg null sminke og!) så jeg kom til en konklusjon er at sminken bare ødelegger huden min (har egentlig bare mineralsminke men men) så jeg tenkte å prøve å la være å sminke meg frem til 1.november (bortsett fra mascara) :-) får se om jeg holder ut. men det er vel ikke så veldig stor forskjell må jeg si om huden din er fin :-)

Skrevet

Kvinner flest er vel vakrest når de føler seg vel selv, så om det er med eller uten sminke er helt individuelt, synes jeg :)

• Liker 10
Gjest otrivin
Skrevet

Jeg syns jo mye annet spiller inn her.

Joggebukse-slitt boblejakke-håret til alle kanter-ingen sminke = Slaskete

Fine klær-velstelt hår-ingen sminke = Pent

Syns f. eks. at hvis man ser at noen ikke grer håret, pusser tennene, lukter svette f. eks (ikke i forbindelse med trening/fysisk arbeid osv da såklart), ustelte negler, helt utslitte klær ser verre ut enn en uten sminke. For da ser du ustelt ut. Man kan stelle seg for resten selv om man ikke bruker sminke, og mange er jo pene uten sminke, så da går det jo bra.

Jeg pleier stort sett å gå shabby når ikke sambo er hjemme/på morgen/kveldstur med hunden og når jeg skal ta sol (gidder ikke bruke fine klær da), men det hender jeg går uten sminke ellers også men da steller jeg meg jo så ser jeg så og si lik ut som med sminke bare mer naturlig :P

Skrevet

har egentlig til gode å se noen jenter som er penere med sminke enn uten. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Synes kvinner av andre raser f.eks indiske er vakre uten sminke. Siden vi er så lyse her i norden ser vi fort "utvaska" ut uten. Jeg synes jeg kan være pen uten sminke når jeg er knallbrun. Da synes de blå ringene under øynene mindre, tennene mine ser hvitere ut, øynene blåere, huden jevnere.....VIL ha sommer igjen...sukk.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Alt med måte. Om man sparkler seg helt ned, slik jeg ser en del unge jenter gjør, er det ikke pent. Noen burde gi dem et sminkekurs!! Dessuten ødelegger det huden din i alt for ung alder. Det samme med ihjelbleket hår. Det er det virkelig ingen som kler. Varmerer toner gjør gløden i huden mer framtredende.

Andre kunne med fordel bruke bittelitt for å fremheve det beste ved seg selv. Kunsten er å kunne sminke seg uten å se sminket ut. Selv bruker jeg kun mascara og har alltid gjort det. Kan slå til med litt pudder, øyenskygge og lipgloss til fest, men ikke til hverdags.

• Liker 1
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg syns at damer uten mascara stort sett ser trøtte og slitne ut. Bruker du bare mascara, men ingenting annet syns jeg ikke du ser ustelt ut, men pen. Det er ikke så mye som skal til, men litt mascara syns jeg kler de fleste bedre enn ingenting.

Man velger jo selv, men jeg syns det virker litt sløvt med damer/voksne jenter som aldri bruker noen ting.

Noen strøk mascara utgjør en stor forskjell i fjeset.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker aldri sminke, får ofte komplimenter likevel :) Synes mange jenter er pene uten sminke, synes flere burde prøve.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns at damer uten mascara stort sett ser trøtte og slitne ut. Bruker du bare mascara, men ingenting annet syns jeg ikke du ser ustelt ut, men pen. Det er ikke så mye som skal til, men litt mascara syns jeg kler de fleste bedre enn ingenting.

Man velger jo selv, men jeg syns det virker litt sløvt med damer/voksne jenter som aldri bruker noen ting.

Noen strøk mascara utgjør en stor forskjell i fjeset.

Enig! :jepp:

Gjest Ferskensmak
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke. Jeg klarer ikke.

Til nød litt maskara + leppestift (på julaften og på fest).

Trives veldig godt å være usminket.

• Liker 1
Skrevet

Har selv vært usminka en periode, men har gått tilbake til å sminke meg rett og slett fordi jeg har funnet en råkul måte å sminke meg på som jeg synes passer meg helt perfekt. Føler meg virkelig som meg selv når jeg får sminka meg litt (med trykk på litt, det eneste jeg gjør er å forme brynene mine, og legge på litt tung eyeliner og maskara, bruker ingen form for pudder eller foundation for eksempel), vet at det høres litt snodig ut :P

Synes ikke usminket ser ustelt ut, så lenge ikke resten av personen ser ustelt ut. Synes mange usminka jenter er vakre, men da er de gjerne vakre uavhengig av om de har sminke på seg eller ei.

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg har helt knallsvarte lange øyevipper, så folk tror jeg går med maskara konstant :P

Mange tror også jeg bruker sminke i ansiktet når jeg ikke gjør det pga brunfarge.

Derfor syns jeg ikke det er så viktig å bruke sminke, syns egentlig jeg ser veldig fjortis ut uansett hvor lite jeg tar på :P men bruker det stort sett hver dag selvom da. ehe.

Gjest Setareh
Skrevet

Jeg sminker meg alltid. Jeg elsker sminke, og jeg sminker meg på en veldig naturlig måte på hverdagen, jeg er da naturlig brun og har sorte vipper. jeg er ikke ille uten sminke heller, ser helt normal ut, men for å se ekstra pen ut bruker jeg sminke;) da er jeg sjokkerende :fnise: neida, nå fleiper jeg:)

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

For å sitere Paradise-Niklas: "det viktigste er at dama spiser"

Faktum er at mange menn spiller på at de synes damer uten sminke er penest, som et slags sjekketricks. Jeg, derimot, mener det faktisk. Damer uten sminke er digg, særlig rødhårede.

Endret av Herr Drue
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke til vanlig, men om jeg skal noe spesielt tar jeg på meg litt. Har pleid å få komplimenter når jeg har sminke på meg

Skrevet

For å sitere Paradise-Niklas: "det viktigste er at dama spiser"

Faktum er at mange menn spiller på at de synes damer uten sminke er penest, som et slags sjekketricks. Jeg, derimot, mener det faktisk. Damer uten sminke er digg, særlig rødhårede.

Tror aldri jeg har møtt en mann som bruker det som sjekketriks. Men okey. :gjeiper:

Skrevet

Det kommer an på personen!

Noen er vakre som de er uten sminke, mens andre fremstår som mindre pene. Jeg vil si det i hovedsak avhenger av hvor ren huden er og hvilke farge/jevnhet den har.

Gjest Cecilia L
Skrevet

De aller fleste ser bedre ut med litt sminke synes jeg. Ikke oversminket, men gjerne litt concealer, blush og mascara. Jeg har mørke øyne, ganske rene trekk og fin hud, gjør meg ingenting å gå uten sminke, men synes at jeg blir litt penere om jeg bruker litt (og av til mye) :). Men, så og si alle mine kjærester har sagt at jeg er søtest uten sminke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...