Gå til innhold

Forslag til gode løpesko/joggesko

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet

Noen som har forslag til gode løpe/joggesko til bruk på tredemølle for lett underpronert steg? Gjør oppmerksom på at det ikke finnes noen Löplabbet-forretning i nærheten, kun G-Sport og XXL Sport.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har forslag til gode løpe/joggesko til bruk på tredemølle for lett underpronert steg? Gjør oppmerksom på at det ikke finnes noen Löplabbet-forretning i nærheten, kun G-Sport og XXL Sport.

Google er din venn: Underpronerte sko

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan jo fremdeles spørre om råd hos andre enn Lôplabbet da? De har jo ofte ansatte med god kunnskap de også, selv om de ikke har samme ekspertisen som LL.

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Er friidrettsutøver, og har prøvd utrolig mange forskjellige merker. Synes selv at toppmodellen til asics er den beste.

Min lenke

Endret av henriett3
Skrevet

Kommer kanskje an på hvor bred foten din er også? Er det ikke noe med at Adidas er av de smaleste og Nike av de bredeste? Tror Nike er den bredeste, var noen på XXL som sa det, så det var kanskje ikke den mest siterverdige kilden men... Uansett, en sko som sitter bra på en annen fot er ikke nødvendigvis bra på din fot :)

Skrevet

Joda, Google er en god venn, den, men ingen ting slår personlige erfaringer :)

Jo egentlig. Fordi man har forskjellige føtter, så hva som er toppen for meg og 3 andre kan jo være skitdårlig for dine føtter. Derfor spør jeg aldri andre om råd om treningssko, da jeg må finne ut av hva som passer meg best.

Skrevet

Er friidrettsutøver, og har prøvd utrolig mange forskjellige merker. Synes selv at toppmodellen til asics er den beste.

Min lenke

Asics Kayano burde ikke brukes av de som underpronerer, da det er en sko for overpronasjon.

Asics Nimbus er den skoen jeg anbefaler til de som er på jakt etter en god løpesko, som har nøytral fot eller underpronerer. :)

Gjest henriett3
Skrevet

Asics Kayano burde ikke brukes av de som underpronerer, da det er en sko for overpronasjon.

Asics Nimbus er den skoen jeg anbefaler til de som er på jakt etter en god løpesko, som har nøytral fot eller underpronerer. :)

Jo, men nimbus er ikke en like god sko. Da anbefaler jeg heller nike vomero 5

Skrevet

Asics Kayano 17, som også ble anbefalt over her, er et veldig bra alternativ. Hadde selv et par slike før de ble stjålet.. Har flere underpronerende venninner som har fått anbefalt disse av fysioterapeuter.

Skrevet (endret)

Kayano er mine favoritter. Men passer for overr eller normalpronasjon. Nimbus er, som nevnt over, ikke like gode løpesko overhodet, uansett pronasjon. Jeg har også mange sko fra Nike, men ingen som er like gode som Kayano. Eneste unntaket er konkurranseskoene mine (lette sko med lite demping), der synes jeg Nike er best, men slike bør unngås for mengdetreing

Hvilke sko som er best kommer ann på din fot. Ta en tur innom Løplabbet, så får du de beste skoene for deg.

Endret av Atheene
  • Liker 1
Skrevet

Asics Kayano 17, som også ble anbefalt over her, er et veldig bra alternativ. Hadde selv et par slike før de ble stjålet.. Har flere underpronerende venninner som har fått anbefalt disse av fysioterapeuter.

Kayano er laget stive for overpronert steg og bør ikke brukes av dem som underpronerer. Som en annen sier her. Nimbus er Asics sko for normal/underpronering.

Kayano er riktignok en svært god sko til dem som trenger de. Har et par selv!

Gjest Nanne70
Skrevet

Kommer kanskje an på hvor bred foten din er også? Er det ikke noe med at Adidas er av de smaleste og Nike av de bredeste? Tror Nike er den bredeste, var noen på XXL som sa det, så det var kanskje ikke den mest siterverdige kilden men... Uansett, en sko som sitter bra på en annen fot er ikke nødvendigvis bra på din fot :)

Det er sant, men det er veldig greit å høre hvilke sko folk synes er bra ut fra egne erfaringer. Jeg må jo selvfølgelig prøve skoene uansett :) Men takk for tips, jeg skal ha det i bakhodet!

Gjest Nanne70
Skrevet

Jo egentlig. Fordi man har forskjellige føtter, så hva som er toppen for meg og 3 andre kan jo være skitdårlig for dine føtter. Derfor spør jeg aldri andre om råd om treningssko, da jeg må finne ut av hva som passer meg best.

Jo, det er klart, men jeg må jo prøve skoene uansett, da, og da kan jeg i hvertfall begynne med de skoene som folk har gode erfaringer med! Jeg spør jo i grunnen ikke om råd heller, bare om forslag :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Takk for tips, skal prøve den!

Gjest Nanne70
Skrevet

Kayano er mine favoritter. Men passer for overr eller normalpronasjon. Nimbus er, som nevnt over, ikke like gode løpesko overhodet, uansett pronasjon. Jeg har også mange sko fra Nike, men ingen som er like gode som Kayano. Eneste unntaket er konkurranseskoene mine (lette sko med lite demping), der synes jeg Nike er best, men slike bør unngås for mengdetreing

Hvilke sko som er best kommer ann på din fot. Ta en tur innom Løplabbet, så får du de beste skoene for deg.

Finnes dessverre ikke Løplabbet i nærheten av her jeg bor.

Skrevet

Takk for tips, skal prøve den!

Anbefales!

Nike Vomero, som er nevnt lengre opp her, er også en god sko, siden Vomero 5 er modellen som har best demping av Nikeskoene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...