Gå til innhold

Bryllupslokaler i Vestfold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger bryllup og driver nå å ser på ulike lokaler. Pris er jo, med mye annet, en viktig faktor når vi skal velge. Jeg har sett litt på ulike, blant annet: Engø Gård (ser for meg at det er dyrt), Karlsvika gård (synes det er helt nydelig der), Gimle selskapslokaler, Odd Fellow, Hellagården selskapslokaler. Noen som har erfaringer og kan si litt om ca priser.

Vi tenker oss antall gjester mellom 60-80 et sted.

Hva er deres erfaringen angående fri bar eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karlsvika gård er jo også dyrt, men der er alt inkludert. Når jeg ringte så var en av de "billigste alternativene" på 1200 kr per hode (men som sagt inkluderer det alt, også servitører). Karlsvika Gård kan jeg absolutt anbefale. Har ikke hatt bryllupsfesten min der, men har hørt om flere som har hatt flotte bryllupsfeiringer der. (Det er dog veldig populært sted, jeg ringte eieren juni 2010 for å høre om det var noe ledig i juni 2011, og fikk beskjed om at han var fullbooket hele "bryllupsperioden" for 2011 allerede da..)

Vi hadde bryllupsfesten vår på Villa Møllebakken, som eies av Herskapelig AS, de eier også Odd Fellow. Herskapelig AS har jo nydelige lokaler, jeg har vært inne i både Odd Fellow, Villa Møllebakken og Storgaten 11.

Jeg vet ikke om du har vært inne i Odd Fellow-huset, men jeg tror kanskje det blir litt snaut hvis du skal dekke opp til 60-80 stk, da tror jeg heller Villa Møllebakken er bedre med tanke på langbord e.l.

Vi giftet oss i år, da kostet Villa Møllebakken 5500 kr for lør+søn, og 7500 kr for fre+lør+søn. Vi leide for hele helgen, da vi følte at det var greit å bruke dagen før på å pyntet lokalet.

På Villa Møllebakken har de fullt servise (og glass) for 60 stk, du kan leie resten.

Så lenge du har ryddet ting på plass, og kostet vekk evnt. bøss på gulvet, så tar de og vasker over for deg. :)

Herskapelig AS har veldig gamle, og vakre lokaler, og derfor er de som eier der veldig strenge. Det er ikke lov til å teipe plakater e.l. på veggene, du får ikke ta ut kontakter ut av stikkkontaktene, og litt sånne regler.

Du kan velge å leie servitører av Herskapelig, noe som blir ganske dyrt. Vi fant våre egne servitører, men leide en "hovedservitør" av Herskapelig, som sørget for en profesjonell servering.

På Karlsvik gård så må gjestene betale for drinkene sine selv (noe er selvfølgelig inkludert i middag), noe som iallefall jeg ser på som en uting.

Herskapelig så er regelen at "Så lenge du kjøper maten fra oss, så driter vi i hvor du skaffer alkohol fra, og hva du gjør med den" (Jeg skal ikke påstå at dette er direkte quote fra Herskapelig AS, men mer hvordan det ble oversatt i mitt hode :) ). Vi valgte da å dra til Tyskland og kjøpe alkohol for 14 000 (Det ble ALT FOR MYE igjen etter festen :) ), og ha åpen bar. Dette gikk veldig greit, og ingen ble overstadig fulle. :)

Nå har du fått veldig mye informasjon om Villa Møllebakken, som du ikke har bedt om, men jeg håper likevel at du har fått litt god informasjon :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for masse nyttig informasjon! Det er virkelig endel detaljer en må tenke på, særlig om en skal tenke litt økonomisk, samtidig få et drømmebryllup!

Skrevet

Her er også en varm anbefaling av Villa Møllebakken. Nydelige lokaler, og Herskapelig AS var veldig behjelpelig i forkant også. Vi bestilte catering gjennom dem, og maten var veldig bra. Hadde en hovedservitør fra selskapet, og noen innleide, kjente av familien.

Det som gjorde at vi gikk for Villa Møllebakken var både selve lokalet, og at vi kunne stå for drikken selv. Det er gjerne drikken som gjør at feks Odd Fellow og Storgaten 11 blir temmelig dyre per gjest.

I tillegg vet jeg at hotel Klubben tilbyr bryllupsfeiring, men også her er det snakk om kuvertpriser.

I forkant av bryllupet kikket vi også på Gimle, men lokalene syns jeg ikke var like sjarmerende.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet om Villa Møllebakken er Handicap vennlig?

:rosaengel:

Skrevet

Ja, det er det. Mulighet å komme seg inn uten å måtte bli løftet opp en trapp, og stort toalett ( på størrelse med handicaptoalett). Tror det er lister mellom hvert rom (men sånne detaljer husker jeg desverre ikke). Eneste minuset med Villa Møllebakken må vel være at "hovedrommet" (der vi spiste middag) er relativt smalt. Tror man må tenke litt ekstra hvis man skal ha mange gjester der, og i tillegg ha en gjest med rullestol.

Men jeg vet ikke. Dette var ikke en problemstilling jeg hadde når jeg giftet meg, det kan godt hende at det ikke er noe problem i det hele tatt. Jeg ville ha ringt de og hørt. :)

Skrevet

Ja, det er det. Mulighet å komme seg inn uten å måtte bli løftet opp en trapp, og stort toalett ( på størrelse med handicaptoalett). Tror det er lister mellom hvert rom (men sånne detaljer husker jeg desverre ikke). Eneste minuset med Villa Møllebakken må vel være at "hovedrommet" (der vi spiste middag) er relativt smalt. Tror man må tenke litt ekstra hvis man skal ha mange gjester der, og i tillegg ha en gjest med rullestol.

Men jeg vet ikke. Dette var ikke en problemstilling jeg hadde når jeg giftet meg, det kan godt hende at det ikke er noe problem i det hele tatt. Jeg ville ha ringt de og hørt. :)

Tusen takk for svar! :surprised: Vi tenkte å ringe og avtale en "visning" slik at vi kan se. Synes du det var vanskelig og pynte der? Å kan jeg få spørre om hvor mange dere dere var til middag? Noen sier at bildene fra stedet er penere enn det er i virkeligheten..

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var vanskelig å pynte der. Men når det er sagt, så synes jeg også at Villa Møllebakken var så fin i seg selv, så vi pyntet nesten kun spisebordet. Svigerforeldrene mine plukket villblomster som de satte i vaser litt forskjellige steder i huset. Ellers pyntet vi ikke noe særlig. Også spisebordet var enkelt pyntet:

261599_10150680496390134_5600837_n.jpg

Vi tenkte vel egentlig at Villa Møllebakken var så flott i seg selv, at å "pynte det vekk" (som man ofte gjør for å skjule ribbevegger osv ;) ) ville vært dumt.

Hvis noen sier at de mener bilder fra stedet er penere enn i virkeligheten, så er det sikkert sant, men jeg er uenig. Stedet er gammelt, og det synes. Det er et flott lokale. :)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var vanskelig å pynte der. Men når det er sagt, så synes jeg også at Villa Møllebakken var så fin i seg selv, så vi pyntet nesten kun spisebordet. Svigerforeldrene mine plukket villblomster som de satte i vaser litt forskjellige steder i huset. Ellers pyntet vi ikke noe særlig. Også spisebordet var enkelt pyntet:

261599_10150680496390134_5600837_n.jpg

Vi tenkte vel egentlig at Villa Møllebakken var så flott i seg selv, at å "pynte det vekk" (som man ofte gjør for å skjule ribbevegger osv ;) ) ville vært dumt.

Hvis noen sier at de mener bilder fra stedet er penere enn i virkeligheten, så er det sikkert sant, men jeg er uenig. Stedet er gammelt, og det synes. Det er et flott lokale. :)

Tusen takk for at du deler bilde og erfaring! Det setter jeg stor pris på, jeg liker også at det er litt gammelt :) så vi får se hva det blir til (om det blir Villa Møllebakken). Jeg synes det er så utrolig vanskelig å finne et selskapslokale som er fint i Vestfold. Men en annen ting.. På bildet til Villa Møllebakken så jeg at de hadde dekket to lang bord (?).. Men det er kanskje ikke plass til det? Hvor mange var dere? Nå ble det mange spm på en gang her igjen.. :P

Skrevet

Sett heller inn link til bildet her, så kan jeg si deg hva jeg mener. Usikker på hvilket bilde du mener.. :) Jeg hadde STOOORE planer om å ha hestesko, med TI stykker på kortendten. Det var fiasko, for å si det sånn, det ble oss + forlovere, bordet formet som en mislykket T.

Enig det med fine selskapslokale, spesielt som ikke skal koste skjorta.

Vi var 50 stk, og med den bordplasseringen vi valgte, så passet rommet akkurat. Men vi hadde også et flygel i rommet, og fikk noen til å spille på det mens vi spiste, og det tok jo selvfølgelig også plass.

Skrevet

Oppi bokemoa i stokkehar de et fint lokale, men det er kanskje litt lite for 60 gjester. Går jo ann å høre:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...