Gå til innhold

Innetemperatur

64 stemmer

1. 1. Hvilken temperatur foretrekker du i oppholdsrom?

• 18-20
      7
    • 21-22
      16
    • 23-24
      37
    • 25+
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

25+ når jeg sitter stille, ellers blir hendene for kalde. Føttene kan jeg gjemme i et par gode tøfler, og om halsen kan jeg slenge et skjerf, men det blir for klønete med vanter om jeg skal lese, sitte foran PC-en eller drive med andre hobbyer. Nå skal det nevnes at det er en del trekk rundt vinduene hos meg, men synes uansett ikke 25 grader er så varmt høst/vinterstid med tanke på lav luftfuktighet. Om sommeren er derimot alt over 20 grader for varmt.

Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet

helst 24-25 så jeg kan sprade rundt naken hvis jeg føler for det :ler:

Skrevet

Foretrekker 23-24 grader. Men studentøkonomien og strømprisene i Trøndelag gjør at det skjeldent er mer enn 17-18. På soverommet og badet er det rundt 14.

Skrevet

14 på badet??? Da hadde jeg fryst ihjel i dusjen og på do. Har 5-10 grader på soverom på høst/vinter, og da MÅ det være varmt på badet når jeg står opp.

På sommern er det faktisk opp mot 40 grader inne hos meg... Har veldig mye store vinduer og sola er på fra den står opp i 6 tiden til 23 tiden på kvelden. Det er så varmt at jeg kreperer... Men blir utrolig nok vant til det etter en stund og.

Gjest Consensio
Skrevet

18-20, max 21!

Jeg er egentlig en frossenpinn, men jeg vil heller kle på meg/pakke meg inn enn å ha det for varmt inne.

Får ikke puste når temperaturen er for høy, HATER det! :sad:

Man kan godt finne meg foran pc'en med fingervanter og hetten godt trukket over hodet; det synes jeg bare er digg :)

Som om jeg skulle sagt det selv.

Jeg må være varm ellers stivner/forverrer kroppen min, men er det fir varm temp inne så føler jeg meg bare kvalt.

Jeg lufter året rundt, kler heller på meg og har masse pledd jeg kan krype under

Gjest Mlle Bonne
Skrevet

18-20 grader er perfekt for meg. Litt kjøligere på soverommet og varmere på badet. :)

Skrevet

Jeg vil helst ha 22-23 grader for at jeg skal synes det er behagelig inne. Nå er det 15 grader på badet og 17 i stua og kjøkkenet og sånn blir det i vinter. Har ikke penger nok til å ha den varmen jeg vil.

Skrevet

Jeg vil helst ha 22-23 grader for at jeg skal synes det er behagelig inne. Nå er det 15 grader på badet og 17 i stua og kjøkkenet og sånn blir det i vinter. Har ikke penger nok til å ha den varmen jeg vil.

Bruk telys og kubbelys. De gir mye varme i små rom.

Og når du har brukt komfyren; la døra stå oppe så overskuddsvarmen går ut i rommet i stedenfor i løftrøret. Noen sånne småting kan hjelpe litt.

• Liker 2
Skrevet

Liker best 22-24 grader om vinteren.

Skrevet

Jeg liker 20-22 grader, 24+ får jeg vondt i hodet av, blir døsig og uvel av.

Har på tykke sokker, ekstra genser og eller pledd, da kan man regulere temperaturen ved å ta av og på seg alt etter aktivitetsnivå.

Jeg er en frysepinn og er revmatisk, men den temperaturen og det opplegget fungerer for meg.

Skrevet

Soverommet kan være så kaldt det bare vil. God dyne + meget varm meg = Ahh.

Badet er varmekablene på med en gang det begynner å bli litt kaldt ute.

Ellers i leiligheten er det vel 24-26 grader. Skal kunne gå rundt uten sokker.

Skrevet

Bruk telys og kubbelys. De gir mye varme i små rom.

Og når du har brukt komfyren; la døra stå oppe så overskuddsvarmen går ut i rommet i stedenfor i løftrøret. Noen sånne småting kan hjelpe litt.

Takker for den :) Bruker mye stearinlys på kvelden. Varmen fra komfyren går ut i rommet uansett. Har åpen løsning så alt som blir varmt påvirker romtemperaturen. Badet har jeg gitt opp, men varmer meg i dusjen og så er det kjapt på med klær. Blir iallfall våken på morgenen. :)

Glemte å si at på soverommet mitt så vil jeg ha det veldig kaldt.

Skrevet

21-22 grader er passelig for meg. Da kan jeg sitte inne uten pledd på meg og uten ullsokker. Om det er lavere enn det så blir jeg så kald på fingrene at jeg må ha votter på, og DET er ikke veldig aktuelt nei. :)

Skrevet

Kommer litt ann på,men under 23 er Kaldt!

har leddgikt og liker ikke å bli kald. Har elektr.varmeteppe om det blir veldig uggent.

Skrevet (endret)

Eeeeeelsker å fyre i peisen, og da blir det fort godt over 20 grader i stua!:rodmer:

Men elektrisk varme blir ubehagelig noe særlig over 20-22.....

Endret av kaprifolen
Skrevet

Svarte 21-22, men egentlig er vel svaret 22-23 for mitt vedkommende. 21 blir for kaldt om vinteren, mens 24-25 er i meste laget.

Skrevet

Jeg aner ikke hvilke temperatur vi har inne, men jeg blir fort varm. Over 20 grader høres grusomt ut.

Gjest Swipper
Skrevet

Nå på vinteren 24-25 grader. Pga sykdom må jeg ha det varmt for å fungere. På sommeren kan den være litt lavere, men helst ikke mindre enn 22

Støtter denne, men ikke pga sykdom, mest fordi det er det jeg liker best :)

Gjest Heloise
Skrevet

20 grader. Når det blir 20,5 renner svetten, og blir det 19,5 fryser jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...