Gå til innhold

Innetemperatur

64 stemmer

1. 1. Hvilken temperatur foretrekker du i oppholdsrom?

• 18-20
      7
    • 21-22
      16
    • 23-24
      37
    • 25+
      4

Anbefalte innlegg

Gjest Navifairy
Skrevet (endret)

Hei alle sammen :)

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men det er jo hus-relatert så da ble det dette forumet :)

Jeg lurer rett og slett på hvilken temperatur dere trives best med i oppholdsrom på høst/vinter-halvåret.

Altså, ikke rom der det er naturlig med lavere/høyere temperatur(treningsrom, soverom, baderom), men f.eks stuen der man ser på tv og kanskje sitter med pc.

Har forstått at det er veldig spredte meninger om dette.

Mamma synes det er behagelig med 19 grader inne, og temperaturen her ligger sjeldent på mer enn 20. Jeg fryser fingrene av meg og må gjerne ha på meg ullundertøy og tykke gensere for å ikke fryse ved den temperaturen.

Stemor fyrer alltid så fort temperaturen ute er under 12.

Innetemperaturen der ligger som oftest på 24-25 grader. Da kan hun slappe av ordentlig og "fungere normalt", som hun sier.

Pappa derimot, han ligger som et slakt på sofaen i shorts og tskjorte :fnise:

Så, hvordan er det med dere?

Endret av Navifairy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger som regel på 18 grader om høst og vinter.

Skrevet

du burde kanskje legge lista litt høyere? normal temperatur er 23.

Skrevet

Nå på vinteren 24-25 grader. Pga sykdom må jeg ha det varmt for å fungere. På sommeren kan den være litt lavere, men helst ikke mindre enn 22

Skrevet

I min verden er det forbundet med noe koselig å kle på meg litt mere fordi det er høst/vinter/kaldere - også inne. Jeg har tatt frem vintertøyet (som er mye varmere enn sommertøyet) og er klar for det som måtte komme.

En fryser ikke når det er 18-20 varmegrader inne, hvis en kler på seg det som trengs for å holde varmen. Skulle det alikevel bli kjølig er det jo bare å være i litt mere aktivitet mens en er inne. Tar kort tid å få opp den indre dampen igjen, i alle fall hos meg.

Ja, jeg er et 18-20 graders-menneske. :)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg trives også med ca 20 grader. Som Margareth koser jeg meg med tykke strømper og høyhalsede gensere på vinteren, og da blir det jo uutholdelig varmt om temperaturen går opp mot 25 grader.

Skrevet

Jeg liker at det er rundt 20 grader inne, i følge termometeret vårt er det riktignok mer enn det (21-22) for tiden :) Noe særlig varmere enn det blir jeg veldig slapp og tiltaksløs... tidligere bodde vi i et gammelt, dårlig isolert hus, hvor det sjelden var over 18 grader inne, så jeg vente meg til ganske lave temperaturer. Er det ned mot 17-18 synes jeg det er litt for kaldt, med mindre jeg har nok ulltøy på meg. Fint med høy nok temperatur til kunne skrive uten av fingrene blir hvite og kalde, men lav nok til at arbeidslysta ikke forsvinner.

Skrevet

Det var 17,5 her da jeg kom hjem fra jobb og jeg holder på å fryse ihjel. Trives best med 22-25 grader. Liker ikke å ha på masse tykke klær inne som mange sier. Det er bare i veien.

Går helst i singlet og tynn joggebukse inne.

Når jeg bodde hjemme lå alltid jeg og mamma under hvert vårt pledd når det var 24 grader :fnise:

Skrevet

22-23 grader.

Kun 19 grader på kjøkken og i stuen da jeg kom hjem fra jobb i dag. Klart tegn på at høsten er her og at jeg må skru opp kranene på sentralfyren og slippe inn varmtvann i radiatorene. Brrr..

Skrevet

18-20 er perfekt! Kan også trives med å ha det kaldere i perioder, men da hender det av og til at jeg plutselig får frosten i meg etter noen timer og må fyre ekstra i ovnen utover kvelden. Fungerer uansett bedre når det er litt for kaldt (tar på mer klær), enn når det er for varmt.

Skrevet

Syns egentlig 20-21 og det under er kaldt, og liker ikke ha på fleecejakke, tøfler osv bare for å holde varmen (selv om det av og til er koselig, da). 21+ er perfekt, best med ca 23 syns jeg :) Liker ikke når det blir for varmt heller, siden jeg oftest går med cardigan/gensere hjemme.

Skrevet

19-19,5 grader. Liker best å ha litt lav temp og heller en genser på. :)

Skrevet

Har ikke målt temperaturen inne, men tippe den ligger på rundt 20 grader. Vi bor i blokk med naboer på alle sider, så vi har faktisk ikke på varme i det hele tatt, verken vinter eller sommer. Blir det litt kjølig tar jeg heller på meg en genser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Jeg er en frossenklump. Jeg trenger å ha det varmt inne samtidig som jeg må kle meg godt. Jeg har ikke 24 grader og går i singlet, jeg har 24 grader og har på meg saueskinnstøfler og tre lag på overkroppen.

Det er dessuten ikke bare å ha lav temperatur og kle på seg masse, fingrene blir jo iskalde! Jeg får kalde hender i temperaturer der andre kan sitte i en tynn genser, og jeg nekter å sitte med Selbuvotter innendørs.

Endret av Glynis
Skrevet

Kommer helt an på. Dersom jeg er aktiv, greier jeg meg med 19-20 grader. Dersom jeg skal sitte i sofaen og vegetere, gjør det ikke noe om det blir opp mot 25 grader.

Gjest Applecore
Skrevet

18-20, max 21!

Jeg er egentlig en frossenpinn, men jeg vil heller kle på meg/pakke meg inn enn å ha det for varmt inne.

Får ikke puste når temperaturen er for høy, HATER det! :sad:

Man kan godt finne meg foran pc'en med fingervanter og hetten godt trukket over hodet; det synes jeg bare er digg :)

Skrevet

Rundt 23 syns jeg er passelig, da har jeg det fint når jeg er aktiv og trenger kanskje et pledd over beina om jeg sitter lenge stille. Har uansett en baby som kravler rundt, så selv om samboeren min gjerne kunne hatt det litt kaldere må vi holde oppe temperaturen for hennes skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...