AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Er opprinnelig mellomblond, har farget brunt hår de siste to åra, nå sist kobberbrun. Ønsker å bli lys igjen, helst mellomblond eller litt lysere. Har bleket det nå i helgen, ble som forventet lys orange mesteparten av håret, utenom etterveksten som ble blond. Skal la håret og hodebunnen hvile litt før jeg tar fatt på neste fase. Men her er jeg blitt litt usikker etter å ha lest litt på nettet. Ville dere ha farget håret med askeblond som denne Loreal 10.21 ekstra lys perlemorblond for å få vekk det orange, eller skal jeg bleke håret en gang til for så bruke askeblond eller en annen farge som kan passe bedre?
Lykkelitenen Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Husker du fra barneskolen når vi blandet gult og blått? Det samme skjer når vi bruker hårfarge Med andre ord, vent med den askeblonde, blek heller en gang til der det trengs (følg med på tiden, du vil bare ha bort det ogange, så ikke sitt for lenge. Når det er gjort kan du behandle med en sølvshampo/llilla shampo for å få bort eventuelt gult og så farge over med blond eller askeblond, avhengi av hva du trenger da. Husk masse kuring og pleie!
meca Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg husker "tabben" mange av jentene gjorde på ungdomsskolen, da de ville bleke håret. De var redde for å bli for lyse, og lot derfor blekinga virke kortere enn virketiden. Så vidt jeg vet går blekingsprosessen først til rødt, så oransje, så gult, og til sist blondt, så det er viktig å ha den i minst like lenge som står på pakka. Uansett ville nok jeg også prøvd å bleke det først, ja
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Husker du fra barneskolen når vi blandet gult og blått? Det samme skjer når vi bruker hårfarge Med andre ord, vent med den askeblonde, blek heller en gang til der det trengs (følg med på tiden, du vil bare ha bort det ogange, så ikke sitt for lenge. Når det er gjort kan du behandle med en sølvshampo/llilla shampo for å få bort eventuelt gult og så farge over med blond eller askeblond, avhengi av hva du trenger da. Husk masse kuring og pleie! Haha, tror hjertet mitt hadde stoppet på sekundet idet jeg hadde sett meg i speilet og oppdaget at jeg hadde fått grønt hår. Huff vil ikke at det skal skje! Men da virker det "tryggest" å ta en runde til med bleking. Er det lett å følge med på når blekemiddelet har sittet lenge nok?
Lykkelitenen Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Bare klem bort litt blekemiddel fra en lokk innimellom, så ser du om det er blitt lyst nok Så langt som du allerede er i prosessen er det ikke tiden som er avgjørende, her må du bruke skjønn
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Da må jeg bare prøve meg fram. Takk for hjelp. Brukte Shcwarzkopf L1 ++ extrem blondering nå i helgen. Vil det bli for sterkt for mitt orange hår når jeg skal foreta en ny runde med bleking?
Lykkelitenen Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Den er laget for bruk i brunt hår, så nå som håret ditt er blitt blond-orange ville jeg kjørt en L1, evnetuelt L1+ om det er veldig mørkt orange
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Høres logisk ut. Da tror jeg at jeg går for en L+. Takk igjen Lykkelitenen, og takk for at du mest sannsynlig reddet meg fra å få grønt hår.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Hei, har samme utfordringa selv her. Bleika brunt hår ---> orange. Vil det bli mindre og mindre orange ved hver bleiking? Og da blir det gult eller blondt?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 jeg ville mye heller gått for depend blekingen, og depend hårkuren etterpå. både hårfargen og hårkuren er blå i fargen, og man blir blond med en gang med denne komboen. Den fåes bla på cubus. Jeg har bleket håret i mange år, og ble rett og slett lei og forbanna over at jeg måtte bruke både to og tre pakker for å få det lyst på første forsøk. Fikk tips om det merke, og for å si det slik; Jeg kommer ikke til å bytte igjeen. en pakke, så er jeg blond. PS: Depend hårkuren bruker jeg kun fordi den har samme prinsippet som en blåshampoo, altså den er blå, og nøytraliserer det gule (selv om det er svært lite gulskjær etter fargen, og ikke 1/3 en gang av de andre merkene!) Så du bør bruke en annen kur etter den på håret, for den er ikke god som hårrkur. :gjeiper: syntes jeg i alle fall, jeg bruker den pga blåfargen.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har bleket håret i mange år, og ble rett og slett lei og forbanna over at jeg måtte bruke både to og tre pakker for å få det lyst på første forsøk. rettelse! For å i det hele tatt få det lyst. På første forsøk med andre merker har det blitt både rødt, orange og pissgult. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 jeg ville mye heller gått for depend blekingen, og depend hårkuren etterpå. både hårfargen og hårkuren er blå i fargen, og man blir blond med en gang med denne komboen. Den fåes bla på cubus. Jeg har bleket håret i mange år, og ble rett og slett lei og forbanna over at jeg måtte bruke både to og tre pakker for å få det lyst på første forsøk. Fikk tips om det merke, og for å si det slik; Jeg kommer ikke til å bytte igjeen. en pakke, så er jeg blond. PS: Depend hårkuren bruker jeg kun fordi den har samme prinsippet som en blåshampoo, altså den er blå, og nøytraliserer det gule (selv om det er svært lite gulskjær etter fargen, og ikke 1/3 en gang av de andre merkene!) Så du bør bruke en annen kur etter den på håret, for den er ikke god som hårrkur. :gjeiper: syntes jeg i alle fall, jeg bruker den pga blåfargen. Hvilken dependpakke vil du anbefale til hår som har blitt orange og gult da? Ser det er flere varianter.
Lykkelitenen Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 Samme prinsipper som ved Poly blond, du velger den varianten for ditt farge. Dva at er du brunette velger du den for mørkeblondt til brunt hår, er du blond (eller lys og orange om hverandre) velger du den til blondt hår Du vil ikke bruke noe sterkere enn du trenger!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Hvilken dependpakke vil du anbefale til hår som har blitt orange og gult da? Ser det er flere varianter. Jeg er mellomblond, og har en sånn stygg kommunegråfarge øverst til vanlig, og jeg har prøvd alle butikkvariantene (polly, swartzkopf, garnier osv, alle ble jeg gul/orange av). Jeg bruker den som bleker 2-4 nyanser, da den holder for meg, og den andre som bleker 2-6 nyanser var veldig sterk, så jeg klødde veldig av den. :gjeiper: http://prinsessemarita.blogg.no/images/376582-3-1238663048275-n400.jpg Også bruker jeg denne hårkuren etterpå, den er blå i fargen, og nøytraliserer evt gule nyanser: http://www.depend.se/admin/picture/20091012154543.jpg Endret 14. oktober 2011 av Kråkesaks
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 Obs! Glemte å legge til at det selvfølgelig varierer på åssen hårfarge du har fra før av, du må bare se bakpå pakkene, og sammenligne med din farge.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 Okay, da har ts bleket håret sitt idag med depend. Da har jeg mer eller mindre blitt kvitt det orange håret. Men synes det er litt for mye gult til at jeg klarer å bli komfortabelt med det. Kom over et blogginnlegg som anbefaler denne hårfargen for å tone ned det gule og det orange som fremdeles sitter litt i tuppene --> Min lenke Noen erfaringer eller kunnskap? Vet vertfall at det er siste gangen jeg farger håret mitt mørkt hehe... Var liksom ikke måte på når en skal prøve å bli blond igjen. Men kjøpt den dependkuren og har den i håret nå.
Gjest otrivin Skrevet 12. oktober 2011 #18 Skrevet 12. oktober 2011 Har nøyaktig samme thing going on her. Bare at jeg farget håret mitt svart annenhver uke i sånn.. 3-4 år. Haha. Det er enda litt gulish nederst, men bruker den hårkuren som er bilde av + sjampo og balsam i samme serie. Kjøpte også en sølv-glansvask hos frisøren som har hjulpet mye
Lykkelitenen Skrevet 12. oktober 2011 #19 Skrevet 12. oktober 2011 9.13 er litt vanskelig, da den er ask, men har tilsatt litt gult for å ungå at håret blir for kaldt. Dvs at den kan bli veldig fin i ett nøytralt hår eller hår med pittelitt gulskjær, men om du har gule tupper kan du risikere at de ikke blir mindre gul, mens resten av håret blir pent. Vil anbefale at du ser ann håret ditt etter omgangen med blå hårkur og bedømmer hvordan fargen er blitt da. Er det blitt stor forskjell kan du prøve, men er det fortsatt veldig gult ville jeg brukt en lilla shampo med mer pigmenter enn Depend sine produkter (Lee stafford eller John Frieda f.eks) til gulskjæret et borte /vesentlig dempet og heller farge over da
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #20 Skrevet 12. oktober 2011 TS her. Takk for alle råd. Jeg turde ikke å gjøre noe mer på egenhånd så jeg tok siste finishen hos frisør. Tror hun hadde bedre greie på dette med farging enn meg hehe. Resultatet ble vertfall veldig bra. Så viss en ender opp med gult og orange hår så kan heldigvis frisøren redde deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå