Gjest mari ili Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Da kom den første skikkelige uoverensstemmelsen. Jeg og eksen gikk fra hverandre for ca 2 år siden, men pga barna bodde han i mitt hus i nesten et år etter at det var slutt (kjeller leilighet som han da leide). han flyttet ut i august i fjor. Bruddet har stort sett gått veldig greit, og jeg sier alltid at jeg er glad jeg valgte han som far til mine barn. Vi er begge etablert i nye forhold, og alle kommer godt overens. Mens vi var gift gikk alltid barnetrygden inn på min konto, og det lot vi den fortsette med etter at han flyttet ut. han har sønnen vår som folkeregistrert hos seg, noe som gjør at han kan få dobbel barnetrygd han også. Han har derimot ikke valgt å søke om dette før nå og han har da fått det tilbakebetalt fra aug. 2010 (altså 14 mnd). Uoverensstemmelsen vår går på følgende: siden jeg har mottatt dobbelbarnetrygd for barna frem til nå så har jeg betalt 100% av SFO utgiftene for barna (4600 kr i vår kommune)da han sa at han syns det var rettferdig og jeg valgte å svelge en kamel. Når han da nå har fått tilbakebetalt barnetrygd for denne perioden så mener jeg at jeg burde få de pengene, siden jeg jo har tatt denne utgiften. Jeg har i tillegg betalt flertallet av andre utgifter, fordi jeg veldig gjerne vil at barna skal ha det bra, og jeg derfor velger å prioritere de fremfor mine egne "behov". Jeg har nok i tillegg litt bedre økonomi enn han, men ikke vesentlig, (måtte ta opp et stort lån for å betale ut han). Da jeg nevnte dette for han mente han at jeg ikke hadde rett på disse pengene (som alt er brukt opp på fornuftige ting...) og at han slet så økonomisk at det sto mellom å bruke de pengene og å selge huset (satt litt på spissen). Dessuten så ville ikke jeg merke forskjell, men for han ville det være veldig positivt å få de. Er det bare jeg som er slem som sier dette til han? jeg har sagt at jeg skjønner at jeg ikke får disse pengene, og jeg vet at jeg bare må akseptere det, men jeg syns han i det minste kan innrømme at jeg burde fått de pengene! Merker at jeg bare er så utrolig irritert. Ikke bare sier han at han skal ha pengene, men han prøver å gi meg dårlig samvittighet for at jeg mener det...
kaprifolen Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er enig med deg. Han har fått tilbakebetalt, da skulle du fått din del. Flott at du aksepterer realiteten, han burde klare å takke deg for storsi nnet.
hederlig Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg også enig med TS. Han burde virkelig takke og bukke, fordi det er virkelig ikke TS sin skyld at han tjener/har mindre penger enn henne. Urettferdig, tenker jeg.
Gjest Elfrida Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Dette burde dere ha avtalt på forhånd, slik at han kunne ha planlagt i henhold til det. Nå er pengene brukt, han har dårlig råd, og da syns jeg nok det blir litt seint å komme med det.
Gjest mari ili Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Dette burde dere ha avtalt på forhånd, slik at han kunne ha planlagt i henhold til det. Nå er pengene brukt, han har dårlig råd, og da syns jeg nok det blir litt seint å komme med det. Hadde jeg vist at han skulle få tilbakebetalt 25 000 så hadde jeg nok ikke godtatt at jeg skulle betale alt. Jeg konfronterte han med det ved første mulighet, men da var pengene alt brukt. Jeg har sagt at det får gå greit (noe annet er jo ikke mulig), men jeg syns faktisk at han i det minste kunne sagt at han burde ha tenkt på det, eller at han var takknemlig for at jeg betalte. Det nærmeste er at han kalte det "hyggelig" at jeg hadde betalt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Men går de på SFO ennå? Hvis de fremdeles går på SFO og han nå får dobbel barnetrygd kan han jo begynne å betale ekstra fra og med nå, i stedet for å tilbakebetale.
Gjest hermine Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Men går de på SFO ennå? Hvis de fremdeles går på SFO og han nå får dobbel barnetrygd kan han jo begynne å betale ekstra fra og med nå, i stedet for å tilbakebetale. Syns også han burde betalt deg pengene. Smålig av han, og litt latterlig at han gidder lage sur stemning for dette. Du har jo hatt mer i utgifter pr.mnd på det gitte barn enn hva dbl barnetrygd gr utbetalt så skulle bare mangle at ikke pengene var dine. Er veldig enig med anonym over her; be han betale tilsvarende lenge du har gjort. Og ihvertfall for barnet registrert på seg. Vil også berømme deg for å virkelig sette barnas beste først. Skal jo være en selvfølge men like fullt kan en berømme den parten som klarer holde hodet kaldt når den andre ikke har samme prioriteringene.
Gjest mari ili Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Syns også han burde betalt deg pengene. Smålig av han, og litt latterlig at han gidder lage sur stemning for dette. Du har jo hatt mer i utgifter pr.mnd på det gitte barn enn hva dbl barnetrygd gr utbetalt så skulle bare mangle at ikke pengene var dine. Er veldig enig med anonym over her; be han betale tilsvarende lenge du har gjort. Og ihvertfall for barnet registrert på seg. Vil også berømme deg for å virkelig sette barnas beste først. Skal jo være en selvfølge men like fullt kan en berømme den parten som klarer holde hodet kaldt når den andre ikke har samme prioriteringene. Takk, vi har begge hele veien satt barnas beste først, og det er vel grunnen til at det har godt så bra så lenge Det største barnet (det som er registrert hos han) går ikke lengre på SFO og det andre barnet går bare to dager (men kommer til å gå alle dager igjen neste år). Jeg tenker også at han kanskje burde betale for det andre barnet, men da går jo vinninga opp i spinninga for han, og han kommer til å bli sur på meg. Jeg har kun et ønske, og det er at barna skal ha det fint både hos meg og han, og det innebærer dessverre veldig mange kamel svelginger... Det har godt greit til nå, men 25 000 syns jeg var vel mye, når jeg faktisk har hatt alle utgifter.. men men, nå har jeg sagt at vi får dele resten av utgiftene til barna 50-50, så får vi se hvordan det går, jeg kommer sannsynligvis ut av det med en god del bedre råd... Det er redd for er at det betyr at de får være med på mindre ting som de har lyst til.
xinnia Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Det er redd for er at det betyr at de får være med på mindre ting som de har lyst til. Det må du faktisk da bare godta dersom dere skal dele 50-50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå