Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg studerer på universitetet i Bergen, og må nå begynne å lese :jepp:

Når på morgenen begynner folk å komme til de åpne lesesalene i realfagsbygget? Jeg liker ikke å gå inn i rom når det er mange der :sjenert:

Og hvilke andre steder kan man lese? Har sett et bibliotek ( ?) ved Storsenteret, går det fint å lese der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier "Storsenteret", regner jeg med at du tenker på Bergen Storsenter? (Mange mange storsenter her i Bergen vet du.) Du er nok ikke den eneste som har tenkt på å lese der, vet om mange som gjør det. Har aldri vært der selv, men når jeg er innom for å låne bøker ser det ganske så fullt ut.

Du får bare dra til en av lesesalene i realfagsbygget grytidlig en dag, så ser du da hvor tidlig folk faktisk kommer. Min bror drar dit i 8 tiden, vet ikke om det er tidlig eller sent i forhold til hva andre gjør.

Skrevet

Jeg likte aldri lesesalen på Realfagsbygget. Altfor stor (hver minste lyd forplanter seg), trekkfull og med den utrolig irriterende lyden av hellene på utsiden når folk tråkker på dem :sprettoy:

Likte U.Pihl mye bedre. Men der er det nesten alltid fullt, så det lønner seg å komme tidlig

Skrevet

Leste det som lekeplasser jeg :P Tror jeg må få i meg noe mat så jeg våkner :P

Skrevet

Leste det som lekeplasser jeg :P Tror jeg må få i meg noe mat så jeg våkner :P

me too! Derfor jeg klikket meg inn i en fart! *jeg vil leke!*

Skrevet

Hehe. Bra det ikke bare er meg :) Lurte litt på om det var noen som leitet etter en lekeplass for ungene eller dem selv :fnise:

Skrevet

Hvis vi tenker på samme bibliotek, er det lurt å være der før kl 9. Sælig når det nærmer seg eksamen. Ellers er jeg enig i at upihl er bra. Der er det lesesaler, og fungerer veldig fint hvis du bare skal lese. Her anbefaler jeg også å dukke opp 9 - halv 10. Gjerne tidligere også, hvis du vil være blant de første.

Luften på bibioteket er bedre enn på upihl, men så lenge du tar deg en luftepause innimellom, er det ingen problem. :)

Det er forøvrig kun disse plassene jeg brukte å lese, da jeg studerte i Bergen.

• 2 uker senere...
Skrevet

TS her. Takk for svar :)

Jeg tenker på biblioteket som er ved togstasjonen og Bergen Storsenter. Er det flere bibliotek i byen som er fine å lese på?

Kan jeg få spørre hva uphil er? Og hvor er det? :sjenert:

Realfagsbygget er i hvertfall uaktuelt, grusomt!

Ikke lett å være ny i byen :)

Skrevet

Når eksamenstida nærmer seg må man være tidligere og tidligere, og det er også fullere og fullere. Selv går jeg på jussen, og her er vi priviligerte med lesesalsplassene, så jeg kjenner ikke helt til hvor stort problemet er for de andre studentene.

Men er jo en del som leser på HF-biblioteket og?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg synes nå det blir fort fullt på jussen også, jeg da. Selv har jeg ikke fast lesesalplass, og må komme rundt 8 for å få en ok plass i eksamenstida (dvs. ikke trekkfullt, rett ved døra e.l.).

Skrevet

Kan man sitte på alle lesesaler selvom man tilhører MN-fakultetet?

Skrevet

jeg syntes også det ble fort fullt på jussen, men kanskje bedre nå med nybygget?

Ellers likte jeg å sitte på hf biblioteket.

Ny hører jeg til psyk fak, og har en del å velge mellom. Men trives fortsatt på hf bibl. :)

Skrevet

jeg syntes også det ble fort fullt på jussen, men kanskje bedre nå med nybygget?

Ellers likte jeg å sitte på hf biblioteket.

Ny hører jeg til psyk fak, og har en del å velge mellom. Men trives fortsatt på hf bibl. :)

Det er klart det blir fullt på jussen og, men dekningen her er likevel markant bedre enn for mange av de andre studentene på UiB...:) Er flere steder folk står i kø før dørene åpner for å sikre seg plasser.

Nå snakkes det jo om å legge ned SiB Sentrum for å lage lesesalsplasser der, så da blir kanskje ståa enda bedre :)

Skrevet

Jeg leste mest på Haukeland da jeg var student (siden jeg studerte på Haukeland), men når jeg leste i byen synes jeg det var best på HF-biblioteket. Der er det leseplasser i 1. og 2.etasje, men det ikke alle vet er at det er 2-3 leseplasser i hver etasje i "Boktårnet". Der sitter du altså nesten helt for deg selv.

Skrevet

Jeg brukte å sitte å lese i auditoriefløyen borte ved "Geofysen".

Der trivdes jeg godt, og det var fint å tusle ut på en benk utenfor hvis det var vær til det.

Skrevet

hva er HF-biblioteket?

Skrevet

hva er HF-biblioteket?

bak kirken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...