AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Vi skal legge nytt gulv i gangen, men sliter litt med å finne ut hva vi skal velge. Har vurdert vinyl, men kom i går over en artikkel om gummigulv, og må si det fristet litt. Er utrolig kult, da! Men etter å ha googlet litt rundt blir jeg ikke helt klok på om dette er lurt å velge eller ikke, noen sier det er lett å vaske, andre sier det er vanskelig... Med tre barn og hund er vi avhengige av at gulvet er lett å holde rent. Leser også at man bør velge et gummigulv som er helt fremfor fliseversjonen, på grunn av at vann kan trekke ned i skjøtene og ødelegge gulvet. Noen som har en ide om pris på dette? Finner bare fliser når jeg søker. Håper noen kan gi meg erfaringer med sånne gulv!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Tenker på et sånt med knotter, forresten.
Suzy Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Et sånt? Tror jeg hadde gått på en byggvarehandel og hørt om de har mulighet til å bestille jeg - men kanskje først sjekket om en gulvlegger hadde kompetanse på å legge den typen gulv og kunen anbefale noe. Jeg syns sånne gulv er superfine - og utrolig praktisk da gitt.
Gjest Best Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Spør på en fargehandel, de har ofte gulvleggere også. Kommer litt an på hvilken farge du velger, men en ensfarget flate skjuler ikke mye rusk og støv. Jeg hadde ikke vært redd for å legge gummifliser, ser det ikke som noe stort problem at det er skøyter. Så vidt jeg vet krymper de ikke så fugene blir liggende fine og tette. Og vanlig vannsøl er ingen problem. Kvadratmeterprisen tipper jeg ligger sånn rundt 500,- inkl mva. Du kan be om ett tilbud ferdig lagt (inkl arbeidstimer), så får du en fastpris å forholde deg til. Endret 11. oktober 2011 av Best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå