Vårblomsten Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Hei, Jeg har akkurat (i går) hatt en SA, på siste dagen i uke 7. Dette var første PP og det var vel for godt til å vare Dere som har hatt en SA tidligere - hvor raskt prøvde dere å bli gravide igjen? Jeg er litt usikker på om vi skal forsøke med en gang eller om vi skal vente en runde med menstruasjon og forsøke igjen om ca 1 1/2 mnd. Jeg har lest at det er greit å starte med en gang, men at det er anbefalt å vente en mnd slik at kroppen er helt klar. Betyr det at det er større risiko med en ny SA hvis man starter for tidlig? Har et vennepar som ble gravide rett etter sin SA, og det gikk fint for de. Hilsen prøver oktober eller november.
Gjest Alabama Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Tror det er litt uenigheten blant fagfolk om hvor lenge man bør vente. Leste endel om dette da jeg mistet selv, men klarte ikke finne en god begrunnelse til hvorfor man burde vente, siden det ikke er økt forekomst av SA blant dem som blir raskt gravide igjen.
Arkana Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg fikk aldri noen spesielle anbefalinger angående venting eller ikke da jeg hadde en SA, men jeg leste en del på nett om at sjansen for ny SA var noe større hvis man ble gravid raskt etterpå. Vi valgte for enkelhetsskyld å vente til jeg hadde fått første mens (lettere å vite når jeg hadde EL). Jeg ble gravid på pp2 etter SAen og alt gikk bra. For de fleste går det jo bra uansett heldigvis.
Klematis Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg ble gravid etter SA før jeg fikk mensen igjen. Alt jeg har lest om anbefalinger er at man skal vente til man er psykisk klar. Fysisk blir ikke kroppen gravid før den er klar. Mister man igjen antar jeg at det er fordi det er noe galt med fosteret. Tidligere ble det anbefalt å vente til man hadde fått mensen igjen, men det var basert på at det skulle være enklere å finne riktig termin. Nå er jo ikke det noe problem. Går det lenge fra SA til man tester positivt (uten blødning imellom), får man vel som regel en UL for å bestemme termin.
Vårblomsten Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2011 Takk for svar. Regner med at vi forsøker igjen med en gang og får krysse fingrene for at spiren sitter denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå