AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Hei! Jeg har blitt rådet om å ikke være med folk som suger meg tom for energi. Dere som har opplevet dette, hva er deres erfaring? Hvordan reagerer dere på det? Jeg klarer det når jeg er opplagt og våken, men når jeg er trøtt og gjerne har en dæsj PMS, så kan jeg bli skikkelig irritert på folk som indirekte nekter å ta ansvar sosialt. Da må jeg bestemme hva vi skal gjøre, ta avgjørelser hvor den andre er vanskelig å samarbeide med og har en "samme for meg"-holdning hele tiden, jeg må holde i gang samtalen konstant, den andre tror at hvis du er stille litt så er det noe galt, hvis du ikke smiler så er det noe galt. Altså, den type ting. Noen som har vært borti dette eller noe lignende? Jeg kan virkelig være gøy å være med når jeg er opplagt og har energi, men jeg tåler ikke dette når jeg blir gneldrete og trøtt. Da ber jeg omtrent inni meg til høyere makter om personen bare kan la meg få slappe av, og at jeg blir guidet igjennom en del, og at jeg kan bli "oppvartet".
Fjellreven Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er sammen med forskjellige venner ut i fra hvilket humør jeg er i. Er jeg litt sliten og lei er jeg sammen med kompiser og ser film - da blir det ikke så mye snakking. Eller trener med de samme kompisene. Har også noen venninner som jeg nødvendigvis ikke må snakke med hele tiden. Hun ene kan sitte med skoleoppgaver, mens jeg leser en bok f.eks. Så snakker vi litt når vi føler for det. Er jeg i skikkelig 'slå ut håret'-humør, har jeg igjen andre venninner jeg er sammen med. Jeg orker ikke være sammen med folk jeg må underholde, jeg mener det skal gå begge veier. Men jeg var slik før, skulle gjøre alle til lags. Det ble slitsomt i lengden. Nå øver jeg på å si 'nei'. Noen er ledertyper, andre ikke. Har dine venner vært vant til at du tar alle avgjørelser i de fleste sammenhenger, kommer ikke det til å forandre seg, med mindre du selv ikke gjør noe med det. For å få til en forandring, må du selv ta ansvar og si at slik vil du ikke ha det, eller evt kutte ut enkelte venner som suger energi. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå