~white lady~ Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Guttungen fyller snart år, og i den anledning har han "bestilt" ei sjørøverkake til å ha på bursdagsbordet. Tips til hvordan jeg går fram? Tenkte på å lage ei langpanne, som jeg kan dele i biter og "lime" med glasur...om det går. Pynte med seigmenner og et papirflagg. Andre forslag?
Lady Stardust Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Guttungen fyller snart år, og i den anledning har han "bestilt" ei sjørøverkake til å ha på bursdagsbordet. Tips til hvordan jeg går fram? Tenkte på å lage ei langpanne, som jeg kan dele i biter og "lime" med glasur...om det går. Pynte med seigmenner og et papirflagg. Andre forslag? Min mor pleide å lage kakeborg til meg på bursdagene mine, men det kan vel gjøres om til en båt? Det hun pleide å gjøre var å skjære av kantene på kaka, kanskje syv-åtte cm, sånn at ho satt igjen med en firkant pluss fire biter som ble "veggene" på borgen. Bare plasserte de på toppen, trengte ikke feste de. Du kan jo gjøre det samme, bare lage den ene siden spiss/avrundet, så det blir en båt? Burde nok gå bra Så kan du lage vinduer og kanoner og sjørøverseigmenn og det du måtte ønske! Åh, nå fikk jeg lyst til å bake!
~white lady~ Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, var noe sånt jeg tenkte på. Men hvordan jeg skal lage til vinduer uten å smuldre opp kaka, det vet jeg ikke...hm....
Safira Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Hvis du googler "sjørøverkake" får du opp en haug med forslag, masse inspirasjon å hente. Her er et eksempel med "mal"
~white lady~ Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2011 Hvis du googler "sjørøverkake" får du opp en haug med forslag, masse inspirasjon å hente. Her er et eksempel med "mal" Takk for tips! Denne ser det ut som om jeg skal klare
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå