Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde en diskusjon med kjæresten min i går kveld, som endte med gråt og fortvilelse... Han sa nemlig at han synes jeg burde få meg noen flere venner, og bli litt mere sosial.

Han har selv 3 helt fantastiske venner, og vi finner på ting sammen flere ganger i uka. Jeg er jo venner med dem, men hva skjer hvis det skulle blir - bank i bordet - slutt mellom Peder og meg?

Jeg har bare noen få ordentlig gode venner, men synes selv jeg har masse bekjente. Problemet er at flesteparten av dem hadde jeg ikke kunnet ringe en fredag kveld for å finne på noe, uten at det hadde føltes unaturlig.

Jeg hadde mange gode venner før, da jeg gikk på videregående. Problemet er at jeg gikk på en internasjonal linje, og derfor er alle vennene mine spredd for alle vinder, og er derfor ikke "venner" i samme forstand lenger.

Har også hatt erfaring med at jeg har blitt god venninne - trodde jeg - med tre jenter, men når det kommer til at de skal arrangere en jentekveld, f.eks., blir jeg ikke invitert, og de er bare de 3 sammen.....

Ser jo egentlig selv at det å bare ha 2/3 venner som er ordentlig gode venner kanskje er litt lite. Særlig når den ene blir sint fordi jeg ble med i samme kor som henne, fordi hun trodde jeg skulle stjele hennes venner...

Har gått igjennom alle steder jeg "henger" for å se som det er noen der jeg kan få kontakt med:

*Juridiske fakultet - kjent for å være vanskelig å komme i kontakt med folk...

*Dansegruppa mi - de er mer bekjente enn venner, sikkert på grunn av stor aldersforskjell

*Valpekurs/grunnkurs med bikkja - fått en bekjent som jeg selv omtaler som venninne, men Peder mente hun ikke var ordenlig venninne fordi vi er mest sammen pga. hundene...

Noen som har noe forslag til hvor jeg kan få meg noen nye venner/hva jeg skal gjøre? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*Valpekurs/grunnkurs med bikkja - fått en bekjent som jeg selv omtaler som venninne' date= men Peder mente hun ikke var ordenlig venninne fordi vi er mest sammen pga. hundene...

Det er gjennom felles interesser man får nye venninner...

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i nesten fire år nå. Skal love deg at det var ensomt i begynnelsen. Det tok et år og to før jeg begynte å få meg en omgangskrets. Det gjelder å smøre seg med tålmodighet - ting tar tid.

Mitt råd til deg er å ta det med ro, være kontaksøkende, snill og grei, så skal du se at ikke vennene kommer etterhvert.

Du har tre gode venner, og trives med dem, sier du. Det er bra! Men gode venner får en aldri for mye av. Jeg synes foresten du skulle spørre dem om hvorfor du ikke ble invitert med på den venninnekvelden. Det finnes sikkert en god forklaring, så slipper du å gå rundt og lure.

Og et lite tips: Ønsker du venninner i en fei, kunne kanskje en kontaktannonse på internrett være tingen?

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er ikke sikkert at du viser tydelig nok at du ønsker å være venninne hvis du henger sammen med vennene til samboeren din hele tiden.

En måte å vise at du vil ha venner er å invitere folk hjem. Da jeg var fersk student på juridisk fakultet (i gamle dager før fadderordningen) inviterte jeg noen jenter jeg ikke kjente, men hadde sittet ved siden av på forelesninger, på vorspiel før den første festen. Det ble en veldig hyggelig kveld og flere av jentene har jeg kontakt med i dag, mange år etter endt studietid. Ja, jeg vet at det kan være skummelt, men noen ganger må man bare ta sjanser.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...