Gå til innhold

Vil man gå opp i vekt dersom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

man spiser bare godteri en hel dag, men ikke spiser mer enn 2000 kcal med godteri ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

man spiser bare godteri en hel dag, men ikke spiser mer enn 2000 kcal med godteri ?

Hvis du spiser bare godteri en hel dag blir du i hvertfall ganske sannsynlig kvalm. Blodsukkeret vil gå som en jojo, og det kan være lett å spise mer.

Om du legger på deg avhenger ikke bare av om energien i det du spiser tilsvarer det du vanligvis spiser av sunn mat, måten det trigger insulinproduksjon har også noe å si. I hvor stor grad det påvirker er det delte meninger om, men det er uansett sikkert at det er ikke likegyldig om du får i deg 2000 kcal i mer eller mindre rent sukker versus 2000 kcal fra vanlig sunn mat. Får man i seg nok rent sukker så kan det trigge insulinproduksjonen i så høy grad at man blir (forhåpentligvis midlertidig) blind. (Det ble vist en som klarte å gjøre dette i dokumentarfilmen "Supersize me".)

EDIT: Hvor fikk du forresten en slik idé fra? Jeg håper at dette bare er et tankeeksperiemnt og at du ikke har tenkt å gjøre dette.

Endret av Lance
Skrevet

Jeg så en dokumentar som handlet om Britiske unger som var kresne på hva de spiste. Det var en jente, hun spiste kun sjokolade/søtsaker div typer. Hun hadde holdt på sånn i et par år, men det var ikke noe i veien med vekten hennes. Legen forklarte at det var fordi hun ikke oversteg sitt daglige behov, og det hittil ikke var noen tegn på sykdom, men at det kunne komme, hvis det fortsatte.

Tror dokumentaren het "My child won't eat", det er lenge siden jeg så den. For å oppsummere det, ja, du kan gjøre det, men det er ikke sunt over lenger tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...