Gjest Anonym Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Hei jeg er en jente på 16 år som har en del erfaring med barn. Jeg har jobbet mye i barnehagen til moren min og får altid hyggelige kommentarer. Nå som jeg er 16 vil jeg gjerne ha en jobb. Og jeg elsker barn så hvorfor ikke barnevakt. Men jeg lurer på hvordan man liksom kan bli det? er det noen steder der folk skriver at du vil ha barnevakt? Hvor mye penger burde jeg få? Er dette en lur jobb? Håper du kan svare på de spørsmålene
Leanne Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 heng opp en lapp i barnehagen til moren din, der kjenner du allerede en del av barna og foreldrene.. Eller du kan henge opp en lapp på en matbutikk i nærheten? Spørre barnefamilier i nærområdet? Jeg var barnevakt selv da jeg var på din alder, jeg hang opp en lapp i barnehagen og fikk telefoner etter det Aner ikke hvor mye penger du bør få etter dagens standard, men man tjener jo alltid bedre med en vanlig jobb med timelønn.. Samtidig er jo det å være barnevakt veldig koselig da
Gjest meg og meg Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Hei Jeg har vært masse barnevakt, helt fra jeg var 14, til jeg for et par år siden sluttet å studere. ( Da kun for et par fasta familier jeg har kjent lenge.). Flott jobb, men ikke så veldig godt betalt. Men det kan jo bli litt lommepenger, dersom du sitter barnevakt for flere familier. Heng opp lapp i matbutikken, men få kanskje moren din med deg de første gangene du hilser på nye familier. ( Dersom ikke du kjenner til dem.) Hørt om noen som har hatt ubehaglige opplevelser på denne måten, men også noen som har blitt kjent m. barnefamilier. Spre budskapet- ring på hos naboer med barn, be moren din høre om det er noen av hennes venner eller kollegaer som trenger barnepass. De fleste jobbene fikk jeg på denne måten. Er det noen på facebook som kjenner noen? Da får du jo spredd budskapet fort.. ( Obs: Ikke dersom du har åpen profil, det kan være utrygt.) Når det gjelder betalt... jeg er usikker. Spørs på antall barn, tidspunkt på dagen du passer, antall timer, om du får servering ( mat, snop m.m.) og annet. Sjekk m. venninner som sitter barenvakt og sjekk hva de får. Jeg har forholdt meg til de satsene som familiene jeg satt for ville gi. Det var litt ulikt fra sted til sted. Noen ganger fikk jeg timespris. Andre steder fikk jeg en fast sum. Litt ulikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå