tonekk Skrevet 5. desember 2003 #1 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei! Jeg er 19 år, og har til tider en jordbæråker i ansiktet... Jeg begynte tidlig med kviser (tror jeg var 11), så jeg fikk beskjed om at det kom til å gå fort over, og jeg kom til å få fin hud når jeg ble eldre... Nå er jeg 19. Hadde et opphold der jeg ikke fikk så mange kviser, men i det siste har de begynt å komme tilbake med jevne mellomrom. Noen som har en vidunderkur mot kviser? Orker ikke mer "jordbærplukker-vitser" fra min kjære, og selvfølgelig heller ikke den evinnelige dekkstiften..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. desember 2003 #2 Del Skrevet 5. desember 2003 Regner med at du sikkert har prøvd diverse renseprodukter osv. Fra til legen, h*n kan skrive ut flere midler til deg som funker. Dalacin har jeg brukt. (tror det var det det het) kjempeenkelt, det var på en måte en "svamp" på enden som du bare ruller over huden før du legger deg. Det er ikke dyrt heller, og ingen bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 5. desember 2003 #3 Del Skrevet 5. desember 2003 Ta deg en tur til hudpleier, som kan anbefale riktige produkter for din hud! Sjekk også ut Acne Prone SKin Kit fra Dermalogica på www.lookfantastic.com. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. desember 2003 #4 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei. Jeg har også litt problemer med kviser. Ikke så mye i fjeset egentlig, men på ryggen. Sånn er det med begge mine søstre og meg. I tillegg til at jeg er plaget med noe som fremtonet seg som tørr hud i fjeset, men som alikevel ikke var helt likt det en kan kalle vanlig tørr hud. Jeg gikk til fastlegen min, og spurte etter hjelp. Han henviste meg til en dermatolog på Haukeland sykehus. Det tok ikke så lang tid før jeg kom inn, heller. :D Der fikk jeg bekreftet mine mistanker, at jeg hadde seborreisk eksem. Derav den litt spesielle tørre huden. Han så også at jeg hadde litt problemer med kviser. Litt i fjeset. Det med ryggen forklarte jeg selv. Jeg fikk også beskjed om å bruke Dalacin. Den funker ok. Eksemen, kunne han ikke gjøre så forferdelig mye med. Jeg fikk resept på krem med selen i, og beskjed om å kjøpe en shampoo. Den kunne brukes i både fjeset og på hodebunnen. Det finnes ikke kur for eksemen, bare forebyggende midler. Jeg ville anbefale å snakke med legen din. Han eller hun kan henvise deg til en hudlege. De vet hva de prater om, og kan tilpasse behandlingen etter behov. Dessuten så spør de om du har prøvd diverse midler. Da vet de hva som ikke fungerer på din hud, og hvilke alternativer til behandling de har. For all del IKKE knip på klumper som er under underleppa. :fy: Lure meg fant en dum kvise i går, og skulle bare knipe litt for å sjekke. Resultat? I dag sitter jeg med en halv underleppe som kan matche enhver afrikaners. :oops: Den var riktignok mye større i natt. Det gikk hardt ut over isbitene da, ja. Visste ikke at leppa kunne hovne SÅ mye. Saeria skal av den grunn IKKE ut i dag, men sitte inne og synes synd på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 5. desember 2003 #5 Del Skrevet 5. desember 2003 Jordbæråkeren min er heldigvis borte, men jeg må fremdeles bruke dekkstift jeg, og jeg er 32 år! At dette "går over" er en myte for meg i alle fall... Men det roer seg jo etter at puberteten er ferdig da. Har ikke funnet noen vidunderkur, og har prøvd mye (jeg har ikke hatt et så stort problem at jeg er blitt sendt til hudlege - bare "kosmetisk" problem). Gode renseprodukter morgen og kveld og ansiktskrem som passer min hud, samt lite sukker og mye vann er den beste oppskriften jeg har. Og en tur til hudpleier en gang i blant, for å få renset skikkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 5. desember 2003 #6 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja - mmmm... Skyld på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. desember 2003 #7 Del Skrevet 5. desember 2003 Gå til hudlegen i første omgang. Få salver, vet det er noe som heter dalcansid, eller noe i den duren. Etter at du har fått stabilisert huden din, så anbefaler jeg fruktsyrer (MD formulation). Den er kjempebra, bruker den selv. Men for alt i verden, ikke klem.... Lykke til :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2003 #8 Del Skrevet 7. desember 2003 ..jeg har sagt det før og sier det igjen: -slutt med korn-produkter -unngå sukker -spis mye frukt og grønt -drikk vann -gå til hudpleier -bruk riktige produkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 7. desember 2003 #9 Del Skrevet 7. desember 2003 Daglige renserutiner med gode produkter og jevnlige besøk hos hudpleier er det som må til hvis du ikke har en medisinsk tilstand som en hudlege kan hjelpe deg med. Ingen vei utenom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 8. desember 2003 #10 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg fikk gode resultater med en pillekur fra legen min - Tricyclin (eller tetra? Hvar vært innom begge, vet jeg). Dette virket veldig bra på meg, mye bedre enn Dalacin. Jeg måtte dog slutte med dette når vi skulle bli gravide, for man skal ikke bruke den dersom man planlegger barn. Ellers har jeg brukt hudpleiekuren + serien til MD Formulations, men dette er svindyrt, så jeg ville definitivt dratt til legen først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå