AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg og samboeren min har vært sammen i 6 år nå, og mener begge at det snart er på tide å få barn.. Jeg er veldig klar, og kunne godt satt i gang å prøve med en gang, mens samboeren min er litt mer avventende.. Jeg vet han har veldig lyst på, men at det er litt skummelt å si at "nå gjør vi det" Jeg har gått på p-ring de siste 4 årene, og p-piller 2 år før der. Hvor mye vil dette påvirke fruktbarheten min? Er jeg fruktbar med en gang jeg slutter? Jeg mener at jeg burde slutte med p-ring nå, for å forberede kroppen litt, og hvis det skulle klaffe med en gang så er det bare en bonus. Det er flere damer i familien som sliter med å bli gravide, så dette gjør meg og litt skeptisk.. Hva mener dere? Burde man vente til man er "helt klar" før man slutter med prevensjon?
Drizzt Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Tjaa, jeg har aldri brukt p-piller eller p-ring, men brukte bare kondomer. Da ble det ikke noe stress da vi begynte med prøvingen. Det var bare å slutte med kondomene. Jeg kjenner mange dammer som brukte opp til 6 mnd før de fikk vanlig mens med EL og alt. Jeg antar at det er litt individuelt, men hvis du blir gravid med en gang, da er det bedre å være forberedt. Snakk med samboeren din og ta felles beslutning når dere slutter med prevensjon. Så at begge to er klar over at nå kan vi bli foreldre!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 TS her, takk for svar. Ja, vi skal nok komme frem til en felles beslutning Det er jo en mulighet å bruke kondom en periode, så mulig vi gjør det. Vi får ta en skikkelig prat om dette når han kommer hjem fra jobbreise. Det er jo faktisk en mulighet for at det klaffer med en gang, så greit å være forberedt
Drizzt Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Det er egentlig en ganske bra ide å slutte med p-tingene og bruke bare kondom for en stund hvis samboeren din vil det. Da kan du gi litt tid til kroppen å forberede seg og så setter dere i gang med prøvingen. Da jeg og mannen min diskuterte om vi skulle slutte med å bruke kondom, var vi klare over at det betyr mulig graviditet med en gang. Nå har det gått 3 PP uten positiv resultat, men kanskje blir det denne måned? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg sluttet på p-piller et år før vi startet prøingen ordentlig. Kroppen min brukte ca 8 mnd før jeg fikk stabil syklus igjen. Deretter fikk jeg noen måneder med stabil syklus for å få oversikt over syklusen min og kunne regne ut ca eggløsning osv. Vi brukte kondomer den første tiden, og hoppe av i svingen metoden den siste tiden rett før prøvingen startet ordentlig. Å være aktiv prøver kan være litt slitsomt, særlig om du er som meg og er en veldig systematisk og perfeksjonsitisk person som skal ha alt rett med en gang. Da blir det lett til at man håper litt for mye hver gang, og måler og styrer på. Om man da har så ustabil syklus som det jeg hadde den første tiden tror jeg jeg hadde blitt smågal. Jeg tror en periode at det gikk ca 3 mnd før jeg hadde menstrasjon i det hele tatt, og det er frustrerende om man skal være aktive prøvere. Så jeg vil råde deg til å slutte på prevansjon nå, og heller bruke kondomer frem til samboeren din også er like klar som deg. Mannen min har alltid vært skeprisk til barn, han overtenker alt og mener at det ikke passer og er redd for at noe skal gå galt. Men når vi endelig tok steget og han bare hoppet i det og bestemte seg for at nå skulle det skje, så var han langt mer giret enn han trodde. Nå er han med og gleder seg med meg hver måned, og blir skuffet med meg hver gang mensen kommer. Noen ganger må man bare hoppe i det og ta sjangsen, så kan det faktisk hende at man oppdager nye sider ved seg selv også. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Ts her Tusen takk for svar! 8 måneder ja, det er noe sånt jeg er redd for! Jeg er veldig systematisk og vil helst ha kontroll på det meste, så jeg vil gjerne ha så stabil syklus som mulig Jeg tror jeg bare må slutte med p-ringen så fort som mulig. Jeg tror samboeren min og er litt skeptisk av natur, men at han egentlig har veldig lyst. Noen ganger må man bare hoppe i det ja, det skal jeg jammen minne han på Lykke til til deg og, håper det klaffer snart!
-Pus- Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg brukte p-ring i 7 år.... Sluttet i august i fjor....og har ennå ikke stabil syklus Så det er lurt å beregne god tid hvis man planlegger...
Gjest Alabama Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ville slutta på p-piller og hoppet av i svingen frem til det er greit å begynne å prøve.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg brukte p-ring i 7 år.... Sluttet i august i fjor....og har ennå ikke stabil syklus Så det er lurt å beregne god tid hvis man planlegger... Det er akkurat det jeg er redd for! Men nå har jeg og samboer blitt enig om å slutte med ringen, og bruke kondom fremover. Jeg ville slutta på p-piller og hoppet av i svingen frem til det er greit å begynne å prøve. Ja, jeg skal slutte nå.. ser for meg at det blir kondom i begynnelsen, men så gidder vi ikke det i lengden. Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Lykke til! Hvis dere går over til kondom nå så tar det nok ikke så lang tid før han blir lei av den og heller har sex uten.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Lykke til! Hvis dere går over til kondom nå så tar det nok ikke så lang tid før han blir lei av den og heller har sex uten. Takk! Hehe, ja det er jo det jeg håper på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå