Gjest *smak* Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Betaler du gjerne litt mer for et produkt om du vet at det støtter fair trade eller rettferdig handel? Fair trade skal jo sikre en minstelønn til tilvirkerene og lønn ved graviditet og sykdom, forsikring ved arbeidsulykker og at de kan danne fagforening.. Jeg skal iallefall se etter fair trade merket heretter... Gir en god følelse å vite at vi alle kan bidra til en mer rettferdig verden..
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, jeg kjøper alltid Fair Trade alternativer, hvis de finnes. 1
Gjest Consensio Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Har sett og lest så mye om Fair Trade, som gjør at jeg egentlig gir blanke i hele greia. Får ikke linket til kilder fra iPhonen, men det kan sikkert søkes på. Synd, for tanken bak det er fint.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg kjøper fair trade når det er et alternativ.
Gjest Badabing Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg kjøper også fairtrade så lenge det er et alternativ. Dessverre er det hovedsakelig bare kaffe, sukker og kakao jeg får kjøpt fairtrade på mine matbutikker. Vet at merkingen/ordningen også har fått en del kritikk, men det er fortsatt flere kontroller og strengere krav enn det det er på ikke-fairtrade plasser. Så selv om jeg vet at det svikter innimellom, er det fortsatt bedre enn ingen rettigheter for arbeiderne. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg kjøper Fair trade produkter der det finnes som et alternativ. Stikker også ofte innom Friends Fair Trade for påfyll av kaffe, te, sjokolade og annet. http://www.friendsfairtrade.no
origin Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 jeg bryr meg og ikke bestandig jeg ser med en gang at det er fairtrade merka, men når jeg ser det så syns jeg det er positivt
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Ja jeg handler kaffe, te ol med fair trademerke. Det er nødvendigvis ikke dyrere, da man får kvalitet også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå