Gjest emmelina Skrevet 5. desember 2003 #1 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvor mye gir dere i julegaver til barn, ektefelle o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. desember 2003 #2 Del Skrevet 5. desember 2003 Barn: ca. 1000 til hver. Blir mest sannsynlig noe mer til han eldste i år siden vi planlegger å kjøpe Gameboy og spill. Ektefelle: 1500 - 2000 (en gave fra meg og en fra barna) Foreldre og svigerforeldre: ca. 1000 til hvert par Søsken: ca. 500 Blir mye penger av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 5. desember 2003 #3 Del Skrevet 5. desember 2003 Varierer veldig fra år til år. Våre søsken har pleid å få for 200 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmelina Skrevet 5. desember 2003 #4 Del Skrevet 5. desember 2003 ja det var jo litt ja :-) vi har gitt 500 til barna og 1000 til meg og min mann. må kanskje øke litt her jjeg da *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. desember 2003 #5 Del Skrevet 5. desember 2003 ja det var jo litt ja :-) vi har gitt 500 til barna og 1000 til meg og min mann. må kanskje øke litt her jjeg da *s* Trenger du ikke å gjøre så lenge dere er komfortable med summene!! Jeg synes vi bruker alt for mye penger på julegaver, men det har tatt litt "av" de siste årene. Dessuten har vi liten familie, så det er ikke så veldig mange vi kjøper presang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 5. desember 2003 #6 Del Skrevet 5. desember 2003 Vi har ganske mange å handle til. Kjøper for rundt 500 til barna, som regel blir det litt over men, og den ene gutten har bursdag i jula så det hender han får noe større til den ene dagen og litt mindre til den andre. Sambo får for rundt 500 fra meg og samme sum fra barna. Foreldre gir vi for rundt 400-500 kr. Besteforeldre får noe til rundt 2-300. Søsken med barn bare en lliten hilsen, søsken uten barn rundt 200. Nevøer får for rundt 200. Og så er det bestevennene til barna for rundt 100 kr. I tillegg er det masse annet styr til jula så jeg synes det blir ganske så dyrt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #7 Del Skrevet 5. desember 2003 Wow, her var det høye priser ja. Jeg og min mann kjøper som regel noe i lag som vi har behov for og evt. en liten ting utenom. Våre barn fra kr 500 -1000,- Tantebarn, foreldre, besteforeldre og oldeforeldre får for ca kr 200,- Synes julegavestyret har gått langt over styr jeg. Tror ikke det er tanken som teller lengre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. desember 2003 #8 Del Skrevet 5. desember 2003 vi handler vanligvis for rundt 200 til søsken og foreldre (Studenter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toya76 Skrevet 5. desember 2003 #9 Del Skrevet 5. desember 2003 Det varierer. Noen ganger koster den "perfekte gave" 100 kr, andre ganger 500kr. F eks, i år ønsker 7-åringen seg bl a dukkehode som kan sminkes/ friseres og radiostyrt bil. Istd.for å kjøpe radiostyrt bil til 1200,- og dukkehode til 500,- kjøpte jeg på Europris dukkehode til 100,- og radiostyrt bil til 100,-. Hun syntes de var like fin som de dyre og sa at hun ønska seg dem. Så da koster gavene bare 200,- og ungen blir sikkert superfornøyd. Synes makspris på gaver til unger er på 400-500. Men hvis det er noe spesielt den trenger eller ønsker seg, f eks ski eller sykkel går det jo an å bruke litt mer. Men da blir gaven neste bursdag eller jul ikke så dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pooh Skrevet 5. desember 2003 #10 Del Skrevet 5. desember 2003 Til mine og sambo´s foreldre har vi handlet for ca 500. Til datteren vår har vi handlet for ca 500.(blir fort litt mere;men da handler vi ting hun trenger) Venner,Søsken og andre i familien ligger gavene for rundt 200 kroner. Til sambo kjøper jeg for rundt 1000-1500kr(Fra meg og barn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 7. desember 2003 #11 Del Skrevet 7. desember 2003 Til sønnen min kjøper vi vel for rundt 1500 vil jeg tro. Mannen min får de to samleboksene til Ringenes herre - den ene kosta nesten 500, den andre nærmere 700 pluss at jeg har noen andre gaver til han Foreldrene mine får for nesten 700 Mora hans får en ganske dyr gave i år - rundt 1500, men det fortjener hun i år etter å ha stått på for yngste dattera si. søsken får for rundt 500 Tantebarn for rundt 300, men kan hende jeg finner på noe mer der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #12 Del Skrevet 8. desember 2003 Samboern min er veldig "flink" til å gi dyre julegaver, han føler seg fort litt "kjip" tror jeg... Så blir det liksom min jobb å begrense utgiftene etc, det er ikke noe moro. Dessuten er vi fem stykker, så vi "bør" kanskje gi folk litt mer enn en bok... men en bok koster 300, så det blir fort penger av det. Generelt vil jeg heller gi en helknæsj ting til 100 enn to-tre ting for å "fylle opp" så det blir en "verdifull nok" gave, men men. Men altså: Eldstemann får ski, 900 kr. Midterstemann får en jakke han ønsker seg noe vanvittig, 200 kr. Minsten skal få sportsvogn, 3000. Forskjellig, JA DA, men det er dette de trenger og ønsker seg. Samboern og jeg pleier å gi hverandre gaver fra oss og barna, varierer hvor dyre. Tror det blir ca åtte hundre på ham fra meg i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 9. desember 2003 #13 Del Skrevet 9. desember 2003 huff det går penger i jula.. vi begynner altid med å si at vi må gjør gavene billigere i år..det er alltid så kjipt å vær januar blakk. :o ungene -500..men det sklir alltid ut.men om det er noe dyrt de ønsker seg bruker vi å vente til jul eller bursdag mannen min-alt ettersom hva han ønsker seg og trenger,varierer fra 500-2000. vi har begge mange søken og dobbelt opp med foreldre..pluss en liten håndfull fadderbarn de prøver vi å holde oss til rundt 200+- ellers så ligger vi på rundt 100 på venners barn osv åfysj.. det blir fort dyrt med så mange gaver som vi skal ut med :o men jula blir jo heldigvis like koslig uansett :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppoline Skrevet 9. desember 2003 #14 Del Skrevet 9. desember 2003 Dæller`n så mye penger enkelte bruker på gaver her :o De nærmeste får gaver til 150-200, ungene får til 500 og gubben min får en gave til 1000-1500 fra meg. Syns ungene får så mye ellers iløpet av året, både av leker og klær. Kjøper heller ikke gaver til folk i slekta jeg aldri treffer unntatt i begravelser etc. Jeg sender 50 lange personlige julekort til andre i slekta og venner. Det blir satt stor pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamor Skrevet 9. desember 2003 #15 Del Skrevet 9. desember 2003 De nærmeste får gaver til 150-200, ungene får til 500 og gubben min får en gave til 1000-1500 fra meg. Syns ungene får så mye ellers iløpet av året, både av leker og klær. Jeg gjør det samme som deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 9. desember 2003 #16 Del Skrevet 9. desember 2003 syns det er mye fokusering på SUMMER her. jeg bryr meg ikke så mye om summene, er det ikke gaven som er viktigst da? samme om den koster 200, 500 eller 1000, så lenge den er flott og passer vedkommende ypperlig? syns det er trist med all pengefokuseringen jeg.... vi kjøper gaver som vi syns passer de som skal ha dem. bryr oss ikke så mye om hva de koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 9. desember 2003 #17 Del Skrevet 9. desember 2003 Det varierer veldig etter hva de ønsker seg/trenger, men i år blir det vel noe sånt som: Barna (mellom 500-1000) Sambo 2000 (men han får en dyr ting han har ønsket seg lenge) Foreldre ca 300 pr. pers Søsken (5 stk): ca 300 pr pers På resten varierer det litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 10. desember 2003 #18 Del Skrevet 10. desember 2003 Vi pleire å kjøpe julegaver til barna for ca 500. Så bruker vi heller å dra ut i romjula å handle klær og andre ting de trenger. Til hverandre så blir det som regel ingen gave. Vi kjøper noe vi har lyst på eller trenger sammen. Eller så sverger vi til romjula da får en jo det meste mye billigere :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå