Gå til innhold

Lengre opphold USA -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle globetrottere der ute!

Vi drømmer om å flytte utenlands - nærmere bestemt Usa. Det står pr dags dato mellom Los Angeles eller Hawaii. Har vært begge stedene før men ønsker nå å ta steget videre ved å flytte bort fra kalde Norge for et år eller mer :)

Hvordan går vi frem? Trenger vi greencard for å jobbe der? Hvor finner vi leilighet å leie?

Har kikket på craiglist - men syns det er uoversiktelig og vanskelig. Vi er ikke kravstore når det kommer til boplass, ser for oss at vi får tak i en ettroms et sted. Noen erfaringer, tips & råd der ute? Alt mottas med stor takk!!! :):jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger visum for å oppholde dere i USA mer enn tre måneder.

Skrevet

Du kan lese om de ulike immigrasjonsreglene i USA her.

GreenCard-informasjon finner du her.

Lykke til og håper dere vil trives! :)

Skrevet

Takk folkens! Hva med sted å bo? Vi tenker at vi leier en leil for 6-7000 pr.mnd.. realistisk?

Skrevet

Hei, hardere funnet ut noe mer? Jeg har så utrolig lyst å flytte til Los angeles, men virker skummelt å dra helt alene uten å vite særlig mye. Noen som vet om der er mange nordmenn der borte? Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier, så ser på mulighetene for å jobbe innen helse :)

Skrevet

Noe leie finner du på remax.com, kryss av for rentals.

Skrevet

Hvis dere virkelig trenger å jobbe der borte (og ikke kan jobbe freelance for kunder i Norge for eksempel) så ville jeg brukt tid på å tenke på dette med arbeidstillatelse. Det er ikke lett å få! Lenkene fra MiaMamma er gode, les de. Noen visum er avhenging av at dere allerede har jobb, og helst i en bransje hvor det er mangel pv folk i USA (for eksempel H-1B visum, og også tidligere H-1C for sykepleiere, men jeg tror kanskje ikke det er aktivt nå.)

En annen mulighet er jo å bare dra i tre måneder og ikke jobbe. Eller kanskje en av dere jobber i et selskap som har kontorer i USA?

Når det gjelder leilighet synes jeg 6-7000 kroner virker litt lite, siden både LA og Hawaii er veldig dyre, men jeg bor i en helt annen del av landet så jeg er ikke sikker. Men Craiglist er nok det beste stedet å begynne, fordi andre måter å leie på innebaerer ofte en eller annen form for fordyring eller avgift pga. byråer osv. Jeg har brukt Craigslist for nesten alle mine leiligheter her borte og det har alltid gått veldig bra.

Lykke til!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...