Rofl Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Hei, Driver nå å legger til bøkene mine i librarything.com sammen med en liten app på telefonen som skanner strekkkoden så jeg kan gjøre det litt lettere en å trykke inn alle sammen på pcen Men jeg lurer nå litt på om hvordan dere har organisert bøkene deres om dere i det hele har de organisert annet en i bokhyllen. Har en del bøker nå så tenkte det kunne være greit å ha en oversikt så jeg ikke kjøpte en bok jeg allerede har som jeg nå ser at jeg har gjort et par ganger
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Ser at den appen har fått dårlig tilbakemelding, på at den ikke fungerer og kun i sjeldne tilfeller finner opp boken når du "scanner" inn barkoden. Dog, interessant tråd, venter på flere svar =)
Rofl Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2011 Om du bruker amazon så fungerer den helt utmerket på engelske bøker som er det jeg har mest av. Norske må du velge en av de norske bibliotekene så du får riktig bok men er jo så mye forlag tull at det ikke er så lett. Appen fungerer meget bra om du har sett på samme droid app som jeg bruker.
Mononoke Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har organisert bøkene min på bokelskere.no. De er kanskje ikke så fancy som din høres ut som, men fungerer veldig greit for meg.
Safira Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har ikke rukket å opparbeide meg så mange bøker enda (jobber stadig med saken) men jeg har alle mine i et excel-dokument, hvor det også er merket av om de er lest eller ikke, så det er lett å få oversikt over hvilke som ikke er lest. Jeg vet ikke helt om dette egentlig er en ideell løsning, men det fungerer greit foreløpig. Ellers så bruker jeg bokelskere til å organisere hva jeg har lest.
Rofl Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2011 Ser den er litt mer for norske bøker den bokelskeren. Har veldig få norske bøker. Men ellers er den meget lik librarything.com som jeg kan se. Funnet de fleste av mine norske bøker på den også. Folk har også skannet inn omslagene på norsk på noen av de eldste (1980) jeg har også som var meget greit
Mononoke Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har en god blanding av norske og engelske bøker, og har derfor holdt meg til en norsk side. Fungerer det bra å laste opp norske bøker på librarything? Og hvordan er det med å legge inn egne utgaver? Jeg har mye gamle, norske bøker, og de kan kanskje være litt vanskelige å registrere. Trives ganske godt med bokelskere, men den største hindringen for å bytte vil nok være å skulle legge inn alle bøker på nytt.
Trollbarn Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har ikke noe liste over bøker jeg eier, men legger inn alle jeg leser på Bokelskere.
Rofl Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2011 Om du kan ta ut listen fra bokelskeren kan du laste de rett inn i librarything. Syntes den er meget grei å bruke. De har masse masse bøker over alt fra på de fleste språk. En venninne av meg brukere det på norske/engelske/nederlandske bøker uten noe problemer Fremdeles ikke vært noen av de eldre norske bøkene jeg ikke har funnet. Men kan legge ut noen bilder når jeg får lagt inn litt flere bøker om du har lyst å se
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Har liste på bokelskeren selv, men aller enklest har jeg ved at de uleste bøkene er i en bokhylle på soverommet og de leste bøkene er i bokhylla i stua Og så har jeg organisert bøkene i stua ved å dele inn i sjangere ol. Om jeg skulle miste en utlånt bok, så må jeg bare si "shit happends" selv om jeg er flink til å huske hvem som har hvilken bok og jeg er flink til å mase for å få de igjen.
mocci Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er veldig fornøyd med Goodreads. Det finnes også Iphone app for Goodreads, helt genialt! Jeg bruker den ofte når jeg er på bokjakt i butikker for å unngå å kjøpe en bok jeg allerede har. Jeg bruker også Bokelskere.no men de har ingen app tilknyttet.
Sugerøret Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Nei organisert dem har jeg ikke.Har alt for mange bøker til å orke å sortere dem .
Gjest Spinell Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har også en liste på bokelskere.no, og bruker den aktivt. Jeg har en god miks av bøker på norsk og engelsk (mest norsk), men de utenlandske er for det meste bestselgerliste-litteratur, og de har det aldri vært noe problem å finne der inne. Jeg liker at jeg kan sortere bøkene etter eget forgodtbefinnende der inne
Capricorn Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 Nei, men det skulle jeg gjort. Har flere ganger holdt på å kjøpe bøker jeg har, men glemt at jeg har Har for mange bøker kanskje?
HedvigR Skrevet 10. oktober 2011 #15 Skrevet 10. oktober 2011 Oi, det var skikkelig artig å lage liste på Bokelskere jo, holder på nå Begynner med barnebøkene jeg, koselig å ha med dem og. 1
HvittHus Skrevet 10. oktober 2011 #16 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har så mange bind at det hadde vært en umulig oppgave. Har et aldri så lite minibiblotek her hjemme, men har sett meg nødt til å sette en innkjøpsstopp. Har ikke plass til flere bøker, og klarer ikke å kaste noen heller. Så nå er det kun kjøp, hvis det er utgitt nye bøker fra forfattere jeg samler på.
MalloryK Skrevet 10. oktober 2011 #17 Skrevet 10. oktober 2011 Hvordan er privatlivet på bokelskere.no? Kan hvem som helst finne deg, og hva hvis man kobler det mot facebook?
MissLibellula Skrevet 10. oktober 2011 #18 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg bruker en app som heter Book Collection på min HTC. Synes det er veldig greit å ha den meg meg over alt. Har bare rundt 180 bøker akkurat nå, men har tendens til å kjøpe de samme bøkene om igjen av en eller annen grunn... Og den er kjekk hvis noen låner en bok av meg, da jeg kan legge inn at den er bortlånt og til hvem.
Gjest Spinell Skrevet 10. oktober 2011 #19 Skrevet 10. oktober 2011 Hvordan er privatlivet på bokelskere.no? Kan hvem som helst finne deg, og hva hvis man kobler det mot facebook? Jeg har valgt å stille med fullt navn på bokelskere, men man velger selv om man vil ha kun et brukernavn eller om man oppgir for- og etternavn. Dermed velger man hvor privat man skal være. Man må oppgi en e-postadresse under registrering, men mange har jo en egen hotmail- eller gmailadresse som kun brukes til registreringer, medlemsskap i bokklubben osv (jeg brukte i alle fall en slik adresse). Siden jeg ikke har knyttet bokelsker-profilen min mot facebook, kan jeg ikke svare på akkurat det.
Gjest Badabing Skrevet 10. oktober 2011 #20 Skrevet 10. oktober 2011 Hvilken app er best på Android mener dere? Har aldri hørt om dette jeg, må jo testes ut! Har begynt å legge inn på bokelskere, men blir liksom aldri ferdig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå