Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer litt å gå til innkjøp av en fake chanel veske. :sjenert: De er så utrolig fine, og jeg har så lyst på!!!

Hva tenker dere om fake?

Selv syns jeg ikke det gjør noe, enda jeg syns selvfølgelig "the real thing" er mye kulere..

Er det litt sånn at om man ikke har penger til den skikkelige så skal man la det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spare til en ekte?

Jeg hadde aldri kjøpt fake. Men opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg tenker at da skal du la være!

Å kjøpe piratproduserte varer undergraver den originale produsenten, og dersom nok folk gjør det kan det føre til at de går konkurs. I tillegg er det strengt forbudt å importere og omsette slike varer.

• Liker 2
Skrevet

Fake er helt greit for meg. Jeg hadde aldri brukt noen tusen på noe ekte når falskt er like fint til noen hundre. Tenk hvis noe skulle skje med den, bli ødelagt, mistet eller stjelt. Men nå skal det sies at jeg ser ikke på merker i det hele tatt så jeg hadde ikke visst om jeg kjøper en fake vare, jeg kjøper det jeg syns er fint så lenge jeg syns prisen er verdt varen.

• Liker 4
Skrevet

Ja.. Jeg heller litt mot å la være, men da vet jeg at den vesken ALDRI kommer til å bli min.. Jeg kan ikke tillate meg selv å bruke 20.000,- på en veske - så enkelt er det. Syns et er ille å bruke en tusenlapp på faken liksom..

Hadde jeg hatt en veske til 20.000,- så hadde jeg jo aldri turt å bruke den :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Falske merkevarer fremmer terror, menneskehandel, barnearbeid og prostitusjon. En del av 11. september ble finansiert ved hjelp av salg av falske merkevarer.

Så, nei, jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe falsk. I tillegg er det stygt og virker trashy. Jeg syns du heller burde finne en måte å spare opp til en vintage, som kanskje er litt billigere enn en ny, og etter det jeg har hørt, har bedre kvalitet :)

• Liker 4
Skrevet

Uavhengig av om det ser bra ut eller ikke, kan du virkelig føle deg vel med å gå rundt med noe på armen, du vet har støttet organisert kriminalitet. Kanskje akkurat din veske bidratt til hvitvasking av penger fra trafficking.

Og nå kommer det sikkert motargumenter her om at det er "snusk" i den lovlige delen av bransjen og. Og jeg tviler ikke på at det kan forekomme litt av hvert (f.eks. barnearbeid) hos ordinære klesprodusenter, men her må jo vi forbrukere nesten bare forholde oss til det disse de og kontroll-myndighetene opplyser om, her vet vi jo ikke noe med sikkerhet. Det er noe helt annet, å med åpne øyne gå inn å støtte en bransje man med sikkerhet vet driver med ulovligheter.

• Liker 1
Skrevet

Pluss at det ikke anbefales å bruke den på reise, Italia og Frankrike og sikkert flere land bøtelegger ganske heftig folk som kjøper piratvarer. Jeg tror ikke det hjelper at du ikke kjøpte den i det aktuelle landet på den reisen.

Gjest Solsmil
Skrevet

Fake er helt greit for meg. Jeg hadde aldri brukt noen tusen på noe ekte når falskt er like fint til noen hundre. Tenk hvis noe skulle skje med den, bli ødelagt, mistet eller stjelt. Men nå skal det sies at jeg ser ikke på merker i det hele tatt så jeg hadde ikke visst om jeg kjøper en fake vare, jeg kjøper det jeg syns er fint så lenge jeg syns prisen er verdt varen.

Hehh... jeg vet ikke hva du legger i ordet noen, men de fleste vil nok si at en veske som koster over 20.000, koster mer enn noen tusen....

Og jeg er enig i de andre her som understreker at kjøper du fake, så støtter du industrier som finansierer blant annet terror, delvis ved hjelp av barnearbeid.

De fleste er vel også klar over at flere land i europa, som feks italia og frankrike, bøtelegger folk med relativt store bøter for å bære en falsk vare. Dette er det en god grunn til!!!

Skal du ha en Chanel-veske, så kjøp en ekte! Det er ikke sånn at man bare går og kjøper en chanel-veske, akkurat som man bare går og kjøper en veske fra h&m på en bytur. De fleste i norge med normal inntekt har ikke råd til det, men sparer relativt lenge for å faktisk få råd. Jeg vet om folk som sparer i over et år for å få råd til denne vesken!

Og til Lulilelu: Fake er ikke like fint som ekte. Det kan selvfølgelig forekomme, men de fleste kopier er langt fra så fine som orginalene mine. En ekte Chanel-veske er dessuten ment å vare resten av livet ditt, og gjerne gå i arv. Du får ikke samme luksusen av en falsk. Har man ikke råd, og ikke er villig til å spare for å få råd, så kjøp en annen type veske.

Skrevet

Selv kjøper jeg kopier av merkeklær fra Kina :P originalene koster gjerne rundt 3000, og blir kun solgt i noen antall, så man må sitte oppe om natta og sørge for å være førstemann til å få kjøpt plagget når det legges ut for salg på nettet.

og jeg orker ikke bruke 3000 på et plagg heller.

Mange merkevarer blir også lagd av barnearbeidere, så ikke alle har alt på sitt rene der heller...

du gjør jo som du vil. Jeg bryr meg hvertfall ikke,

• Liker 1
Skrevet

Oi, jeg visste ikke at det var sååå ille. Kaster inn håndkleet, legger fra meg ideen og går på Morris og finner meg noe annet fint jeg

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Synes ikke noe om fake. Driter egentlig i designerne sin sutring om pengetap, for de bader i penger uansett. Men synes at folk som går med falske designerklær på en måte utstråler "jeg vil leve en viss livsstil, men har ikke råd til det". Kan man ikke heller kjøpe seg vesker som er inspirert av det designet, istedenfor å kjøpe en fake som er prikk lik? Da slipper man det hovne blikket til bitchy fashionistaer som kan zoome inn en kopi på flere meters avstand. Og ja, de finnes :sjokkert:

Sparer selv til en designerveske, og det å spare til noe så dyrt er virkelig... eh... nervepirrende, men virkelig verdt det etter min mening om man vet hva man vil ha. Cluet er jo å kjøpe seg en med et klassisk design i en nøytral farge, for da kan man ha den i evigheter og la den gå i arv. Eksempler på det er f. eks Chanel classic flap, Mulberry Alexa, Balenciaga City, Hermes Birkin, Mulberry Bayswater osv.

Men hadde aldri kjøpt meg en Hermes Birkin da... av åpenbare grunner.

Skrevet

Hehh... jeg vet ikke hva du legger i ordet noen, men de fleste vil nok si at en veske som koster over 20.000, koster mer enn noen tusen....

Og jeg er enig i de andre her som understreker at kjøper du fake, så støtter du industrier som finansierer blant annet terror, delvis ved hjelp av barnearbeid.

De fleste er vel også klar over at flere land i europa, som feks italia og frankrike, bøtelegger folk med relativt store bøter for å bære en falsk vare. Dette er det en god grunn til!!!

Skal du ha en Chanel-veske, så kjøp en ekte! Det er ikke sånn at man bare går og kjøper en chanel-veske, akkurat som man bare går og kjøper en veske fra h&m på en bytur. De fleste i norge med normal inntekt har ikke råd til det, men sparer relativt lenge for å faktisk få råd. Jeg vet om folk som sparer i over et år for å få råd til denne vesken!

Og til Lulilelu: Fake er ikke like fint som ekte. Det kan selvfølgelig forekomme, men de fleste kopier er langt fra så fine som orginalene mine. En ekte Chanel-veske er dessuten ment å vare resten av livet ditt, og gjerne gå i arv. Du får ikke samme luksusen av en falsk. Har man ikke råd, og ikke er villig til å spare for å få råd, så kjøp en annen type veske.

Hjelpes, kan virkelig en veske være så dyr. Aldri i livet om jeg hadde kjøpt en så dyr veske.

Jeg kjøper aldri noe falsk med vilje, jeg bare kjøper det jeg liker. At ekte er mye finere enn falsk bryr jeg meg virkelig ikke om. Helt ærlig så syns jeg et fåtall av merke-veskene er noe fine i det hele tatt. Så de 20.000 kr bruker jeg heller på noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er teit å bruke 20 000 på en veske. Det er intet annet enn jåleri.

Jeg ville kjøpt en som var lignende, men ikke ren kopi. Har selv en fra Accessorize som ligner, den kostet 300-400 kr og funker greit de to gangene i året jeg skal bruke den. Den dagen jeg har råd til å bruke titusener på en j*vla veske, skal jeg heller donere summen til Redd barna eller noe. Nesten uansett økonomi kunne jeg ikke hatt samvittighet til å betalt så mye for en veske. Er kun merket og statusen en betaler for! (tviler ikke på at den er god kvalitet, men 20 000,-? Come on!)

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer litt å gå til innkjøp av en fake chanel veske. :sjenert: De er så utrolig fine, og jeg har så lyst på!!!

Hva tenker dere om fake?

Selv syns jeg ikke det gjør noe, enda jeg syns selvfølgelig "the real thing" er mye kulere..

Er det litt sånn at om man ikke har penger til den skikkelige så skal man la det være?

Tenker på det samme selv. Hvor hadde du tenkt å kjøpe den?

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg syns det er teit å bruke 20 000 på en veske. Det er intet annet enn jåleri.

Jeg ville kjøpt en som var lignende, men ikke ren kopi. Har selv en fra Accessorize som ligner, den kostet 300-400 kr og funker greit de to gangene i året jeg skal bruke den. Den dagen jeg har råd til å bruke titusener på en j*vla veske, skal jeg heller donere summen til Redd barna eller noe. Nesten uansett økonomi kunne jeg ikke hatt samvittighet til å betalt så mye for en veske. Er kun merket og statusen en betaler for! (tviler ikke på at den er god kvalitet, men 20 000,-? Come on!)

Selvfølgelig betaler man ikke kun for kvaliteten. Og ja, de fleste som kjøper en slik, betaler nok for merket og statusen også. I tillegg til at de neppe hadde kjøpt den hvis de ikke syntes den var omtrent den fineste veska i hele verden...

Og det er ikke sånn at alle som kjøper en sånn, egentlig har økonomi til å kjøpe en sånn, men de har gjerne spart leeeeeeeenge for å få råd. De fleste har råd til å spare litt. Hvis du mener at du, den dagen du har råd til å bruke så mye penger på en veske, skal sammenligne deg med situasjonen til flere som kjøper en sånn - så kan du tenke at du skal spare så mye som mulig i et år (ikke unne deg mer enn nødvendig - kun mat, ingen nye klær som du overhodet ikke trenger). Sikkert ikke alle som trenger å spare så lenge da, men det var bare et eksempel (selvfølgelig ikke alle som trenger å spare i det heletatt, men det er en annen sak). Ville du tatt alle pengene du hadde spart på et år, etter du hadde levd på bare det du absolutt trengte, og gitt til redd barna (som du påstår?). De fleste ville nok ikke det.

Skrevet

Hva med å kjøpe merkeveske på salg? Små, ekslusive veskebutikker har ikke plass til så mye, og de selger gjerne ut en del før de skal ta inn nye kolleksjoner. Jeg lar heller være å kjøpe billige vesker hele tiden, og kjøper meg i stedet en merkeveske. En del av venninnene mine kjøper veske som passer tilethvert antrekk, og de har i overflod med vesker. Jeg kjøper veske sjeldnere, og sist kjøpte jeg en på salg til 10.000, og den kostet egentlig 16.000.

Jeg ville aldri kjøpt fake.

Skrevet

Flott at du legger fra deg tanken om å kjøpe fake.

Jeg ville aldri kjøpt fake, av grunnene som blir nevnt ovenfor, og jeg ville aldri følt meg komfortabel med å gå rundt med en veske jeg viste var fake.

Hva med å kjøpe brukt (selv om de også koster noen lapper når det er snakk om merker som chanel)? Uansett er det er fullt mulig å spare opp til en dyr veske. Det gjorde jeg da jeg kjøpte min første virkelig dyre veske.

Jeg har få vesker, og kjøper nesten aldri vesker. Kjøper heller én dyr veske i god kvalitet enn 10 vanlige vesker. Spis sjelden eller aldri ute, og hvis du spiser ute, så velg et rimelig alternativ, det samme gjelder på kafé (man må ikke ha en muffin til kaffen). Spis rimelig, ikke handle klær og sko som du egentlig ikke trenger. Jobb litt ekstra slik at du får overtid, som går rett til "veskekontoen".

Opprett en egen "sparekonto" til veska, slik at du kan overføre "øremerkede" midler. Begynn med sparegris eller spareglass. Legg penger på innimellom, f.eks. hvis du finner en tier på gata, alle pantepengene, de tjue kronene du sparte på ikke å kjøpe kaffe på Narvesen selv om du hadde veldig lyst på kaffe.

Det vil ta tid, avhengig av hvor flink du er til å spare, men den følelsen man får når man går ut av butikken med verdens finestes veske er ubeskrivelig.

Av ren nysgjerrighet: Hvilken veske er det du har lyst på?

Skrevet

Du må gjerne kjøpe fake, dersom du føler for det. Er jo opp til deg om du synes det er pinlig eller helt okey.

Jeg hadde aldri gjort det. Liker at ting er ekte. :)

Skrevet

Selvfølgelig betaler man ikke kun for kvaliteten. Og ja, de fleste som kjøper en slik, betaler nok for merket og statusen også. I tillegg til at de neppe hadde kjøpt den hvis de ikke syntes den var omtrent den fineste veska i hele verden...

Og det er ikke sånn at alle som kjøper en sånn, egentlig har økonomi til å kjøpe en sånn, men de har gjerne spart leeeeeeeenge for å få råd. De fleste har råd til å spare litt. Hvis du mener at du, den dagen du har råd til å bruke så mye penger på en veske, skal sammenligne deg med situasjonen til flere som kjøper en sånn - så kan du tenke at du skal spare så mye som mulig i et år (ikke unne deg mer enn nødvendig - kun mat, ingen nye klær som du overhodet ikke trenger). Sikkert ikke alle som trenger å spare så lenge da, men det var bare et eksempel (selvfølgelig ikke alle som trenger å spare i det heletatt, men det er en annen sak). Ville du tatt alle pengene du hadde spart på et år, etter du hadde levd på bare det du absolutt trengte, og gitt til redd barna (som du påstår?). De fleste ville nok ikke det.

Jeg hadde ikke i min villeste fantasti levd på stramt budsjett over lang tid for å få råd til en veske. "Jeg har sultet meg ett år for denne vesken og droppet alle sosiale sammenkomster". Det er bare... dumt! Den dagen det evnt skjer er det tid for mentalsykehus for min del (og nei, jeg mener ikke at de som kjøper dyre vesker er syke, men i min verden og for meg er tanken på å bruke flere titusen på en veske syk og fjern). Jeg shopper mye, er på kafe, reiser osv og har nok av penger, men de skal jeg kose meg for. Blir ikke lykkelig av en veske. Jeg kan for så vidt forstå at folk sparer til noe flott, kvalitet osv, men 20 000!?

Jeg mener fremdeles at selv dersom man virkelig har råd til å kjøpe en så dyr veske, burde samvittigheten satt en stopper for det. Er så mye annet å bruke penger på (og nei, alternativet er ikke 10 andre vesker, men å feks kose seg med familien, donere penger til veldedig formål osv).

Jeg står fast ved at jeg syns det er jåleri og snobberi over enhver veske som koster over 5000,-. Jeg syns det lyser dumskap av ei jente med ei veske til 20 000 på armen fremfor status og "jeg er misunnelig". Jeg har råd til 10 chanel-vesker her og nå, men aldri i livet om det er noe jeg prioiterer.

Beklager, men mennesker som bruker så mye penger på statussymboler får ikke min respekt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...