Gå til innhold

Familiesammenkomster: fordi du føler du må - eller fordi du har lyst

94 stemmer

1. 1. Hvorfor drar du på familiesammenkomster

• Føler jeg må, men ville helst blitt hjemme.
      32
    • Føler jeg må, men har ikke så mye imot det
      24
    • Jeg har lyst, synes det er helt greit.
      17
    • Jeg har lyst, synes det er kjempekoselig!
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en familiemiddag, og jeg kjenner jeg gruer meg, dessuten er det så mye annet jeg heller skulle ha brukt søndagen min til! Jeg burde kanskje bli flinkere til å finne på unnskyldninger til å ikke komme.

Egentllig var jeg bare nysgjerrig på hvordan andre føler det, så jeg laget denne pollen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sjelden jeg ser familien min, og elsker å være sammen med dem, så de gangene jeg har muligheten til det drar jeg med glede :-)

Skrevet

Kommer an på med hvilken del av familien. Hvis det er med de jeg ser sjelden som vi ikke har så mye kontakt med føler jeg at jeg må. Men hvis det er med den delen som vi ser oftere har jeg lyst.

Men jeg gir også beskjed om at jeg ikke kan fordi jeg må lese til eksamen f.eks hvis det er tilfellet. Og det er greit for alle. Så jeg drar ikke hvis jeg ikke kan. Og noen ganger kommer jeg litt senere enn andre hvis det passer dårlig for meg.

• Liker 1
Skrevet

Sitter i samme situasjon denne søndagen selv. Klamrer meg til sofaen den tiden jeg har nå, snart er det barnehyl og kakesøl overalt.

Skrevet

Jeg har kommet frem til at jeg kun skal omgi meg med bra mennesker, og bare fordi noen tilfeldigvis er i samme familie som meg betyr ikke det at de automatisk har en plass i livet mitt.

Det høres sikkert kjempekynisk ut, men jeg har bare dette ene livet, og jeg har bevisst valgt å utelate enkelte medlemmer av familien. Dermed drar jeg bare på familiesammenkomster når jeg har lyst, og jeg er kjempefornøyd med det valget.

Jeg vil ikke at noen skal komme til MEG bare fordi de føler at de må, heller :)

• Liker 3
Skrevet

Synes som regel det er helt greit å dra i familiemiddag på søndager. Hender jo at det ikke er spesielt lystbetont, men som regel drar jeg fordi det er hyggelig :)

Skrevet

Tja... jeg føler ikke at noen av alternativene passer for meg :)

Blant annet kommer det an på hvilken del av familien vi snakker om, og hvem som skal være der. Samt litt hva årsaken til sammenkomsten er.

Noen ganger syns jeg det er et pes og et rent pliktløp. Jeg gleder meg ikke til å dra, og lengter hjem fra det sekundet jeg entrer sammenkomsten. Andre ganger gleder jeg meg til å tilbringe tid med de andre som skal komme, ser frem til sammenkomsten med glede, og vil helst ikke dra hjem igjen selv når man burde dratt for lenge siden.

Det er så mange faktorer som spiller inn føler jeg, at jeg kan liksom ikke svare godt på spørsmålet. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på hvor ofte det skjer. Nå når jeg bor langt unna og ser familien min 1-2 ganger i året er det helt topp. (Kunne faktisk hatt opptil en gang i kvartalet - minst. :fnise: ) Da jeg bodde i hjembyen og mine foreldre nærmest forlangte jeg skulle spise middag med dem hver søndag, ble det for mye.

Skrevet

Jeg har lyst, synes det er kjempekoselig!

Er veldig glad i familien min! :) Har et godt forhold til begge foreldre og er superglad i alle mine fem søsken. Det er også koselig med større familiesammenkomster hvor bestemor, tanter, onkler og søskenbarn kommer.

Familie er veldig viktig for meg.

Skrevet

Mange med dårlige familier her. Jeg elsker å være i familieselskapet eller bare besøke kjernefamilien. Er ikke så ofte jeg er i selskaper, men inviterer meg selv til foreldre, søsken, og besteforeldre med jevne mellomrom.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det varierer. Noen ganger gleder jeg meg og tenker det skal bli kjempekoselig, andre ganger har jeg ikke spesielt lyst. Det kan variere etter humør, dagsform, om jeg har andre ting jeg egentlig heller har lyst til å gjøre, hvem som kommer osv. Som regel er det koselig og jeg har en god følelse etterpå :)

Skrevet

forstår ikke hvorfor voksne folk lar seg presse til å gjøre noe de ikke vil. nå er jeg 31 og ahr ikke feira feks jul på 7 år. rett og slett fordi jeg ser på jula som et evig mas og fjas. dessuten kan jeg se familien min nr som helst ellers på året.

så når jeg går i familiesammenkomster er det fordi jeg selv har lyst og ikke fordi jeg føler jeg må.

Skrevet

Som regel fordi jeg må.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg trenger ikke å dra på familieforekomster, for å si det sånn.

Skrevet

Føler det er fordi jeg må. Pleier ofte ha en god unnskyldning på lager slik at jeg slipper.

Skrevet

Så trist at det er så mange som ikke liker familiesammenkomster. Merker at jeg blir ekstra takknemlig for familien jeg har av å lese denne tråden.

• Liker 4
Skrevet

Syns det er kjempekoselig jeg!:) Går fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg føler jeg må :).

Skrevet

det spørs hvor nær familien er. hadde det vært brødrene mine, mamma og pappa (r.i.p) så hadde jeg gledet meg. alle andre i familien gruer jeg meg til. har virkelig ikke lyst.

Skrevet

Dere folkens skal være innmari glad for at dere har en familie som er intressert i å treffe dere. Bortskjemt er det dere er.

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg elsker familiemiddager og tilstelninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...