Gjest anonym Skrevet 9. oktober 2011 #1 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er det noen som kan hjelpe meg med kontaktinformasjon til en (eller flere) dyktig(e)psykolog(er)/kognitiv terapeut(er)i Oslo? Problemet er ikke å finne fram til dem på nett, men å finne riktig person. Jeg skjønner jo at pasienter sikkert har ulike oppfatninger av sine behandlere, men jeg tar likevel sjansen på anbefalinger. Alternativet er jo at jeg bare plukker ut noen nærmest i blinde etter å ha søkt i lister på nett. Jeg skjønner at det er lange ventelister, så det kan godt være en privatpraktiserende uten refusjon (må man ha henvising fra lege for å få refusjon, forresten?), uansett tenker jeg at når det er så dyrt å gå til psykolog er sikkert ventelistene lange hos dem som har refusjonsordning. Og jeg vil ha hjelp så raskt som mulig. Har aldri hatt problemer med å ha mannlig lege/gynekolog, men nå vil jeg av en eller annen grunn ha en kvinne, gjerne "en godt voksen en". Uansett blir jeg glad for anbefalinger, og om noen vet om en yngre mann eller kvinne som er sympatisk og dyktig, vil jeg gjerne høre om dem! Mitt problem er at jeg bekymrer meg mye, er nesten konstant stresset, har sovet dårlig de siste par månedene, tenker "katastrofetanker" over en lav sko (har jeg ikke gjort ditt eller datt, det ble sikkert feil osv). Jeg er klar over at det jeg tenker er tåpelig og mest sannsynlig ikke reelt, men tankene tvinger seg på likevel, klarer ikke å beskrive det som noe annet enn tvangstanker/katastrofetanker. Har alltid vært litt "sånn", men de siste månedene har det tatt nesten helt overhånd, og jeg er redd for at jeg skal bli syk. Kan noen hjelpe meg med kontaktinfo og anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hei du, jeg velger å være anonym her. Jeg går til Charlotte Teigset på Majorstuen. Utrolig flink dame og jeg fikk time med en gang. Det er delvis privat, jeg hadde henvisning fra lege, da får jeg etterhvert frikort. Koster kr 710 pr time, etter du har vært der 6 ganger får du refundert en del også betaler du kr 400 etter det. Lykke til, håper du får hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 9. oktober 2011 #3 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er det noen som kan hjelpe meg med kontaktinformasjon til en (eller flere) dyktig(e)psykolog(er)/kognitiv terapeut(er)i Oslo? Problemet er ikke å finne fram til dem på nett, men å finne riktig person. Jeg skjønner jo at pasienter sikkert har ulike oppfatninger av sine behandlere, men jeg tar likevel sjansen på anbefalinger. Alternativet er jo at jeg bare plukker ut noen nærmest i blinde etter å ha søkt i lister på nett. Jeg skjønner at det er lange ventelister, så det kan godt være en privatpraktiserende uten refusjon (må man ha henvising fra lege for å få refusjon, forresten?), uansett tenker jeg at når det er så dyrt å gå til psykolog er sikkert ventelistene lange hos dem som har refusjonsordning. Og jeg vil ha hjelp så raskt som mulig. Har aldri hatt problemer med å ha mannlig lege/gynekolog, men nå vil jeg av en eller annen grunn ha en kvinne, gjerne "en godt voksen en". Uansett blir jeg glad for anbefalinger, og om noen vet om en yngre mann eller kvinne som er sympatisk og dyktig, vil jeg gjerne høre om dem! Mitt problem er at jeg bekymrer meg mye, er nesten konstant stresset, har sovet dårlig de siste par månedene, tenker "katastrofetanker" over en lav sko (har jeg ikke gjort ditt eller datt, det ble sikkert feil osv). Jeg er klar over at det jeg tenker er tåpelig og mest sannsynlig ikke reelt, men tankene tvinger seg på likevel, klarer ikke å beskrive det som noe annet enn tvangstanker/katastrofetanker. Har alltid vært litt "sånn", men de siste månedene har det tatt nesten helt overhånd, og jeg er redd for at jeg skal bli syk. Kan noen hjelpe meg med kontaktinfo og anbefalinger? TS her: Tenkte jeg skulle vere lur og poste denne i samlivsforumet også, men tråden ble flyttet hit, så nå ligger begge mine tråder med samme tema i dette forumet. Det er sikkert irriterende, beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #4 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hei du, jeg velger å være anonym her. Jeg går til Charlotte Teigset på Majorstuen. Utrolig flink dame og jeg fikk time med en gang. Det er delvis privat, jeg hadde henvisning fra lege, da får jeg etterhvert frikort. Koster kr 710 pr time, etter du har vært der 6 ganger får du refundert en del også betaler du kr 400 etter det. Lykke til, håper du får hjelp. Tusen takk for tipset, det setter jeg veldig stor pris på! Jeg skal søke henne opp på nett med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå