Gjest anonym Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Hei alle sammen! Noen som har god erfaring med psykolog/kognitiv terapeut, og vil dele kontaktinformasjon? Trenger ikke linker til lister over psykologer, problemet er ikke å finne kognitive terapeuter på nett, men vite hvem som er dyktige. Jeg skjønner jo at man kan ha ulike oppfatninger av mennesker og ulik kjemi, men vil likevel gjerne ha anbefalinger. Når jeg først skal betale nærmere 800 kroner for en time, vil jeg gjerne gå til et godt og dyktig menneske. Ventelistene er lange, så gjerne en privatpraktiserende. Av en eller annen grunn vil jeg helst ha en kvinne, gjerne en som har rundet 35. (Men om noen har god erfaring med en mann på 33, er det jo bare å kjøre på) Jeg vil gjerne ha hjelp til stressmestring, tvangstanker og det at jeg bekymrer meg alt for mye, har katastrofetanker o.l. Har hatt det slik "alltid", men de siste månedene har det tatt overhånd, og jeg sliter med søvn, tenker negative tanker store deler av dagen, bekymrer meg og klarer ikke slappe av ordentlig når jeg har fri (har en veldig stressende og krevende jobb). Er redd for å utvikle depresjon, eller at tvangstankene/katastrofetankene skal bli enda verre. Så om noen har noen de tror kan passe, eller har hørt om noen de tror kan passe, blir jeg kjempeglad for "navn og nummer"! Tusen takk!
Gjest frøken am Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Kanskje ikke det du vil høre, men jeg anbefaler heller SE-terapi fremfor kognitivt "tull" (beklager). Der har jeg håndfulle å anbefale og kan garantere deg at du vil få det bedre. Det er IKKE grantert med kognitiv terapi...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Kanskje ikke det du vil høre, men jeg anbefaler heller SE-terapi fremfor kognitivt "tull" (beklager). Der har jeg håndfulle å anbefale og kan garantere deg at du vil få det bedre. Det er IKKE grantert med kognitiv terapi... Jeg er ikke TS, men hva er SE-terapi? Jeg bor i Oslo, og er interessert i å få vite mer
Gjest frøken am Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Åhh det er vanskelig å forklare! Jeg er ikke ekspert, men ser at dette er virkelig god terapi! Det er mange som går årevis i kognitiv terapi og vi hører dem si: "Men det har ikke funket!!", "Det har ikke hjulpet eller gitt meg noen ting". SE terapi gir deg grantert noe! Det handler ikke om å forandre tankegang og væremåte overhodet. Det handler om å kunne være seg selv og stå i alle utfordringene som kommer Har selv vært innom forskjellige terapeuter osv, men ingen har hjulpet. Fordi norsk helsevesen har en mal på hvordan folk fungerer når de er friske. Dette er jo tullete. Men desverre vanskelig å få folk til å forstå ettersom man jo er så vant med at ting er på denne måten! Man er veldig opptatt av gode følelser og dårlige følelser. Det finnes ikke. Alle følelser er like, de bare kommer til uttrykk på forskjellige måter. Å være sur og glad er det sammen, det er en følelse som kommer, og som går. Det er måte å kjenne og være på, ikke tenke eller oppføre seg på. Jeg har lært å tåle alle vanskelige situasjoner, jeg har fått til å klare å se: "Dette handler om deg, ikke meg". "Dette er mitt problem., ikke ditt". Vi er flinke til å skylde på andre for at det oppstår en "vond" følelse i oss. Men det er ikke jo ikke mannen på trikken sin feil. Det er MIN greie at reagerer som jeg gjør når andre oppfører seg som DE gjør. At andre blir støtt av ting jeg sier og gjør er jo ikke mitt problem! Det er jo faktisk DE som synes det er vanskelig å deale med Det aller beste er vel det å kjenne at ingen følelse eller hendelse føles uoverkommelig. Det er ikke snakk om likegyldighet (det trodde jeg lenge), men om å akseptere og godta ting som de er. Jeg blir hjerteknust hvis sambo skulle dø. Men sånn er det. Det er ikke greit at han dør, men gjør han det så gjør han det. Det må jeg leve med på en eller annen måte. SE terapien får folk til å klare å leve med det de synes er vanskelig. Som f.eks slike ting (drøyt tilfelle). Altså: man trenger ikke unngå vonde ting eller forandre tankegang, fordi det er OK at ting er som de er! Man har faktisk plass og ork til å romme alle vonde følelser og ting. Det går an. Det er vanskelig å forklare, men jeg kommer aldri til å slutte å si: "Man er 100% GARANTERT å få det bedre med SE"! Det ville jeg jo aldri sagt om jeg tvilte
Kosemose Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Tråden er ryddet for trakassering Kosemose, mod
MaxUflax Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Åhh det er vanskelig å forklare! Jeg er ikke ekspert, men ser at dette er virkelig god terapi! Det er mange som går årevis i kognitiv terapi og vi hører dem si: "Men det har ikke funket!!", "Det har ikke hjulpet eller gitt meg noen ting". SE terapi gir deg grantert noe! Det handler ikke om å forandre tankegang og væremåte overhodet. Det handler om å kunne være seg selv og stå i alle utfordringene som kommer Har selv vært innom forskjellige terapeuter osv, men ingen har hjulpet. Fordi norsk helsevesen har en mal på hvordan folk fungerer når de er friske. Dette er jo tullete. Men desverre vanskelig å få folk til å forstå ettersom man jo er så vant med at ting er på denne måten! Man er veldig opptatt av gode følelser og dårlige følelser. Det finnes ikke. Alle følelser er like, de bare kommer til uttrykk på forskjellige måter. Å være sur og glad er det sammen, det er en følelse som kommer, og som går. Det er måte å kjenne og være på, ikke tenke eller oppføre seg på. Jeg har lært å tåle alle vanskelige situasjoner, jeg har fått til å klare å se: "Dette handler om deg, ikke meg". "Dette er mitt problem., ikke ditt". Vi er flinke til å skylde på andre for at det oppstår en "vond" følelse i oss. Men det er ikke jo ikke mannen på trikken sin feil. Det er MIN greie at reagerer som jeg gjør når andre oppfører seg som DE gjør. At andre blir støtt av ting jeg sier og gjør er jo ikke mitt problem! Det er jo faktisk DE som synes det er vanskelig å deale med Det aller beste er vel det å kjenne at ingen følelse eller hendelse føles uoverkommelig. Det er ikke snakk om likegyldighet (det trodde jeg lenge), men om å akseptere og godta ting som de er. Jeg blir hjerteknust hvis sambo skulle dø. Men sånn er det. Det er ikke greit at han dør, men gjør han det så gjør han det. Det må jeg leve med på en eller annen måte. SE terapien får folk til å klare å leve med det de synes er vanskelig. Som f.eks slike ting (drøyt tilfelle). Altså: man trenger ikke unngå vonde ting eller forandre tankegang, fordi det er OK at ting er som de er! Man har faktisk plass og ork til å romme alle vonde følelser og ting. Det går an. Det er vanskelig å forklare, men jeg kommer aldri til å slutte å si: "Man er 100% GARANTERT å få det bedre med SE"! Det ville jeg jo aldri sagt om jeg tvilte Hvordan kan du GARANTERE med 100% at SE er bedre forran Kognitiv ?? Er du fag person eller spesiaøisert rundt psykologi kansje? Det som hjelper deg kan bety tragedie for andre !! Finnes mange typer plager. 2
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Fordi SE terapi garantert hjelper på den ene eller andre måten. Man følger ingen mal som sier: "SLIK skal du være og slik skal du føle deg for at du er 'frisk'". Man lærer og klarer å stå i det som kjennes tungt. Hvor mange hundre tråder her inne finnes det ikke om usikre personligheter som skriver inn og sier at de ikke tør å ta opp ting med samboeren sin? Som sliter med alt mulig og Gud vet hva. Som er redde for å konfrontere kjærestene sine og som er deprimerte og som går rundt i en evig sirkel "er det slik?!", "er det sånn?!". Jeg kan ikke si at kognitiv terapi er noe bra for det handler om at man skal liksom ha en viss innstilling til ting og man skal tenke sånn og slik før man er "kurert". Sånn er ikke SE terapi. Det finnes ikke riktig eller galt. DERFOR er du garantert at det funker. Fordi på et eller annet vis vil du inne ut hva som er ok for DEG, hva som kjennes riktig for DEG. Kognitivt fungerer jo ikke sånn.. Og det vet jo alle. Det handler jo bare om tenke tenke tenke. Man må jobbe med kroppen og hvordan ting kjennes. Hva som er riktig for seg. Ikke hva som er rett og galt og lurt å gjøre. -- De største og mest generelle plagene folk er jo at vi ikke klarer å godta at ting er vanskelig!! F.eks skrev det inn en frøken her som sa at hun bodde hos moren og bare KLARTE ikke å komme seg ut i skole og arbeid. Hvis hun skulle gått inkognitiv terapi hadde hun bare LÆRT at hun må bytte innstilling også vil alt bli så bra. Hadde hun gått iSE terapi hadde hun lært å kjenne på at "ja, dette er OK. Det er greit at jeg sliter med å komme meg ut og det er greit at de gangene jeg går ut av huset så får jeg faktisk angst!". Det er de sperrene vi tillegger og lærer oss som holder oss igjen. Man skal liksom ikke ha angst, man skal ikke lære seg at det er greit at det oppstår vonde følelser, man skal ikke HA vonde følelser. Bare "gode". Det er de mer eller mindre ALLE trådene her går ut på... At man jo ikke klarer å akseptere at ting er som de er. Vi skal på liv og død forandre alt som er vanskelig og vondt til noe helt motsatt. Og jeg LOVER ja, at etter man har jobbet med det og klarer å kjenne på hva som er riktig for en selv og godta at ting noen ganger ER som de er, så vil man få det bedre. Enten man er deprimert, har angst, ptsd eller hva det måtte være. Man trenger ikke være fagperson for å si dette. Man må bare ha gått gjennom den prosessen. ALLE jeg kjenner som har prøvd SE sier det samme. For det funker for dem ALLE. Endret 11. oktober 2011 av frøken am
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Åhh det er vanskelig å forklare! Jeg er ikke ekspert, men ser at dette er virkelig god terapi! Det er mange som går årevis i kognitiv terapi og vi hører dem si: "Men det har ikke funket!!", "Det har ikke hjulpet eller gitt meg noen ting". SE terapi gir deg grantert noe! Det handler ikke om å forandre tankegang og væremåte overhodet. Det handler om å kunne være seg selv og stå i alle utfordringene som kommer Har selv vært innom forskjellige terapeuter osv, men ingen har hjulpet. Fordi norsk helsevesen har en mal på hvordan folk fungerer når de er friske. Dette er jo tullete. Men desverre vanskelig å få folk til å forstå ettersom man jo er så vant med at ting er på denne måten! Man er veldig opptatt av gode følelser og dårlige følelser. Det finnes ikke. Alle følelser er like, de bare kommer til uttrykk på forskjellige måter. Å være sur og glad er det sammen, det er en følelse som kommer, og som går. Det er måte å kjenne og være på, ikke tenke eller oppføre seg på. Jeg har lært å tåle alle vanskelige situasjoner, jeg har fått til å klare å se: "Dette handler om deg, ikke meg". "Dette er mitt problem., ikke ditt". Vi er flinke til å skylde på andre for at det oppstår en "vond" følelse i oss. Men det er ikke jo ikke mannen på trikken sin feil. Det er MIN greie at reagerer som jeg gjør når andre oppfører seg som DE gjør. At andre blir støtt av ting jeg sier og gjør er jo ikke mitt problem! Det er jo faktisk DE som synes det er vanskelig å deale med Det aller beste er vel det å kjenne at ingen følelse eller hendelse føles uoverkommelig. Det er ikke snakk om likegyldighet (det trodde jeg lenge), men om å akseptere og godta ting som de er. Jeg blir hjerteknust hvis sambo skulle dø. Men sånn er det. Det er ikke greit at han dør, men gjør han det så gjør han det. Det må jeg leve med på en eller annen måte. SE terapien får folk til å klare å leve med det de synes er vanskelig. Som f.eks slike ting (drøyt tilfelle). Altså: man trenger ikke unngå vonde ting eller forandre tankegang, fordi det er OK at ting er som de er! Man har faktisk plass og ork til å romme alle vonde følelser og ting. Det går an. Det er vanskelig å forklare, men jeg kommer aldri til å slutte å si: "Man er 100% GARANTERT å få det bedre med SE"! Det ville jeg jo aldri sagt om jeg tvilte Du anbefaler SE-terapi til noen, du har brukt det selv og du kan ikke si hva slags terapi form det er?? SE-Terapi er traumeterapi og kognitiv terapi er atferdsterapi,altså for å lære å ikke frykte problemet men forstå det fks.. Dette brukes fks med god virkning på dem med ME, ADHD/ADD, Insomnia,Tinnisus etc. 1
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Javel. Da får du kjøre eget løp og lykke til med det
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Fordi SE terapi garantert hjelper på den ene eller andre måten. Man følger ingen mal som sier: "SLIK skal du være og slik skal du føle deg for at du er 'frisk'". Man lærer og klarer å stå i det som kjennes tungt. Hvor mange hundre tråder her inne finnes det ikke om usikre personligheter som skriver inn og sier at de ikke tør å ta opp ting med samboeren sin? Som sliter med alt mulig og Gud vet hva. Som er redde for å konfrontere kjærestene sine og som er deprimerte og som går rundt i en evig sirkel "er det slik?!", "er det sånn?!". Jeg kan ikke si at kognitiv terapi er noe bra for det handler om at man skal liksom ha en viss innstilling til ting og man skal tenke sånn og slik før man er "kurert". Sånn er ikke SE terapi. Det finnes ikke riktig eller galt. DERFOR er du garantert at det funker. Fordi på et eller annet vis vil du inne ut hva som er ok for DEG, hva som kjennes riktig for DEG. Kognitivt fungerer jo ikke sånn.. Og det vet jo alle. Det handler jo bare om tenke tenke tenke. Man må jobbe med kroppen og hvordan ting kjennes. Hva som er riktig for seg. Ikke hva som er rett og galt og lurt å gjøre. -- De største og mest generelle plagene folk er jo at vi ikke klarer å godta at ting er vanskelig!! F.eks skrev det inn en frøken her som sa at hun bodde hos moren og bare KLARTE ikke å komme seg ut i skole og arbeid. Hvis hun skulle gått inkognitiv terapi hadde hun bare LÆRT at hun må bytte innstilling også vil alt bli så bra. Hadde hun gått iSE terapi hadde hun lært å kjenne på at "ja, dette er OK. Det er greit at jeg sliter med å komme meg ut og det er greit at de gangene jeg går ut av huset så får jeg faktisk angst!". Det er de sperrene vi tillegger og lærer oss som holder oss igjen. Man skal liksom ikke ha angst, man skal ikke lære seg at det er greit at det oppstår vonde følelser, man skal ikke HA vonde følelser. Bare "gode". Det er de mer eller mindre ALLE trådene her går ut på... At man jo ikke klarer å akseptere at ting er som de er. Vi skal på liv og død forandre alt som er vanskelig og vondt til noe helt motsatt. Og jeg LOVER ja, at etter man har jobbet med det og klarer å kjenne på hva som er riktig for en selv og godta at ting noen ganger ER som de er, så vil man få det bedre. Enten man er deprimert, har angst, ptsd eller hva det måtte være. Man trenger ikke være fagperson for å si dette. Man må bare ha gått gjennom den prosessen. ALLE jeg kjenner som har prøvd SE sier det samme. For det funker for dem ALLE. Veldig feil å være slik at du annbefaler en terapi behandling som ikke er rett for alle. Jeg har selv brukt utallige timer hos psykiatere og psykologer etter en ulykke for 12 år siden. Jeg har vært innom: - Kognitiv atferdsterapi. Et av målene ved kognitiv terapi er nettopp identifikasjon og forandring av automatiske tanker (kognitiv restrukturering). Mennesker som har opplevd traumatiske hendelser kan få hjelp med og kartlegge den traumatiske hendelsen (prosessere), gradvis og repeterende eksponering til det traumatiske minnet (eksponering). Her vil personen også få hjelp til å mestre angst og traumatiske minner ved hjelp av avspenningsøvelser (fks pusteøvelser). I tillegg kan de arbeide med metoder for å mestre fremtidig stress og belastninger eller annet på grunn av stress og traumer, og øve på sosiale og mellom-menneskelige ferdigheter. Dette er en Terapiform som er i sterk vekst og er dokumentert mest mest effektiv behandlingsformasjon for de fleste psykiske lidelser som depresjon, sosial angst, panikkanfall, angstlidelser, PTSD osv. - EMDR terapi. Dette er en forholdvis ny terapi metode som spesielt er effektiv på behandling av traumatiske minner. Behandlingen baserer på elementer av eksponeringsterapi og kognitiv atferdsterapi sammen. Med teknikker (øyebevegelser) som skaper en endring i oppmerksomhet, og lar deg prossesere av traumatisk (vondt) minne/minner, og ved komplisert eller tung sorg (tap etter ulykker, vold og lignende). Personen som har opplevd sterke traumatiske minner plages ofte av sterke, påtrengende og veldig ubehagelige minner. EMDR har vist seg svært effektiv for å redusere intensiteten/hyppigheten av disse minnene, og dermed hjelpe komme på riktig vei videre etter den traumatiske hendelsen. De kan arbeide med minner som er noen dager gamle, like godt som minner som stammer fra hendelser som ligger langt tilbake i tid. Det finnes en økende dokumentasjon som viser at metoden er spesielt effektiv for å få kontakt og prosessere (og derfor endre) traumatiske minner. EMDR benyttes alene, men like godt sammen med andre terapiformer. - Psykodynamisk psykoterapi. Dette er psykoanalyse og vektlegger den teraputiske delen av pasienten sin relasjon til hendelser og interpersonlige interaksjoner. Derfor bør du tenke deg godt om før du så sta og bastant driter på en terapi for og forguder den ene. Er mange som ikke trenger den terapien også, er en grunn til det finnes spesialiseringer i flere grener. 1
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Javel. Da får du kjøre eget løp og lykke til med det Ja jeg kjører eget løp og advarer i samme rennet andre mot din bastante annbefaling! De må finne va som passer og er rett for dem, ikke deg og dine venner! 2
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Du hadde jo hatt veldig godt av litt SE, så hissig som du er Jeg gidder jo ikke kaste bort min tid på å overbevise en som fra børjan av har dømt hele sagaen nedenom og hjem.
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Du hadde jo hatt veldig godt av litt SE, så hissig som du er Jeg gidder jo ikke kaste bort min tid på å overbevise en som fra børjan av har dømt hele sagaen nedenom og hjem. Som sakt, SE virket ikke på meg serdu. Derfor sier jeg at du ikke kan garantere noe med 100% Men Kognitiv hjalp meget bra på meg Hissig? jeg er da ikke hissig. Jeg blir bare meget skremt at en som ikke burde avsluttet sin behandeling sitter her å anbefaler noe hun ikke kan noe om. Du er ikke spesielt noe einstein selv etter alle dine tidligere innlegg å dømme. Du har jo spredd SE-terapi rundt som behandeling her på KG som du hadde aksjer i terapi formen jo.. Du villeder andre å det er feil,feil,feil.. Gå bort i medisinskapet og øk dosen din.. du kan ikke være frisk slik du prater og slenger i alt av tråder her inne.. 1
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Det er jo som IKKE har funket ettersom du jo tydeligvis hisser deg opp. Hva jeg kan eller ikke kan noe om vet jo ikke du. Du sprer ditt budskap på samme måte du mener jeg gjør og sier at jeg må rulle inn. Er ikke der litt selvmotsigende? Jeg har der helt fint her jeg oppholder meg mens der er du som bruker masse krefter på å skjelle meg ut og slenge dritt. Hvem har det best?
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Du hadde jo hatt veldig godt av litt SE, så hissig som du er Jeg gidder jo ikke kaste bort min tid på å overbevise en som fra børjan av har dømt hele sagaen nedenom og hjem. Du ser jo hva du skriver vel??? Vet du i det heltetatt hva terapi er og går ut på du eller? kognitiv terapi er nettopp identifikasjon og forandring av automatiske tanker Altså det som kalles "kognitiv restrukturering". ENDRE tanke møster, altså det samme som i denne SE-terapien. Sett deg inn i terapiene før du diskuterer slikt med meg er du snill. Noe sier meg at jeg har flere timer en deg i psykologi bøker og øvrig litteratur basert på emnet. 1
Havbris Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 Du hadde jo hatt veldig godt av litt SE, så hissig som du er Jeg gidder jo ikke kaste bort min tid på å overbevise en som fra børjan av har dømt hele sagaen nedenom og hjem. Det er flott at du endelig har fått hjelp gjennom SE-terapi siden du allerede har forsøkt en terapiform som ikke passet for deg. Når man opplever å ha blitt hjulpet så er det sikkert lette å bli litt forkynnende. Men markedet er i dag så fullt av terapiformer, at den som er ute og shopper bør kunne får en rimelig edruelig fremstilling av alternativene. Alt passer ikke for alle, vi har svært ulike forutsetninger for å kunne dra nytte av den behandlingsformen vi prøver ut. Og noen terapiformer kan vise til mer dokumentert effekt innen visse områder, mens andre har sin styrke på andre felt. Denne differensieringen kan det være viktig å kjenne til når man skal anbefale behandling til andre. Ikke fordi du ikke skal tro på effekten du har hatt i ditt tilfelle - men fordi det sjelden finnes bare en vei til Rom. Til orientering så er jeg en av de som hadde stort utbytte av å gå hos en psykolog med en mer kognitiv orientert tilnærming. 1
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Du ser jo hva du skriver vel??? Vet du i det heltetatt hva terapi er og går ut på du eller? kognitiv terapi er nettopp identifikasjon og forandring av automatiske tanker Altså det som kalles "kognitiv restrukturering". ENDRE tanke møster, altså det samme som i denne SE-terapien. Sett deg inn i terapiene før du diskuterer slikt med meg er du snill. Noe sier meg at jeg har flere timer en deg i psykologi bøker og øvrig litteratur basert på emnet. Ja og du skriver jo: "forandring av automatiske tanker". Kjære vene så slitsomt. Å måtte forandre på det. I stedet for å bare godta at ting er som de er. Jeg har ikke sagt at du MÅ bruke den eller den formen. At du tolker det slik er ditt problem. Endret 11. oktober 2011 av frøken am
MaxUflax Skrevet 11. oktober 2011 #18 Skrevet 11. oktober 2011 (1) Det er jo som IKKE har funket ettersom du jo tydeligvis hisser deg opp. (2)Hva jeg kan eller ikke kan noe om vet jo ikke du. (3)Du sprer ditt budskap på samme måte du mener jeg gjør og sier at jeg må rulle inn. Er ikke der litt selvmotsigende? (4)Jeg har der helt fint her jeg oppholder meg mens der er du som bruker masse krefter på å skjelle meg ut og slenge dritt. Hvem har det best? (1) Jo, jeg hisser meg opp pga din mangel på innsikt i et emne som er meget kompleks og krever strukturert tankegang med evne til å reflektere og prossesere inntrykk til å mestre inntrykk og sanser etc.. (2) Basert på hva du skriver føler jeg at din viten og moderate dømmekraft med særdeles lite reflekterte svar røper det nivået. (3) Sprer jeg mitt budsakp på samme måte som deg, på likt nivå jeg ber deg stanse med feilinformering om 100% garantert hjelp om en velger ES-terapi. Å på toppen sier rett ut at kognitiv terapi ikke funker og bare er dritt?? På lik linje med at det ikke er lov å diskutere doseringer av medisin her inne, er det vel heller lov til å fremstå som doktor å garantere noe. Du kan villede en forvirret sjel som kanskje tror på galskpen. At du ikke ser at denne spredningen av "egendefinert" anbefaling av spesifikk terapi synes jeg er litt skremmende faktisk. Høres nå slett ikke ut til at ES har vert det rette for deg heller må jeg si. Om det er slik at du personlig har fått ES-terapi, ja så må de ha vert på brev korrespondansen mellom deg og ES-terapaut hverfall! (4) Jeg slenger ikke dritt, for det trenger jeg ikke. Er allerede en som gjør den jobben på proff nivå her inne. Jeg bruker ikke mye energi faktisk, jeg sitter bare å slapper av etter å ha lagt unger og ser på det som ren underholdning å lese dine innlegg Hvem som har det best?? Nå viste ikke jeg det var om "jeg har det bedre en deg" leken, men jeg har det flott jeg. Det bryr jeg meg ikke, men når jeg tenker på min familie å hva jeg har i livet har jeg det slett ikke vondt kan man si
Gjest frøken am Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 Hva vil du egentlig? Hva vil du at jeg skal?
Gjest Heisann Skrevet 30. desember 2011 #20 Skrevet 30. desember 2011 MaxUflaks vil bare diskutere virker det som her, gir seg aldri....angriper og holder på verre...merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå