AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Det gjorde faen ikke jeg, føler meg skuffa og lurt egentlig. Inn i mellom aaaaall den gode reklamen og praten om hvor sunt og godt det er for magen, og at det bør inntas hver dag, så glemmer de å nevne hvor JÆVLIG mye sukker det er i den! Jeg har ofte drukket biola, og nei, jeg har ikke lest på innholdsfortegnelsen. Det er min feil, det vet jeg, men man regner jo ikke med sånt som er så reklamert ofor og anbefalt?? Visste du dette?? Link til Kilde
Suzy Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Nei jeg visste det ikke og ble veldig overrasket over den undersøkelsen - men blir veldig glad for at slike undersøkelser/sammenligninger blir gjort så vi blir klokere som forbrukere
Supraspinatus Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Elendig metode i testen. Den skiller jo ikke mellom tilsatt sukker og naturlig laktose i melken. I tillegg er det kun marginale forskjeller mellom terningkast 6 og terningkast 1. 4g karbohydrater per 100g i forskjell. Det er en utrolig liten forskjell. Det er også rart at de ikke tok med naturellsmakene som sammenligningsgrunnlag. Når det er sagt. Hvorfor ikke bare kjøpe naturell og tilsette bær selv? 5
Vulpes Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Biola med bringebær består av 8% tilsatt sukker. Dette synes jeg er mye! Men på den annen side, testvinneren inneholder 5% sukker, det er også en del. Så da ville jeg heller kjøpt en naturellversjon og tilsatt bær selv, som Supraspinatus nevnte. Dette er grunnen til at jeg alltid sjekker både ingredienslista og innholdsfortegnelsen til maten jeg spiser. De putter så mye sukker og tull i nesten alt!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, her gjelder det tydeligvis å passe seg, og lese på pakka!
Gjest Survival Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg leste også den artikkelen. Helt sykt at det er mulig å tilsette såå mye sukker i noe!
Gjest Ruccola Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 I barnehagen jeg jobbet i for 3-4 år siden hadde barne lov å ha med seg sånne små biolaflasker til maten. Men vi merket sukkerrushet på barna, og undersøkte litt. fant ut akkurat dette - at det var aaalt for mye sukker i dem, så de ble forbudt i barnehagen. Jeg har pleid å kjøpe Tine sin blåbærbiola av og til, men jeg kommer nok til å gå over til Q sin ja
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg leste også den artikkelen. Helt sykt at det er mulig å tilsette såå mye sukker i noe! Jeg ble helt satt ut selv!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Det er temmelig stor forskjell på naturlig sukkerinnhold og kunstig tilsatt sukker. 1
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Gjør som meg. Jeg kjøper biola naturell og drikker den bar (smaker litt som rømme) eller så blander jeg en liten dæsj bringebær Funsaft i den. Da smaker den like godt som orginal Biola bringebær. Billigere er det også
Gjest Elfrida Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Altså, melk har et naturlig innhold av melkesukker på i underkant av 5 gram per desiliter. I tillegg er det tilsatt 5 gram, det er ikke så vanvittig mye, tatt i betraktning at de fleste vel ikke drikker så mye mer enn en til to desiliter? Er ellers enig i at man like godt kan drikke biola naturell. 2
kanelsnurr Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Enig med elfrida altså, det er ikke egentlig så mye sukker. Itillegg inneholder jo biolaen mye som er bra for deg, i motsettning til cola som bare er tomme kalorier. Jeg kan jo bare snakke for meg selv her, men man drikker vel ikke akkurat biola på samme måte som cola. Et glass, eller litt på havregryna blir jo ikke de store mengdene. Mens når man åpner en cola for å kose seg med den, så går det jo fort en flaske i løpet av kvelden. Eller er det mange der ute som drikker en kartong biola av gangen? Uansett er biola med smak flotters etter trening, med både karbo og protein og lite fett. Etter min mening mye bedre enn den sjokolademelka "alle" annbefaler nå for tida! 1
Supraspinatus Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 Uansett er biola med smak flotters etter trening, med både karbo og protein og lite fett. Etter min mening mye bedre enn den sjokolademelka "alle" annbefaler nå for tida! En skjult perle mao! Jeg synes den blir noe seig etter mine aktiviteter, men absolutt et bedre alternativ til sjokomelk. Etter varme dager kan jo man blande den ut med litt vann tilsatt litt salt for å hjelpe til med rehydreringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå