Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bli flinkere til å kle meg i skjørt, for jeg har alltid gått med bukser, og jeg følger meg egentlig bare for pyntet, eller at det ikke blir en nok voksen stil. Vil ikke se ut som en hore heller, men får et paraniod øyeblikk hvor jeg føler jeg ser ut som akkurat det, selv om det er snakk om vanlig miniskjørt (som ikke er noe spesielt kort) og tykke, svarte strømpebukser.

Hva kan jeg ha på meg for at det skal se mer sofistikert og voksent ut? Hvis man tar utgangspunkt i et sort skjørt som går til lårene/litt over knærne)? Uten at det ser for pyntet ut? Noen som har peiling på mote her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Kort pencilskirt med en søt overdel eller hvit bluse/skjorte?

Skrevet

Jeg gikk tidligere bare i bukse, og synes som deg at alle stirret da jeg begynte å kle meg mer pyntet. Jeg tror nok egentlig at det var mest innbilning, føler man seg usikker legger man fort mer merke til de som ville ha sett på deg uansett...

Det du må passe på er at skjørtet ikke blir for kort (bildet av Taylor Momsen er et godt eksempel på dette, det skjørtet var da alt for kort til hverdagsbruk!). Ha på tykke strømpebukser, og pass på at du ikke har mye utrgning eller slikt på toppen. Jeg har ofte litt kjedeligere gensere og slikt over korte skjørt, gjerne høyhalsede nå på vinteren.

Nå som jeg går i skjørt hele tiden og har vent meg til det, merker jeg ikke til noe stirring heller. :)

Skrevet

Jeg har lyst til å bli flinkere til å kle meg i skjørt, for jeg har alltid gått med bukser, og jeg følger meg egentlig bare for pyntet, eller at det ikke blir en nok voksen stil. Vil ikke se ut som en hore heller, men får et paraniod øyeblikk hvor jeg føler jeg ser ut som akkurat det, selv om det er snakk om vanlig miniskjørt (som ikke er noe spesielt kort) og tykke, svarte strømpebukser.

Hva kan jeg ha på meg for at det skal se mer sofistikert og voksent ut? Hvis man tar utgangspunkt i et sort skjørt som går til lårene/litt over knærne)? Uten at det ser for pyntet ut? Noen som har peiling på mote her?

Vanskelig å svare da det alltid vil avh av personen...

Generelt vil jeg si at du bør påse at skjørtet ikke er for kort, litt over knærne er fint, men "lårkort" passer ikke til din beskrivelse.

Først, pass på å være gjennomført i stilen og opptre elegant, da blir inntrykket oftest bedre (man ser hva man vil se...).

Vurder en kort sort kjole, kan være like greit som skjørt. Om stoffet er ikke er glatt, er en fordel i dette henseende.

Bruk passende sko, gjerne høyhælte enkle sorte pumps (ikke nødvendigvis den tynneste stilletthælen), ikke noe dill-dall-sko.

Ta på deg en strikket ullgenser eller jakke, det vil dempe ned antrekket til mer hverdagslig.

Skrevet

Hva med noe slikt, for eksempel? Kan stæsjes opp, gjøres mer formelt, eller se ut som enkel "kontordame". :)

Skrevet

Tusen takk for all respons!

Hva med noe slikt, for eksempel? Kan stæsjes opp, gjøres mer formelt, eller se ut som enkel "kontordame". :)

Det er noe som dette jeg sikter til, men jeg vet ikke om jeg har kropp til dette. Har pæreform, men det er sånn jeg ønsker å kle meg. Kanskje en hvit, langermet bluse med et mørkt skjørt. Ellers variere med en heldekkende genser, kanskje høyhalset. '

Kanskje det er sånn som dere skriver, at jo mer man går i dette, jo mer føler man at det passer deg? Jeg blir veldig utilpass når jeg har på meg skjørt, for det blir liksom for "pyntet".

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg går ofte i miniskjørt (går generelt sjeldnere i bukser enn i kjoler/skjørt/shorts over strømpebukser). Skjørtene er i "hverdagslige" materialer og nøytrale farger, har bl.a. et gråsvart et i cordfløyel, og jeg bruker det med tette, sorte strømpebukser, en litt løstsittende genser og ballerinas eller støvletter. Ikke særlig pyntet, men litt mer stilfullt enn den sedvanlige olabuksa.

Litt vanskelig å finne passende inspirasjonsbilder, men noe ala dette kanskje:

http://www.google.no/imgres?q=kate+middleton+skirt&hl=no&gbv=2&biw=1920&bih=1019&tbm=isch&tbnid=OdHT7D-o_zMrpM:&imgrefurl=http://chinookcountrychick.wordpress.com/tag/kate-middleton-fashion/&docid=zV3kJXZiln_IZM&w=381&h=550&ei=4ziVTq2-O43Osgad6pjEBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=895&vpy=107&dur=889&hovh=270&hovw=187&tx=126&ty=146&page=1&tbnh=130&tbnw=90&start=0&ndsp=81&ved=1t:429,r:7,s:0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...