pia80 Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg måtte uansett beine ut låret for det gikk ikke inn i ovnen. Så da kunne jeg jo liksågodt koke kraft. Beina i kjelen, litt løk, purre, persillerot, gulrot, laubærblad. Kokte opp og skummet av. Sto vel i ca 3 timer. Og det smakte ingenting!!! Lot det koke en times tid etter at jeg silte den for å redusere men fremdeles var den ubrukelig som kraft. Hva i alle dager gjorde jeg galt??
Brunhilde Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg pleier å brune bena i langpanna en times tid før jeg koker kraft.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Du burde saget beinet i to deler slik at margen fikk plass i kjelen og "kom seg under vann". Det kan du gjøre selv om kjøttet er kokt og selv om du fryser ned knoken.
venus_ Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Brun beina på 225-250 grader i ca en halvtime. Du kan gjerne brune grønnsakene litt også. Synes du kokte den litt for kort, den kan godt koke i 5-6 timer. Også kommer det litt an på hvor mye vann du brukte i forhold til bein. Prøv å reduser den godt inn så kanskje det kommer frem litt smak.
pia80 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2011 Beinet var delt flere plasser for å få det i kasserollen. Jeg lurte på om det burde vært brunet først.. men har vanskelig for å tro at det skal utgjøre SÅ stor forskjell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå