Karry Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Er bekymret for undulaten. Var til dyrelege på torsdag hvor han ble behandlet for midd pga kløe på et tidlig stadium samt begynnende tarmtrøbbel. Undulater er jo skrekkelig skjøre og holder ikke lenge om de blir syke. Han spiser bra og det han skal, men utfordringen er at han ikke er noe interessert i å drikke det vannet hvor medisinen er. Og det kan fort bli krise. Istad holdt jeg han rett og slett fast og foret han med rett dosering med sprøyte inn i munnen. Det likte han jo ikke men forhåpentlig får han i seg noe iallefall. Jeg ser liksom ikke noen annen løsning? Er på fjellet og må nok ta han tilbake til veterinæren i morgen tidlig. Sukk, disse fuglene tåler ikke mye :-(
spinnwild Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Det er greit å gi medisin med sprøyte i munnen. Man gjør jo det med andre dyr også, og også med barn. Ser ikke at det skulle være så stort et problem. Er du redd for at den skal bli mindre tam av dette? Det går raskt over om det skulle skje. Jeg tror de (dyra) skjønner at vi vil dem godt.
Karry Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2011 Neida, han er tam han. Og får mat fra hånden så sånn sett er jeg ikke bare "slem" med han. Mest redd kanskje for at det skulle være helt feil. Samtidig har jeg ingenting å tape tenkte jeg, for får han ikke dette i seg nå så overlever han kanskje ikke. Nå har jeg gjort dette ca fire fem ganger idag, og nå er ham allerede mye renere rundt kroppsåpninger. Så jeg fortsetter jeg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå