Gå til innhold

Når slutte å være online på datingside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte en for et par dager siden, som jeg absolutt kan se for meg at jeg kan falle for. Han er ganske reservert, og veldig vanskelig å lese. Det var vanskelig for meg å vite om han behandlet meg sånn som han behandler alle, eller om han behandlet meg som "noe mer". Han er som sagt veldig reservert, og han "prøvde" seg ikke på noen ting hele kvelden(noe jeg synes er ganske fint). Han sa mange ting som tydet på at han trivdes i mitt selskap i løpet av kvelden.

Nå er han online på datingsiden, og det fikk meg til å tenke på når man skal slutte å være på datingsiden? Jeg er selv innom der, selv om jeg ikke avtaler noen nye møter før jeg har møtt han her en gang til, men jeg svarer noen og sånn. Allikevel skremmer det meg at han er der også, for jeg er redd han ikke tar kontakt igjen(og at han nå planlegger nye møter med nye jenter). Det var jeg som sendte melding sist gang, og da svarte han at han hadde det veldig hyggelig med meg, og at vi burde gjenta det. Jeg svarte at vi kanskje kunne gjøre det til uka, men fikk ikke noe svar(forventet heller ikke det, det var ikke noe spørsmål). Nå har jeg vel hevet ballen over til han, men jeg er redd for at aldersforskjell(8 år), at han er reservert eller noe annet som kan gjøre at han ombestemmer seg. Han virker veldig voksen og ekte, og jeg er redd for at han ikke tør å satse. Skal jeg ta kontakt med han igjen dersom han ikke tar kontakt? Betyr det egentlig noe at han er online på datingsiden? Han er bortreist i helgen, så vi kan ikke møtes før tidligst mandag heller.

Egentlig freaker jeg bare ut fordi jeg er redd for å bli skuffet, og fordi jeg aldri får følelser for folk. Trenger bare noen som kan veilede meg litt til hvordan jeg oppfører meg fremover mot en mann som er reservert og en del eldre. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest fersk lærer
Skrevet

Har dere utvekslet tlfnr? Hvis ikke, så er det fortsatt naturlig å være på nettet for å holde kontakt. Hvis han har nummeret ditt, bruker han det? Eller skriver han meldinger via nettsiden?

Jeg tror ikke det er så mange som sletter profilen etter første møte. Han vet jo ikke at du likte ham så godt at du kunne tenke deg å la være å kontakte andre.

Skrevet

Uten at jeg noensinne har prøvd meg på nettdating, så innbiller jeg meg at det ville være naturlig for meg å slette/deaktivere siden hvis jeg hadde møtt en og vi likte hverandre så godt at vi ville avtale en date nr 2.

Men det hjelper jo ikke dere noe særlig siden dere er i en mellomfase. Første date unnagjort, men ingen faste planer for date nr. 2. Jeg tenker imidlertid som så at siden han også er online nå, så trenger du ikke slette deg, selv om det høres fornuftig ut å ikke avtale å møte noen andre før du har fått avklart om det blir noen date nr. 2.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke slettet min profil så tidlig. Du vet jo åpenbart ikke hva han synes om deg og han vet sikkert ikke hva du vil videre heller. Man snakker med mange hyggelige mennesker på datesider uten at det nødvendigvis blir noe mer så det er heller ikke et tegn på at han ikke liker deg at han er pålogget.

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet! :kul:

Skrevet

Takk for svar.

Har lært nok en gang at jeg ikke burde la hjernen vandre avsted på egen hånd, må kontrollere den litt. Fikk selvsagt melding nå. :)

For meg er det skremmende at han er så reservert, for jeg vet ikke hvor mye kontakt som blir for mye for han. Vi sender ikke meldinger med hverandre der vi snakker om ting, men det føles naturlig og la være. Vi har hatt delvis kontakt en stund, men han virker ikke så flink til å finne på ting å snakke om eller å føre en samtale på nett. Jeg trodde helt ærlig at det at han var så reservert kom til å gjøre at det ble kjedelig å være med han, men i stedet var det veldig behagelig og trygt å være med han. Ingen sosiale spill, ingen tomrom som måtte fylles bare for å fylle dem. Helt ulikt alle andre dater jeg har vært på.

Når det gjelder når man sletter sånne profiler, så vet jeg ikke selv hva jeg vil gjøre. For meg legger jeg veldig lite i å svare de som jeg sender melding med, da ingen av dem er noe seriøst for meg. Bare veldig hyggelig å snakke med dem. For alt jeg vet kan det være det samme for han, eller at han liker å lese profiler eller at han liker å være på forumet. Håper bare han lar være å møte andre han også, for om han gjør det, så mister jeg nok troen på han.

Wish me luck! :sjenert:

Skrevet

Dropp og snakk med andre på datingsidene og konsentrer deg om han du liker, det er vel det du ønsker han skal gjøre, eller?

Synes ikke du skal spekulere så mye. Treff ham, ha det hyggelig, vær trygg på deg selv så blir dere godt kjent. Hvis han er litt eldre enn deg tipper jeg han setter pris på at du er litt moden (som det forsåvidt virker at du er), så mitt tips er å stol på deg selv, oppfør deg som en flott jente som ønsker å bli kjent med ham, så kommer dette til å gå bra. Høres spennende ut:-)

Skrevet

Skal prøve å ikke spekulere selv når det er vanskelig å la være. Det handler nok om at jeg må være bevisst på at jeg har en tendens til å spekulere og la underbevisstheten min skape utrygghet.

Jeg har alltid følt meg moden for alderen, og på mange områder er jeg nok like moden som han, selv om jeg kanskje på enkelte områder er litt mer umoden. Tror jeg bare skal være ekte, jeg, selv om jeg skal skåne han litt for den usikkerheten som ofte dukker opp i den såkalte "mellomfasen".

Han er veldig pen også, på en litt uvanlig måte. Veldig ekte og naturlig, veldig levende. Føler vi opplever verden på litt samme måte. Får en bra følelse når jeg tenker på hvordan vi hadde det sammen. :sjenert:

Skrevet

Skal prøve å ikke spekulere selv når det er vanskelig å la være. Det handler nok om at jeg må være bevisst på at jeg har en tendens til å spekulere og la underbevisstheten min skape utrygghet.

Jeg har alltid følt meg moden for alderen, og på mange områder er jeg nok like moden som han, selv om jeg kanskje på enkelte områder er litt mer umoden. Tror jeg bare skal være ekte, jeg, selv om jeg skal skåne han litt for den usikkerheten som ofte dukker opp i den såkalte "mellomfasen".

Han er veldig pen også, på en litt uvanlig måte. Veldig ekte og naturlig, veldig levende. Føler vi opplever verden på litt samme måte. Får en bra følelse når jeg tenker på hvordan vi hadde det sammen. :sjenert:

Så bra, lykke til:-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...