Gå til innhold

Hva betyr disse ordene?

Gjest ~Good&Bad~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som kan forklare 'eid' for meg? Jeg går utifra at det kommer av det engelske owned?

Er vel et spille uttrykk.

Jeg ville forklart det med at en annen spiller har 'drept' deg flere ganger eller noe slikt.

Da har han "eid" deg.

Tåpelig ting å si men men.

Eid = Vunnet/bedre osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg henger for mye i beautyblogger og på youtube, men jeg trodde FOTD betydde face of the day - altså dagens sminke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

mulig jeg er helt ute nå, men jeg trodde episk betyr fortellende...?

En episk roman har gjerne handling som går over lang tid.

Så når noen sier "haha, epic fail!", mener de at noen ikke har hatt en så ille tabbe på lang, lang tid.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elns - Eller noe sånt

noob - Taper

atm - At the moment

asap - As soon as possible

word - Et ord man bruker når noen kommer med et godt poeng som man er enig i, f.eks

FOTD - Fact of the Day

episk - Når noe er episk er det morsomt, latterlig eller forstyrrende, hvis du skjønner?

Word :gjeiper:

Er ungdom og min omgangskrets bruker disse forkortelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er moro med tråder som dette, jeg :) Se hvordan ulike mennesker kanskje bruker ordene ulikt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word :gjeiper:

Er ungdom og min omgangskrets bruker disse forkortelsene :)

Eller ord?

Syns det blir kleint når man bare oversetter 'kule' uttrykk på den måten (samme med owned oppi her). Man ønsker å være hip, men samtidig 'norsk'. Syns bare det blir rart uansett.

Bedre å lage ett norsk uttrykk uavhengig av det engelske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Good&Bad~

Takk folkens, da henger jeg med igjen! :)

http://urbandictionary.com er gull verdt når det er slike ting man lurer på. Bare et tips! :)

(Altså for engelske ord/uttrykk av den typen som i førsteinnlegget.)

Flott!

Mulig jeg henger for mye i beautyblogger og på youtube, men jeg trodde FOTD betydde face of the day - altså dagens sminke :gjeiper:

Det var fra sminkeblogger jeg hadde det fra ja, burde vel ha nevnt det. Høres veldig riktig ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er det noen som har en definisjon på ordene mojo og grisegrendt?

Hva betyr de?

Mojo vet jeg ikke hva betyr, bortsett fra at det er navnet på en by i Etiopia. Det heter gris/grissgrendt, ikke grisegrendt. Dette ordet har ingenting med griser å gjøre. Grissen er det samme som glissen, det betyr spredt bebyggelse; tynt befolket.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskensmak

Jeg lurer på hva OMG betyr?. Jeg ser ofte folk bruke uttrykket når de er fek. er sjokkerte over noe eller uenig med noen om noe.

Endret av Ferskensmak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva OMG betyr?. Jeg ser ofte folk bruke uttrykket når de er fek. er sjokkerte over noe eller uenig med noen om noe.

oh my god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo vet jeg ikke hva betyr, bortsett fra at det er navnet på en by i Etiopia. Det heter gris/grissgrendt, ikke grisegrendt. Dette ordet har ingenting med griser å gjøre. Grissen er det samme som glissen, det betyr spredt bebyggelse; tynt befolket.

ok,takk....ordet mojo har jeg hørt ytret isammenheng som 'ikke stjel mojoen min',

mulig det er et ord som opprinnelig stammer fra engelsk/amerikansk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MorAase

"Fact of the day" i mine kretser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en definisjon på ordene mojo og grisegrendt?

Hva betyr de?

Mojo = en slags karma, eller mer god flyt, kanskje? Sånn at hvis man sier "jøss, dette gikk bra!" og så driter man seg ut med det man holdt på med. Eller noen andres dårlige vibber ødelegger for deg. Veldig vanskelig å forklare dette, altså ;)

Grisgrendt betyr "sparsommelig befolket". Grisgrendte strøk = landsbygda, laaangt til neste nabo.

elns = eller noe sånt

noob = fra Newbie, nybegynner, nå brukes det vel mest om folk som er dårlige til noe, akkurat som nybegynnere ;)

atm = at the moment

asap = as soon as possible

word = enig/ditto

FOTD = ingen anelse

episk = storslagent, historisk, one of a kind

eid = fra owned på engelsk. Da jeg gikk på ungdomsskolen brukte man det hvis noen hadde en skikkelig bra comeback (i mangel av et godt norsk ord for det). Mulig ungdommen i dag bruker det annerledes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...