Gå til innhold

Ikea sengesett som farger av


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et knallrødt (med hvite streker) sengesett på Ikea som viste seg å farge av en del. Vasket det på en kort 60C vask etter at vi kjøpte det for et par uker siden. Hadde tenkt å bruke det for første gang idag men testet stoffet først ved å dra et papirhåndkle over for å se - og ja det ble lyserosa. Har nå satt sengesettet på en ny 60C vask med et hvitt kjøkkenhåndkle i for å se om det hjelper etter denne vasken. Vil ikke risikere at det farger av på den bjørkefargede sengen vår.

Noen andre som har denne erfaringen, eller som har noen gode tips mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragnhils ikke innlogget

Hiv en kopp salt inn i vaskemaskina når du vasker sengesettet første gang (okei, for sent - men gjør det likevel) - og vask "som normalt" på 60grader. Salt fikserer fargen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv en kopp salt inn i vaskemaskina når du vasker sengesettet første gang (okei' date=' for sent - men gjør det likevel) - og vask "som normalt" på 60grader. Salt fikserer fargen..[/quote']

Takk for tipset. Mener du da vanlig seltin salt, eller sånt "farge klærne salt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Tror det funker med vanlig salt. Men hvis ikke så kan du jo bare gjøre det en gang til med "farge klær salt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fixor salt her nå. Går det da like greit med vanlig salt altså? Eller bør jeg vente til jeg har kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker helt vanlig salt, sånn som jeg putter i maten. Aner ikke om det funker med seltin :-) men har aldri brydd meg om å bruke penger på fixeringssalt i hvertfall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye eddik da?? Har vasket det igjen med fixsalt nå, men vet ikke om det hjelper noe særlig. Det er i tørketrommelen nå så får ikke testet før den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...