Lipstick Skrevet 15. november 2011 #41 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg har en del ting jeg lurer på hvordan sies på engelsk (britisk), og setter pris på svar - God stemning - Pant (som i panteordningen) - Fylleangst - Vorspiel / nachspiel - Sentrum (som sentrum i en by) - Eksem - Oppkast - Videregående skole - Blandevann - Mett - Lydt (som i at man hører alt i et hus) - Folkevalgt - Kommune - Pensum - Å rote med noen Okei, dette ble en veldig spesiell blandning av ord Det er noen fler jeg lurer på også, men kommer ikke på de nå så kan eventuelt ta det senere i tråden. Ser at det meste er dekket nå, kommer bare for å kommentere noen av dem; Pant - Det har de ikke! Vi kaster plast- og glassflasker rett i bosset i England. Riktignok til retur, men ingen penger involvert. Vorspiel/Nachspiel - Er heller ikke noe kjent uttrykk her, folk går enten rett på byen eller har pre-drinks. Nachspiel må da være afterparty, men det er heller ikke så vanlig. Blandevann - Mixer. Pensum - Reading list (Hvis du tenker på det pensumet du må lese altså). Endret 15. november 2011 av Lipstick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #42 Del Skrevet 15. november 2011 Er det noen som vet hvordan man sier "Så flink du er"? Jeg sier "You're doing a good job" eller lignende, men det høres så unaturlig ut :gjeiper: Tenker liksom i sammenhengen når noen tar oppvasken og lignende og jeg vil gi dem creds for det. Da ville jeg sagt noe i retningen "Thanks for pitchin' in" (det var det jeg sa de få gangene min engelske eks-kjæreste gadd å hjelpe meg med noe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 15. november 2011 #43 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg ville kanskje sagt "well done", eller "you are very clever" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #44 Del Skrevet 15. november 2011 Da ville jeg sagt noe i retningen "Thanks for pitchin' in" (det var det jeg sa de få gangene min engelske eks-kjæreste gadd å hjelpe meg med noe ) Eller "That's great! Thanks!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #45 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg ville kanskje sagt "well done", eller "you are very clever" De gangene min eks brukte det uttrykket, mente han det som at jeg var litt nedlatende, eller at jeg prøvde å opphøye meg selv liksom. Altså litt negativt ladet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 15. november 2011 #46 Del Skrevet 15. november 2011 De gangene min eks brukte det uttrykket, mente han det som at jeg var litt nedlatende, eller at jeg prøvde å opphøye meg selv liksom. Altså litt negativt ladet... Ååå, hm, mulig Jeg er ikke engelsk, jeg bare bor her, så vet ikke så veldig mye om hva som er ment med hva. Kanskje jeg skal tenke bedre over det neste gang noen sier det til meg. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #47 Del Skrevet 15. november 2011 Ååå, hm, mulig Jeg er ikke engelsk, jeg bare bor her, så vet ikke så veldig mye om hva som er ment med hva. Kanskje jeg skal tenke bedre over det neste gang noen sier det til meg. :gjeiper: Kan jo være en dialekt-greie også, det er ikke godt å si Han var fra North Yorkshire, i den grad det har noen betydning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 18. november 2011 #48 Del Skrevet 18. november 2011 Haha, herlig poeng! Jeg tenker det samme, unngå fylleangst (eller fylkeangst, som sms-ordboka på telefonen min prøvde å rette det til) så jeg ikke får et forklaringsproblem her Kan du ikke heller få fylkeangst i stedet for fylleangst? Mye lettere å forklare. Fylkeangst = County-anxiety. Du får neppe et oppfølgingsspørsmål etter den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 19. november 2011 #49 Del Skrevet 19. november 2011 Kan du ikke heller få fylkeangst i stedet for fylleangst? Mye lettere å forklare. Fylkeangst = County-anxiety. Du får neppe et oppfølgingsspørsmål etter den Haha, funker sikkert fint; hver gang jeg sier noe rart her blir det unnskyldt med "Norwegian on board" Forøvrig ble "fylkeangst" et ganske populært begrep i vennegjengen min etter nokia-hendelsen - vi var litt engstelige for Buskerud, Nordland og Rogaland på en gjennomsnittlig søndag, og 1. januar var det panikk for alt fra Finnmark til Agder - både øst og vest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 19. november 2011 #50 Del Skrevet 19. november 2011 Haha, funker sikkert fint; hver gang jeg sier noe rart her blir det unnskyldt med "Norwegian on board" Forøvrig ble "fylkeangst" et ganske populært begrep i vennegjengen min etter nokia-hendelsen - vi var litt engstelige for Buskerud, Nordland og Rogaland på en gjennomsnittlig søndag, og 1. januar var det panikk for alt fra Finnmark til Agder - både øst og vest. Haha den skal jeg definitivt ta i bruk! Det er jo bra at dere har så kontrollerte fylkesangst-episoder, slik at det kun faller på søndager og helligdager. Jeg som student kan lett våkne opp med fylkesangst både tirsdager og torsdager :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå