Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter ny mobil, da min gamle Sony Ericsson begynner å blir passelig sløv. Jeg har aldri hatt touchtelefon før, noen å anbefale? Jeg sender mye SMS, så er viktig med gode tastaturknapper på skjermen. Ringe gjør jeg meget sjeldent, bilder kan jeg ta i ny og ne.

Tips tas imot med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prisklasse, ingen andre ting som er viktig for deg? Hvis apps er viktig for deg, styr langt unna Nokia og Blackberry (har vel ikke støtte for Android-apps ennå?).

Et mobilvalg handler i ganske stor grad om et OS-valg, og der er Android, iOS (iPhone) og Windows best (omtrent i den rekkefølgen) ut ifra en helhetsvurdering. Meego (bare Nokia N9) vet jeg lite om. Symbian (Nokia) er kanskje verst.

Bare Android og iOS har "nok" apps. iOS har flest begrensninger av de to OS'ene, men skal visst også være enklere (?) ifølge Apple-menigheten.

Hvis du vil ha mye for pengene så er kineserne, ZTE og Huawei, verdt å se på. Hvis du er skeptisk, så er ZTE Blade blant de mest solgte telefonene her i Norge og har vært det i et halvt år eller noe.

Hvis du velger Android, så er det bare størrelsen på skjermen som har noen betydning i forhold til skrivinga. Forutsatt at du ikke kjøper en usedvanlig dårlig telefon. Du kan (eller bør?) laste ned et tastatur, du er ikke låst til å bruke det som følger med.

Endret av DBM
Skrevet

holde deg hvertfall unna sony ericsson..

ville anbefalt deg htc tlf pga jeg selv like disse.

htc hd er tlf med stor skjerm og taster. så lett og skrive.samt super skjerm.

men det kommer jo nye modeller hele tiden så umulig å henge med der....

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med min iPhone 4, men siden det er min første touchtelefon så har jeg ingenting å sammenlikne med. Når det er sagt så synes jeg fremdeles det var greiere å skrive SMS på en vanlig tastaturfon ;) , men tastaturet på iPhone'n er presist så lenge du venner deg til at du må trykke bittelitt til venstre for der du egentlig tror du skal trykke, når du bruker det minste tastaturet (telefonen på høykant) .

Bilder blir fine i godt dagslys, men er det litt mørkt så blir de kornete. Vil tro det er likt på de fleste mobilkameraer, riktignok. Hadde nok valgt en telefon med tastatur hvis SMS var hovedbruksområdet og du ikke bryr deg så mye om forskjellige apps.

Skrevet

Jeg har nettopp fått min aller første touchtlf og sender veldig mye sms!har skaffet meg en LG-P990 og synes den er veldig grei å skrive med,selv for en uerfaren touch-hånd som min :fnise:

Kan ikke uttale meg om hvordan den er ellers siden jeg fikk den for bare 2 dager siden,men virker grei og oversiktelig :)

Skrevet

holde deg hvertfall unna sony ericsson..

ville anbefalt deg htc tlf pga jeg selv like disse.

htc hd er tlf med stor skjerm og taster. så lett og skrive.samt super skjerm.

men det kommer jo nye modeller hele tiden så umulig å henge med der....

Mener du HTC Desire HD? Samsung Galaxy S2 er en betydelig bedre telefon, og skal ikke koste noe særlig mer.

Samsung er jevnt over bedre enn HTC, og da sitter jeg med fjorårets HTC Desire selv.

Angående hva man burde holde seg unna, så har LG slitt med sine telefoner. I tilfelle TS skulle falle for 2X.

Skrevet

Htc ville jeg gått for. Det ligger et program over Android som heter sense. Det gjør brukeroppl bedre for nybegynnere.

Det å sammenligne gamle desire med nyere blir en smule feil. Ikke kjøp de aller rimeligste. Man får det man bet for.

Iphone kan du og tenke på, det er et trygt valg om du har store problemer med å lære ny teknologi, da den er laget så enkel at 6 åringer kan bruke den. Safe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...