Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken øvre grense for BMI er tillatt ved IVF? Noen som har erfaringer med høy BMI og IVF?

(Ja, jeg er på vei ned i vekt, men det går for sakte)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra sykehus til sykehus, så du må nesten forhøre deg der. Sjansen for å bli gravid er imidlertid lavere med høyere bmi og sjansen for spontanabort høyere, så med tanke på hvor kostbart ivf er hadde jeg ventet så lenge som mulig.

Lykke til!

Skrevet

Takk :)

Dessverre har jeg ikke tid til å vente så lenge. Tida løper fra meg pga alder også. :tristbla:

Jeg har prøvd i årevis å gå ned i vekt, og det går riktig vei, men altfor altfor sakte. Prøver å få hjelp fra helsevesenet også for å gå raskere ned, men det er liksom ikke noe de kan gjøre heller.

Finnes det noen oversikt over BMI-grenser på de ulike sykehusene? Eller må jeg ringe rundt og høre? På mitt nærmeste og naturligste sykehusvalg har jeg fått avslag pga BMI.

Skrevet

Glemte å signere med ts, men det skjønte man vel. En annen sak er at de ikke engang har undersøkt om det er sædkvaliteten som er årsaken.

TS

Skrevet

Slik egentlig øvre BMI på 35 her i landet. Men kan varier da BMI kan være høy pga muskler og ikke fett

Skrevet

Klinikken jeg bruker har 32 som øvre grense, jeg mener kravene varierer fra 30-34 rundt omkring. Det er mulig enkelte private klinikker vil være mer fleksible, men du bør være obs på at sannsynligheten for å lykkes med prøverør dersom man har BMI over normalt er lav. Det er jo en grunn til at man ikke vil foreta prøverørsbehandling på overvektige - det er ikke for å diskriminere denne gruppen.

Mannen bør absolutt "sjekkes ut" av saken. Men så lenge din BMI gjør at dere ikke kommer videre med prøverør uansett har det neppe noe å si. Viser test av han dårlig kvalitet er konklusjonen prøverør, og dere er like langt.

Skrevet

I Haugesund tror jeg det var så har (ihvertfall hadde) de ingen øvre grense på BMI, heller ikke i de private har det.

Om du er på vei ned så vil de nok se mest på det, og det er jo egentlig opp til deg. Jeg vil tro at om de ser at du er på vei ned og nærmer deg 40 år så vil de nok sette igang behandling, men også fortelle deg at sjansene ikke er fullt så gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...