søstertusenfryd Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Vi skal få oss katt og trenger tips til kule kattenavn, vet ikke om det blir hannkatt eller hunnkatt så kom gjerne med tips til begge kjønn
Viljaa Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Har ingen konkrete tips, men mine katter får navn etter historiske personer. Har Kennedy og Lennon atm.
MissMas Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg synes menneskenavn på dyr er morsomt F. eks Gunhild, Bodil eller Gunnar.
Envy Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Her har vi Smula og Brutus Elsker navnet Smula, hun er liten som en smule :happy: Kjenner en kar som ikke snakker norsk, så når jeg skulle forklare han hva hun heter ble det Crumbs Endret 8. oktober 2011 av Envy
Gjest Bjørn82 Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Her i huset har vi bare en katt. Han tar seg til rette og lever utrolig velsmakende og makelige dager sammen med oss. Derfor ble hans navn da Greven. 1
Gjest NozMonster Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 venninnen min har en katt som heter taxi det høres jo ikke sånn veldig morsomt ut det, men hvis jeg sier at naboene så veldig rart på henne, og syntes hun var forferdelig rar i begynnelsen når jeg sier at hun sto i hagen å rope "taaaaaaaaxiiii?? taaaxii??? "- da blir det litt artigere xen min sin katt heter Katt. det er også litt koselig
Gjest Lille-pus Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Oh... the naming of cats..... The naming of cats is a difficult matter, It isn't just one of your holiday games You may think that I'm as mad as a hatter When I tell you a cat must have three different names First of all, there's the name that the family use daily Such as Peter, Augustus, Alonzo, or James Such as Victor or Jonathan, George or Bill Baily - All of them sensible, everyday names There are fancier names if you think they sound sweeter Some for the gentlemen, some for the dames Such as Plato, Admetus, Electra, Demeter - But all of them sensible, everyday names But I tell you a cat needs a name that's particular A name that's peculiar, and more dignified Else how can he keep up his tail perpendicular Or spread out his whiskers, or cherish his pride? Of names of this kind, I can give you a quorum Such as Munkustrap, Quaxo or Coricopat Such as Bombalurina, or else Jellylorum - Names that never belong to more than one cat But above and beyond there's still one name left over And that is the name that you never will guess; The name that no human research can discover But the cat himself knows, and will never confess When you notice a cat in profound meditation The reason, I tell you , is always the same His mind is engaged in a rapt contemplation Of the thought, of the thought, of the thought of his name His ineffable, effable, effanineffable Deep and inscrutable singular name Name, name, name, name, name, name Forslag kan man både få og finne, men det riktige navnet.... det navnet du bare vet at tilhører katten "din".... det er en helt annen sak Lykke til ! - dette er ikke enkelt
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg liker gudenavn på katter, de er liksom litt overjordiske der de ligger å betrakter verden fra sitt helt egne sted.
CalidumCor Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg liker Lucifer som pusekattnavn Er også litt fan av vanlige navn som f.eks Helge eller Olaf
Aurora M. Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg navnsetter alle fosterhjemskattene mine (de fleste kommer til meg først, og har ikke navn). Det er aldri særlig gjennomtenkt. Men etter noen dager, og gjerne midt under pottetrening, trøst eller irettesettelse, kommer det bare et navn plumpende ned i hodet mitt. Ikke noe fancy greier, men det rare er at etter en tid så kan de liksom ikke hete annet! Hvis du sitter og ser på pusen og det bare kommer en navn i hodet ditt, så er det oftest det rette. Ellers kan jeg trøste deg med at det er svært sjelden jeg har møtt voksne puser som ikke "passer" navnet sitt. Har en forkjærlighet for vanlige navn jeg da. Anna, Ruth, Jensine, Iver, Lars, Jens o.s.v. Gamle trauste navn som ofte føles mer personlige enn typiske kattenavn, og som ikke minst er morsomme og uventet.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Men etter noen dager, og gjerne midt under pottetrening, trøst eller irettesettelse, kommer det bare et navn plumpende ned i hodet mitt. Ikke noe fancy greier, men det rare er at etter en tid så kan de liksom ikke hete annet! Hvis du sitter og ser på pusen og det bare kommer en navn i hodet ditt, så er det oftest det rette. Ellers kan jeg trøste deg med at det er svært sjelden jeg har møtt voksne puser som ikke "passer" navnet sitt. Har en forkjærlighet for vanlige navn jeg da. Anna, Ruth, Jensine, Iver, Lars, Jens o.s.v. Gamle trauste navn som ofte føles mer personlige enn typiske kattenavn, og som ikke minst er morsomme og uventet. Liker Larser'n litt ekstra godt jeg - også Lauritz... og Gordon Greie navn å bruke litt stemme med også (er jo ikke alltid hverken Lauritz eller Larser'n er helt i nærheten med ørene sine slik at de hører "mor" rope ), - og så er de ikke de mest vanlige navnene heller Det er jo selvsagt en viss fare for at "gubben" i naboleiligheten kommer ruslende dersom han heter Lars da... :skratte: Endret 10. oktober 2011 av Lille-pus
Roo Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 Lauritz var dødsfint da!! Mine forslag: Lotte Hampus
Mayah Skrevet 10. oktober 2011 #15 Skrevet 10. oktober 2011 Som en over her sier, menneskenavn kan være ganske morsomme på katter, vet om en katt som heter Valborg. Ellers har jeg den erfaringa at det er fort gjort å kalle katten for Pus, eventuelt at man slenger på et trekk ved katten og legger det til Pus. For noen år siden hadde vi både Svartepus, Mammapus og Lillepus. Lenge leve fantasien.
kulu-kulu Skrevet 10. oktober 2011 #16 Skrevet 10. oktober 2011 Har ei venninne som kalte katten sin for Sneezy. Katten hennes nøs så mye da den var kattunge Også veldig fan av menneskenavn til katter
Gjest Blubberella Skrevet 10. oktober 2011 #17 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg pleier å vente til jeg har hatt katta i ei lita stund, for som Aurora M skriver, popper det gjerne plutselig et passende navn inn i hodet
Passive Skrevet 10. oktober 2011 #18 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg også har en venninne med en kattunge som heter Sneezy. Mjauritz er kulere enn Lauritz. Jeg liker å gå gjennom Wikipedia for å finne navn, finner lister over guder, oppfinnere, vitenskapsmenn, forfattere og whatnot.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 10. oktober 2011 #19 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg tror det er lurt å gi katten et navn med bokstaven s i seg de lystrer jo ofte etter sånne sssss lyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå