acna Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Vi skal slå sammen badet og vaskerommet, og må dermed rive en vegg, fjerne to dører og sette i skyvedør. Vinduer må skiftes, alt av rør, og jeg regner med at vi må hakke opp gulv og lage alt til på ny. Noen som har peiling på hva slikt vil koste? Badet blir ca 6kvm. Kan vi sette inn toalett på ett våtrom, der det ikke har vært toalett før? Hva koster noe sånt? Får vi fullført et bad for 200k eller må vi regne med mye mer?
Naos Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Her har vi laget nytt bad av et gammelt oppholdsrom. Brukt eksisterende vindu. Vi har gjort absolutt alt selv, med unntak av rørlegger og elektriker. Vi kom opp i litt over 110 000 vil jeg tro. Det er lagt nye rør i gulvet, men alt er gjort klart, og så har vi selv støpt inn rørene. Siden vi hadde vårt gamle bad har vi kunnet gjøre dette over tid, derfor den graden av egeninnsats. Det tok oss halvannet år, i det tempoet vi gadd.
punkyB Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg tror dere skal være veldig heldig for å få det i nærheten av 200 000. Jeg pusset opp alt og slo også sammen 2 rom + litt gang og det kom på 300 000. Men hent inn anbud fra forskjellige firma - sjekk at de er VVS godkjente.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg tror dere skal være veldig heldig for å få det i nærheten av 200 000. Jeg pusset opp alt og slo også sammen 2 rom + litt gang og det kom på 300 000. Men hent inn anbud fra forskjellige firma - sjekk at de er VVS godkjente. Oi, det er nesten like mye som vi betalte for hele huset.. :gjeiper: Sjekk litt rundt med rørleggere og elektrikere, og se an hva dere kan gjøre selv (flislegging er faktisk ikke vanskelig, selv om man aldri har gjort det før! samme med smøring av membran det er utrolig mye man kan gjøre selv, bare man går inn for det Tror ikke et nytt bad - selv med påbygg - kommer på mange hundre tusen altså
punkyB Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Ja man kan jo spare mye på å gjøre ting selv - men man må jo da først sjekke alt mtp. godkjenning o.l. - er jo en del oppgaver som bør gjøres av en godkjent håndverker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå