Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar å bli henvist fra fastlege til hudlege her i byen? Evt, noen som vet om gode, private hudleger (som skriver ut resept på roaccutan/isotretinon?)?

Skriver feks colosseum-klinikken ut resepter på ovennevnte, eller anbefaler de kun obagi eller laser?

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Går til en privat hudlege. Går til kolibri medical i Sandnes (Trim towers). Koster buksa og skjorta, men fikk resept på roaccutane med en gang og hudlegen er veldig hyggelig og har peiling. Kostet 1400 til sammen for konsultasjon og blodprøve, og over 500 for en måneds forbruk av Roaccutane. Etter to konsultasjoner trenger jeg bare droppe av urinprøve en gang i måneden, sånn at de kan sjekke at jeg ikke er preggers eller blir syk av pillene.

Skrevet

Takk for rask tilbakemelding!! :)

Jeg har googlet etter private hudleger siden sommeren, uten å egentlig finne ut det jeg ville. På sidene til de forskjellige klinikkene har jeg fått inntrykk av at de vil kun selge kremer og laserbehandlinger.

Det er med dr hestholm du går?

500kr pr mnd er det samme jeg bruker på hudpleie omtrent, så prisen er veldig bra for evigvarende kvisefri hud. :)

Regner med jeg må møte sminkefri hos legen? Ville legen prøve andre ting før roaccutan? Hvor lenge må du gå på kuren?

Jeg tror jeg googlet meg frem til en tråd om roaccutan, der nicket ditt er nevt.

Igjen, tusen takk for tilbakemelding!! Du har reddet dagen min!! :):):)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, sminkefri =)

Jeg gikk til hudlege som siste utvei, en detalj det er veldig viktig å få med seg. Jeg hadde brukt de beste hudproduktene, p-piller, antibiotika kurer (2 ganger), skjerpet kostholdet og alt det andre... men ingenting virket. Mange hudpleiere og leger fokuserer for mye på hvor store kvisene er, og da kan vi som ikke er så hardt rammet av byllende kviser osv bli litt tilsidesatt. Mitt problem var at kvisene aldri forsvant, men at de var små og mindre dype, noe som gjorde at jeg ikke ble tatt så seriøst av fastlegen. Men hudlegen forsto heldigvis problemet mitt, og foreslo roaccutane med en gang da jeg oppgitt sa "jeg er desperat, og vil faktisk ha noe som fungerer denne gangen" :trist:

Å nevne roaccutane hos fastlegen var nesten som å banne i kirka, så fant ut at det beste var å gå til spesialist. Han sa forrige konsultasjon at han var 95% sikker på at jeg ville være helt ferdig med kviser etter denne kuren, så har stor tro på det.

HER er hjemmesiden til klinikken. Går til Dr. Hestholm, ja. Hyggelig fyr :P

Gjest BabyBlue
Skrevet

Og forresten: Vet ikke helt om du får andre kurer foreslått av hudlegen, men om du har brukt p-piller og tetracyliner (?) uten hell blir nok roaccutane foreslått. Dette er en heftig kur, så det burde kun brukes om alt annet håp er ute med tanke på hvor dyrt og belastende det er.

Skrevet

Jeg kommer nok selv til å be om roaccutan, og tviler på jeg vil få avslag. (Om så er, så skaffer jeg det på andre måter).

Jeg brukte basiron hver dag, gjennom seks år, noe huden bærer preg av. Leger har tidligere kun skrevet ut resept på dalacin og differin, fordi jeg var så "ung", og det var "normalt" med kviser. Nå nærmer jeg meg 30, og huden blir verre for hvert år, og spesielt etter at jeg fikk barn.

Siste årene har jeg eksprimentert med dermalogica, md og decleor. Jeg trener, spiser sunt, etc. Huden er fin, der det ikke eksisterer kviser, men fy som jeg ser ut uten sminke.

Nå har jeg nådd ett punkt der jeg er desperat. Kvisene hemmer meg i hverdagen, og det går utover familie, jobb og sosiallivet (som er ikke-eksisterende). Hudpleiere har ikke klart og fikse huden, og heller ikke kostholdet. Jeg er så lei alle gode råd fra kvisefrie.

Penger er underordnet, faktisk helt uviktig for meg, nå som jeg anser meg for å være desperat. Faktisk synes jeg kuren, så sant den virker, er verdt mye mer enn det de "selger" den for.

Er det ny konsultasjon for hver gang resept skal fornyes? Hvor ofte skjer dette?

Jeg skal oppdatere etter at jeg har bestilt og fått time :)

(Det skal nevnes at jeg ikke blir første person i nær slekt som tar denne kuren.)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Er så enig i at penger ikke har NOE på kvisefri hud. Det er dyrt, men om det funker driter jeg en lang i prisen på konsultasjon og resepter :P Han spør også om slekt og kviser, og hvis du nevner at det er flere i familien som sliter med acne får du garantert respept på roaccutane. Da skjønner han at det er gener som er den største faktoren (som hos meg).

Konsultasjon var det bare de to første gangene (før kuren da jeg snakket med legen, og måneden etter da jeg trengte ny resept). Etter det trenger du bare gi de urinprøve en gang i måneden. Det er nemlig ikke lov å skrive ut resept på pillene med mindre de har sjekket om du er gravid, så du er liksom bundet til å være i kontakt med legen :P Men det er ikke noe stress den siste tiden siden det bare gjelder urinprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...