Effi Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Jeg er ute etter tips til håndarbeidsting en kan gjøre med barn/ ungdom. Dette bør vært ting det ikke tar så lang tid å bli ferdig med. Ingen begrensinger når det gjelder utstyr, men barnas tålmodighet er selve utfordringen. Er det noen som har noen tips? Disse barna kan litt strikking, hekling og sy enkle ting på symaskin. De lærer fort, men altså liten tålmodighet, så dette bør være ting de blir ferdige med i løpet av noen timer. De er i aldergruppen 10- 16 år.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Decoupage, dekorere saker og ting (kan være alt fra skrin, til velkommen skilt, til fuglehus etc) med servietter og lim. Sy julepynt f.eks små ting til å henge på treet eller i vinduene, sy matbrikke til å ha under skålene til kjæledyr, grytekluter, duk, pose til briller, mappe til telefon/laptop/ipad etc, bokmerke, trekk til bøker i morsomme farger, skjerf, votter, pulsvarmere. (Mye av dette kan sikkert strikkes også men jeg kan kun å sy) Klipp og lim med papp, lag pene julekort evt kort til pakkene som skal under treet. Juletrepynt. Kjøp eller lag en krans og dekorer den med ting dere finner ute, evt lager selv.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Perling og og lage smykker er jo alltid stas
lilleGrethe Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 smykkelaging har jeg prøvd med barn, og de yngste trenger ganske mye hjelp med alt som er mer komplisert enn å tre perler på en snor. Smykkelaging er derfor best å gjøre med de over 12-13, da kan de begynne å lære litt mer kompliserte ting, som å bøye en metallpinne med tang, o.l. Evt hvis gruppen er veldig liten, eller man har mange voksne som hjelper til, går det bra også for de ned til 10 år. Men hele aldersgruppen kan f.eks.: - lage masker med gipsstrimler (smør vaselin på ansiktet, legg bløte gipsstrimler over). - male støpte gipsfigurer - male på glass (kjøp glassmaling og billige glass - glassene herdes i ovn) - lage nisser/engler/pyntefigurer i forskjellige versjoner - lage kort - lage figurer i cernit/fimo Maskelagingen tar lengst tid, da man må ligge stille en stund mens masken tørker, og deretter må man vente til neste gang man møtes før man kan male på den. Lykke til!
lilleGrethe Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kom nettopp over en super blogg, og denne idéen med å lage hårspenner med blomsterlaget av HAMA-perler er helt genial - det ser superenkelt ut, og går sikkert kjempefort Bloggen er først og fremst en strikkeblogg, men jeg likte den med en gang!
Gjest redstar Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Panduro har masse sånne små komplette julepynte ting pakker som barn kan lage,ikke vanskelig men må gjøres sammen med en voksen:)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Datteren til en venninne av meg malte en gang et motiv på en glassbyggersten. Den stod til pynt i et vindu i stua, kjempefin! Spesielt når solen skinte inn vinduet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Trolldeig! Da kan de jo lage det de vil, men det er kjempesøtt å lage marihøner som man kan legge i jorden på potteplantene til mor. Feks om mor har en stor blomst med masse jord rundt så kan man lage en halv ball, altså flat under og rund oppå. Når den er ferdig stekt maler man den rød med svart stripe på midten og røde prikker. Og et ansikt i ene enden. Kjempedekorativt i store potter.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Datteren til en venninne av meg malte en gang et motiv på en glassbyggersten. Den stod til pynt i et vindu i stua, kjempefin! Spesielt når solen skinte inn vinduet. Vannmaling altså
Paprica Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Trolldeig! Da kan de jo lage det de vil, men det er kjempesøtt å lage marihøner som man kan legge i jorden på potteplantene til mor. Feks om mor har en stor blomst med masse jord rundt så kan man lage en halv ball, altså flat under og rund oppå. Når den er ferdig stekt maler man den rød med svart stripe på midten og røde prikker. Og et ansikt i ene enden. Kjempedekorativt i store potter. Fantastisk god ide, den skal jeg prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå