Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg en ny vinter kåpe/jakke. Jeg har fra før en veldig fin kåpe, med fuske pels rundt kanten. Men jeg kunne tenke meg en jakke som er litt mer hverdagslig, men som samtidig og kan pyntes litt opp. Jeg er av det frodige slaget, og det er ikke alltid like lett å finne jakker/kåper som går over brystet (er der jeg er frodigst :fnise: ). Jeg har prøvd litt forskjellig i dag, men mange av de jeg kan bruke er parkasliknende jakker, noe jeg ikke er så veldig glad i.

Jeg fant dennepå Vila, i helt svart. er det en jakke dere kunne se for dere på en frodig jente? jeg syntes den var fin, men det var en fasong jeg ikke har prøvd før, så derfor ble jeg litt usikker. Så jeg vil gjerne ha en mening fra noen andre og.

tar gjerne imot tips om andre kåper og hvis noen har noen å anbefale :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den passer, tror jeg den kan være fin!

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tror og at den kan være fin! Men jeg ville ikke betalt så mye for en kåpe med bare 30% ull i. Det høres ikke mye varmt ut.

Skrevet

jeg syns heller du skal kjøpe en kåpe med innsving i livet :) det passer mye bedre på frodige jenter, enn kåper som er helt 'firkanta' som den der.

• Liker 3
Skrevet

Fin kåpe, men som noen over her sier kan det være lurt å heller satse på en innsvingt kåpe som fremhever former i stedet for å skjule dem. F.eks. noe som denne !

Edit: Linken funker visst ikke, mer her er adressen: http://www.ellos.no/dv/20-Ytterplagg-Kaper-frakker/Zizzi-Zizzi/_/N-fhlZhkgZ1z141xe?Nr=326484

Jeg har denne, og den er utrolig fin! Bildet yter den ikke rettferdighet i det hele tatt, jeg kjøpte min i butikk, vet ikke om jeg hadde kjøpt den bare ut ifra det dårlige bildet der. Den sitter veldig fint og jeg tror ikke jeg har fått så mange komplimenter for et plagg før. :) Den skiller seg ihvertfall ut. Kraven er ei munkehette, den går inn i livet og ut under livet. Det eneste aberet er at den er ikke supervarm. Den er helt grei nå, men ikke noe som funker i -25.

Skrevet

Jeg synes den ser litt uformelig ut, og ser ikke for meg at den vil gjøre så mye for figuren din. Er enig med dem som foreslår noe mer innsvingt. Man bør vel også styre unna dobbeltspente kåper når man er litt bredere.

Som de alltid sier på "What not to wear": Prøv å framheve midjen! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg har i grunnen alltid gått etter innsvingte jakker, så det var en ganske uvant fasong. Derfor ville jeg gjerne ha noen gode råd :) Tror kanskje jeg skal lete litt mer etter en jakke med en litt bedre fasong. må bare finne en som går over brystet på meg :sjenert: får alltid kåper til å sitte pent i livet, men da går de ikke alltid igjen over brystet en gang :fnise: . Men er jo bare å lete litt til :)

Skrevet

Det kommer veldig an på om du er frodig eller bare litt tykk. Frodig for meg er slik som meg, store bryster og hofter, men smal midje. Altså formfull. Hvordan er fasongen din? Har du midje eller eplefasong?

Skrevet

Jeg har samme type fasong som deg. Jeg har pupper, hofter og midje. Men jeg er ganske barmfager :gjeiper: så det er i grunnen de som er det største problemet når jeg skal finne jakker.

Skrevet

Jeg har samme type fasong som deg. Jeg har pupper, hofter og midje. Men jeg er ganske barmfager :gjeiper: så det er i grunnen de som er det største problemet når jeg skal finne jakker.

Da ville jeg satset på en trenchcoat, alltid flatterende på "oss" :)

Skrevet

når du har store pupper har sånne kåper en tendens til å bare ligge helt rett fra puppene og ned... hvis du skjønner :P og da ser det ut som om du er stor alle andre steder og.

Og hvis du sliter med å finne noe som passer pga puppene dine, og velger en strl større i den kåpa der, så ser du jo bare enda større ut og.:P

Det trenger ikke være så mye innsving i livet, men bare så du markerer midjen litt.

De selger jo kåper med innsving på H&M og bik bok fks nå, trur jeg? du får vel bare lete rundt ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...