Gå til innhold

Bank norwegian, heeeeelt trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del penger jeg gjerne vil ha på deres høyrente konto, men det virker litt.. utrygt å overlate en masse penger til en bank jeg forbinder med flyselskapet mitt, for å være helt ærlig! Er dette trygge greier? Kan jeg lett overføre pengene mine tilbake derfra, feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt trygt. For å få (og beholde) konsesjon til å drive norsk bankvirksomhet må man oppfylle strenge krav for godkjenning fra Kredittilsynet. I tillegg må banken være medlem av Bankenes sikringsfond, som garanterer for hver kundes innskudd inntil 2 millioner kroner.

Og ja, selvsagt kan du lett overføre pengene dine derfra :)

Skrevet

Snikreklame, men ellers OK.

Skrevet

Tusen takk for svar! Og nei, dette er ikke ment som snikreklame, men vanskelig å spørre om banken er troverdig og til å stole på uten å nevne navnet ;)

Skrevet

for to millioner? så om jeg har mer enn to mill i en bank så kan jeg miste dem? bedre med skap som tåler alt hjemme da eller?

Skrevet

for to millioner? så om jeg har mer enn to mill i en bank så kan jeg miste dem? bedre med skap som tåler alt hjemme da eller?

Ja, de anbefaler bare at man setter inn 1,9-2 mill i hver bank, slik at man enda forsikret ja. Så om du har 10 mill, sett de i forskjellige banker, faktisk.

Skrevet

Har du ikke fått med deg dette (Bankenes sikr.fond) i de senere år (finanskrisen) så tror jeg knapt dette er noe problem for deg.

Skrevet

Ja, det er helt trygt. Har høyrentekonto der selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...