Gjest isso Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 En jente på 1 og 1/2 år plager min datter på 13 mnd'er. Hver dag når jeg henter henne har hun et nytt klor. Jeg må gjøre noe. Har dere noen tips?
Gjest Madam Felle Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Ta det opp med de som arbeider i barnehagen, og be de få en slutt på det. Det er en del av jobben deres å beskytte alle barna. Men på den andre siden er det ikke like lett å hele tiden holde øye med sånne små.
Gjest Lea Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Synes kanskje at du kan nevne det for personalet. Men ikke regn med at du kan unngå slike "småting" når barnet går i barnehage (umulig å hindre at slike ting skjer av og til). Men hver eneste dag var litt drøyt synes jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Ja, dette har pågått en stund og det er derfor det begynner å bli nok. Jeg blir så sint på dette barnet også, selv om jeg vet at det kan man ikke være. Hun har en tvillingbror som visstnok skal ha fått gjennomgå også. Hver gang jent har fått kjeft eller no, leter hun etter broren for så å denge løs på ham. Dette er altså min datter innblandet i, hun er den minste på avdelingen, blir kanskje et lett offer for "dengeren".
Gjest isso Skrevet 4. desember 2003 #5 Skrevet 4. desember 2003 Ja, dette har pågått en stund og det er derfor det begynner å bli nok. Jeg blir så sint på dette barnet også, selv om jeg vet at det kan man ikke være. Hun har en tvillingbror som visstnok skal ha fått gjennomgå også. Hver gang jent har fått kjeft eller no, leter hun etter broren for så å denge løs på ham. Dette er altså min datter innblandet i, hun er den minste på avdelingen, blir kanskje et lett offer for "dengeren". Isso
Gjest Madam Felle Skrevet 4. desember 2003 #6 Skrevet 4. desember 2003 kanskje personalet burde holde et litt ekstra godt øye med denne jenten da. Snakk med de, og forklar din frustrasjon.
Gjest Lea Skrevet 4. desember 2003 #7 Skrevet 4. desember 2003 Kanskje du kan be personalet om å observere din datter og disse andre barna. Slik at de kan finne ut hva som skjer når kloringen begynner. Kanskje er det noe din datter gjør som utløser dette (mener ikke at hun er slem eller begynner altså, bare at det KAN være noe som utløser det).
VesleBråka Skrevet 4. desember 2003 #8 Skrevet 4. desember 2003 Si fra om kloringen til personalet, og få dem til å si fra til moren til jenta om at hun må være mer nøye med å klippe jentas negler fordi hun klorer andre barn under lek.
Gjest Tex Skrevet 5. desember 2003 #10 Skrevet 5. desember 2003 -eller rett og slett opphold dere i en barnehage en times tid, og få et innblikk i hvordan det egentlig fungerer der. Å be foreldre om å klippe barns negler har vi ikke anledning til i noen særlig grad, det får da være måte på til innblanding i den private sfære. Å holde konstant øye på en ettåring er komplett umulig, man har gjerne tretten andre barn å passe på også. Klart barnehagepersonalet er klar over situasjonen og gjør sitt aller beste. Klart du som mor blir frustrert. Men i de femten minuttene du er i barnehagen i løpet av dagen kan jeg garantere deg at du ikke får er ærlig bilde. Tenk om det egentlig er slik at det er ditt barn som konstant provoserer. Jeg sier selvsagt ikke at det er den eneste løsningen. Men ting er gjerne annerledes enn de ser ut til. Og alle vet at enhver mor er sitt eget barn nærmest.
Gjest Starya Skrevet 5. desember 2003 #11 Skrevet 5. desember 2003 Å be foreldre til småbarn om å holde skarpe negler på et minimum burde da ikke være et problem? Det kan sågar nevnes på foreldremøter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå