MilliVanilli Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 http://minmote.no/index.php/2009/09/slik-sminker-du-uren-hud/ ..som bildet til høyre!
Gjest "gjest" Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Du må velge en heldekkende foundation.
seleneluna Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Jaaa, jeg er ingen ekspert, men her gjelder det å velge nøytrale nyanser. Du trenger en heldekkende foundation, en som dekker godt - helst flytende. Påfør også gjerne med et transparent pudder for å få en litt mattere effekt. En god bronzer som gir god glød til et ellers matt ansikt. Higligther - lysreflekterende til øyekrok, neserygg og kinnben. En nude lebestift. Nøytrale og naturlige øyenskygger, en beige/lys brun, med litt skimmer - etter ønske. Etter min smak trenger man verken øyenskygge eller mascara til en slik look.
seleneluna Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Jaaa, jeg er ingen ekspert, men her gjelder det å velge nøytrale nyanser. Du trenger en heldekkende foundation, en som dekker godt - helst flytende. Påfør også gjerne med et transparent pudder for å få en litt mattere effekt. En god bronzer som gir god glød til et ellers matt ansikt. Higligther - lysreflekterende til øyekrok, neserygg og kinnben. En nude lebestift. Nøytrale og naturlige øyenskygger, en beige/lys brun, med litt skimmer - etter ønske. Etter min smak trenger man verken øyenskygge eller mascara til en slik look. Og ja, du trenger også en plettfri hud, ingen mørke ringer eller poser under øynene, en perfekt definert munn, og markerte kinnben om kjeveben som (som regel) bare slike modeller er så heldige å ha! Life's a bitch!
Gjest BabyBlue Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Plettfri hud! Ikke for matt, men ikke for skinnende. Påfør for eksempel finishing powder på de områdene hvor du er som blankest, men la resten være. Om du blir veldig matt kan du påføre en highlighter på kinnbein og og i amorbuen etc. Ta så og "pudre ned" leppene dine (altså la en pudderkost til f.eks mineralmakeupen gli over leppene for å fjerne din naturlige pigmentering), og ta så på en vanlig leppepomade over (uten farge, eller svakt rosa), for å gi leppene glans og et mer naturlig utseende. Du vil ikke se ut som et lik... Også markerer du bare kinnbein med et matt solpudder og bruker en lignende farge som øyenskygge som du forsiktig påfører. Ser ut som hun har en slags bronsefarget brunfarge langs nedre øyelokk...? Hele looken skal være naturlig, men det er ganske tydelig å se at det er lagt mye arbeid ned i det å gjøre huden helt perfekt... sjalu!
Gjest Wanted Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tror man må ha en ganske jevn hud fra før av, men mineralsminke eller pudderfoundation gir som oftest den mest naturlige looken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå