Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til saus... jeg synes det smaker så lite av kraften som blir etter at det er stekt.. har ikke lyst til å bruke buljong. Så hvordan få god lammekraft??

Skrevet

Enten må du koke på lammebein eller så kan du kjøpe lammefond på Meny eller Rema1000. Jeg brukte den fra Rema1000 sist jeg lagde saus, og det ble veldig bra.

Skrevet

Trenger tips til saus... jeg synes det smaker så lite av kraften som blir etter at det er stekt.. har ikke lyst til å bruke buljong. Så hvordan få god lammekraft??

Reduser kraften inn til det halve/kvarte så blir det straks mer smak.

Skrevet

viltsaus eller lammesaus med rødvin . kan du ha litt kraft oppi. ferdig poser om du ikke skal lage fra bånn.

lage fra bunn,så ville jeg søkt på hellstrøm og oppskrifter eller brimi... de kan hvertfall mat....

Skrevet

Surr løken til den er mør, lag jevning på forhånd, ha vann på steken som du øser i sausen. Ha i brunost, l itt pepper og hvitløk.

Skrevet

Surr løken til den er mør, lag jevning på forhånd, ha vann på steken som du øser i sausen. Ha i brunost, l itt pepper og hvitløk.

:rope: Man har ikke jevning i god saus :grine:

Skrevet

:rope: Man har ikke jevning i god saus :grine:

Jeg har det, men det kalles vel for bruning. :)

Bruner mel og smør og står og rører til den er brun og passer på at den ikke blir brent, men har bare litt i sausen, som må være stappet av fløte. Mener du at jeg gjør feil? Jeg har fått skryt av mine sauser, både til vilt og lammekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...