Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig skuffet over Bærum kommune som arbeidsgiver. Feil i lønnberegningen nesten hver måned, har ikke tatt hensyn til tidligere arbeid erfaring (det gir ekstra ansiennitet og høyre lønn), tar evighet å få attest etter å ha sluttet å jobbe for dem. Nei, takk, aldri mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint du har klare meninger.

Skrevet

Hva er det som er feil med ansiennitetsdatoen din? Hva har du av tidligere arbeidserfaring (over 14 t/u i minst et halvt år) og hvilken dato har de satt for din ansiennitet? Har du levert papirer på all utdanning og tidligere arbeidserfaring? Gjorde du dette når du begynte arbeidsforholdet, eller senere? Nå jobber ikke jeg i Bærum kommune, men man får normalt ikke etterbetalt dersom man ikke leverer papirer ved ansettelse, ny ansiennitet regnes kun fra datoen ansienniteten blir dokumentert overfor arbeidsgiver. Dersom du jobber i helsefaglige yrker (for ex. hjelpepleier, sykepleier eller lignende) telles kun relevant arbeidserfaring med, du får ikke uttelling for f.eks. ha jobbet i kassa på Rimi.

Dersom du har fått feil utbetalt fra ditt tjenestested, burde det ikke være noe problem å få rettet opp i det. Be om å få se din ansiennitetsberegning dersom du ikke får gehør, evt. få forklart hvorfor det er slik det er. Tjenestebevis må du bare purre på, dette kan tjenestestedet enkelt produsere på max 2 min, og postlegge til deg.

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor henger du ut tidligere arbeidsgiver på et forum? Er det ikke lurere å bruke energien din på å ordne opp i det du mener en eller annen saksbehandler på lønningskontoret eller personalkontoret har gjort feil? Jeg kjenner mange som jobber i Bærum kommune, og har aldri hørt dette du nevner, så det er tydeligvis ikke noe som går igjen, og da skjønner jeg ikke hvorfor du syns det passer seg å henge ut arbeidsgiver her.

• Liker 3
Skrevet

Har du ikke fått med deg at de har fått nytt lønnssystem? Det er alltid barnesykdommer når man skal ha det igang. Har du fått for lite utbetalt, så blir det etterbetalt, så lenge du har levert det du skal i tide.

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke fått med deg at de har fått nytt lønnssystem? Det er alltid barnesykdommer når man skal ha det igang. Har du fått for lite utbetalt, så blir det etterbetalt, så lenge du har levert det du skal i tide.

Det skal jeg sørge for. De gjorde alt for mange feil allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...