FruN Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Vi (jeg) sitter å vrir hodet når det kommer til musikk i vielsen.. Inngangsmarsj ok Solist ok Musikkstykke 2 ok, så lenge vi får lov Utgangsmarsj ??????????? Jeg synes det blir feil å ha utgangsmarsj som er like "storslagen" som inngangen...(Tenker Wagner/Mendelssohn) Noen som har forslag?
Ninnin86 Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har litt lyst på Rikard Nordraaks Den er norsk og veldig tradisjonell ...men kanskje litt kjedelig? Det er så vanskelig... Skal du ha kirkebryllup? Jeg klarer ikke å bestemme meg for inngangsmarsj heller, jeg.. Først hadde jeg lyst på Alan Silvestris http://www.youtube.com/watch?v=4c9EP0zNfdc, så fikk jeg øynene opp for Bruremarsj av Jan Magne Førde, og nå har jeg lyst på Synes du den passer som inngangsmarsj? Vanskelig...
FruN Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2011 Skal ha kirkebryllup ja Det er et STORT orgel i kirken, så valgte tradisjonelt med Mendelssohn (brudemarsjen fra A midsummer nights dream) Endte opp med Ode to Joy som utgangsmarsj. Solisten skal spille Gabriels Oboe, og vi vil gjerne ha Metallica med Nothing else matters, men den må klareres med både organist (som aldri hadde hørt den ) og presten. Et alternativ er da Canon in D. Det jeg tenkte når jeg hørte gjennom havet av mugliheter var "kan jeg se for meg oss til dette?" Det hjalp meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå