Gjest Kv84 Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Har blitt så skremt av dette tallet at jeg ikke har noen stor grunn til hvorfor jeg må gifte meg. Hvorfor er det så sykt mange som skilles?
Gjest Regza Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Enda flere som går ut av samboerforhold og ENDA flere som går ut av standard kjæresteforhold. Kan du ikke heller se på det slik at 50% lykkes? Det er jo ikke så ille. 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Selv om skilsmissestatestikken har økt, så betyr jo ikke det at alle som var gift før i tiden var lykkelig gift. Tror det var mange som var i ekteskap som de ikke hadde det noe godt i. Det er sikkert mange ekteskap som er sånn i 2011 også, men jeg velger iallefall å tro at de 50% som lykkes er lykkeligere enn den andelen som lykkes for kanskje 50 år siden.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes også dette tallet er skremmende høyt, men tallene er enda høyere blant samboere. Slikt sett er det mer sannsynlig at man lykkes med forholdet når man er gift Når ekteskap skulle bli aktuelt kommer jeg nok til måtte overbevise meg selv om at det skjer alle andre, men ikke oss. Man vet aldri hva fremtiden vil bringe uansett, og jeg velger å fokusere på det positive og jobbe for at ekteskapet skal fungere. Vi har på forhånd lagt et godt grunnlag, kommuniserer godt og kjenner hverandre godt etter seks år sammen, fire av dem som samboere. Viktig argument for å inngå ekteskap: juridiske rettigheter, spesielt mtp. arv og felles barn. Hvorfor skiller mange seg? Her er et lite knippe årsaker fra familie, venner, venners venner, bekjente og kolleger: - De prioriterer ikke ekteskapet - De inngikk ekteskap selv om de helt innerst inne var usikker på at det var riktig - De kommuniserer ikke godt, noe som skaper grobunn for krangler og diskusjoner. - En eller begge har vanskelig for å inngå kompromisser. I et forhold MÅ man inngå kompromisser. - De hadde vært kort tid sammen på forhånd, og kjente ikke hverandre så godt som de burde, noe som kunne ha avdekket ulikt verdigrunnlag - Gjennom et liv forandrer man seg. Noen vokser fra hverandre i stedet for å vokse sammen, og etter tjue år har man kanskje ulike oppfatninger av hva som er viktig og ikke-viktig her i livet. - Utroskap, kort eller over mange år (av diverse årsaker) - Manglende evne eller vilje til å tilgi og glemme (ikke det at man skal tilgi alt, men noe) 1
Gjest gurimalla Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Det er faktisk ikke 50 % som skilles selv om 50 % av ekteskapene går i oppløsning. Det er flere som skilles flere ganger. Jeg har en kollega som har vært gift 4 ganger, hun gir oss andre litt bedre odds for å lykkes hvis vi ser bildt på statistikken 3
Gjest Purple Haze Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Det er faktisk ikke 50 % som skilles selv om 50 % av ekteskapene går i oppløsning. Det er flere som skilles flere ganger. Jeg har en kollega som har vært gift 4 ganger, hun gir oss andre litt bedre odds for å lykkes hvis vi ser bildt på statistikken Nå er det vel en egen statistikk for skilsmisse etter 1.gangs ekteskap, 2. gangs osv, tror jeg, så det nytter ikke å la dette bli noen hvilepute
Gjest gurimalla Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Nå er det vel en egen statistikk for skilsmisse etter 1.gangs ekteskap, 2. gangs osv, tror jeg, så det nytter ikke å la dette bli noen hvilepute He he. Det har vel ikke så stort utslag på statistikken, men "alle monner drar" når man skal forsøke å være optimist
Tyr1988 Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Når man tar hverandre forgitt og ikke gidder å jobbe med forholdet går det i vasken..
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Overfladiske Griske Selvsentrerte Urealistiske Umodne Impulsive Lite gjennomtenkte tanker og handlinger............fra begge kjønn
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tror det har mye å gjøre med at man ikke klarer å stå i vanskelige situasjoner og jobbe seg gjennom dem. Det er alltid en enkel utvei. Jeg tror unge mennesker i dag må lære seg å slåss litt mer og forstå at livet faktisk ikke skal være nkelt hele tiden.
Kontormus Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Mener jeg har lest at for 2.gangsekteskap er skillsmisseprosenten 74. Men jeg stusser litt på hva denne tråden gjør i dette forumet? Her skal vi bare være positive og glede oss!
Gjest Wanted Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Fordi ingen av oss er lengre avhengig av å ha en partner og mennesker generelt har vanskeligheter med å tilpasse seg et annet menneske for resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå